خبرنگاران استفان دوجاریک: سازمان ملل درپی یافتن راه چاره برای بحران ونزوئلا است

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران- خبرنگاران- سخنگوی سازمان ملل متحد بامداد شنبه گفت: نمایندگان این سازمان در کوشش برای یافتن راه چاره بحران کشور ونزوئلا در نشست استکهلم با میزبانی دولت سوئد شرکت نموده اند.

خبرنگاران استفان دوجاریک: سازمان ملل درپی یافتن راه چاره برای بحران ونزوئلا است

به گزارش تارنمای نیوز، استفان دوجاریک در یک نشست مطبوعاتی گفت: نشست نمایندگان سازمان ملل متحد به تازگی با حضور دولت سوئد در خصوص بحران ونزوئلا به صورت غیرعلنی و پشت درب های بسته صورت گرفت.

دوجاریک در ادامه اضافه نمود: نشست استکهلم در راستای حمایت از فرآیند گفت وگوهای نروژ و تبادل اطلاعات در خصوص کوشش های کنونی برای ترویج راهکار صلح آمیز و برقراری صلح در ونزوئلا برگزار گردید.

براساس بیانیه وزارت خارجه سوئد، بعضی از کشورهای خارجی و شاخص در خصوص مسئله ونزوئلا در این نشست شرکت کردند و آنان حمایت خویش را از روند صلح و ثبات در ونزوئلا اعلام کردند.

در همین رابطه یک دیپلمات اروپایی گفت که نمایندگان روسیه، سازمان ملل متحد، واتیکان، کوبا و اتحادیه اروپا در نشست استکهلم شرکت داشته اند.

در راستای نشست استکهلم قرار است میچل باچله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هفته آینده با سفر به کشور ونزوئلا دیدارهای جداگانه ای با نیکللاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و خوان گوایدو رهبر مخالفان داشته باشد.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکولاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تاکنون بحران سیاسی به بحران مالی اضافه نموده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راه های مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته است برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم های آمریکا، بخشی از ذخایر طلای خود را بفروشد.

دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم های مالی آمریکا مقابله کند.

شبک **1392

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استفان دوجاریک: سازمان ملل درپی یافتن راه چاره برای بحران ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفان دوجاریک: سازمان ملل درپی یافتن راه چاره برای بحران ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید