خبرنگاران یک هزار و 198 واحد تولیدی کردستان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند

به گزارش وبلاگ لاوان، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: یک هزار و 198 واحد تولیدی این استان که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک های عامل معرفی شدند.

خبرنگاران یک هزار و 198 واحد تولیدی کردستان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند

برهان صلواتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ لاوان گفت: تا کنون 19 هزار و 479 واحد تولیدی و خدماتی این استان برای دریافت تسهیلات حمایتی آسیب های شیوع ویروس کرونا در سامانه کارا ثبت نام نموده اند و کار پایش این واحدها نیز توسط دستگاه های ذیربط آغاز شده است.

وی افزود: تا کنون مدارک و درخواست یک هزار و 946 واحد بررسی شده و از این تعداد یک هزار و 198 واحد به اتمام رسیده و با 80 میلیارد ریال اعتبار درخواستی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: همچنین از بین ثبت نام کننده تا کنون پرونده یک هزار و 946 نفر از رانندگان نیز تکمیل و به بانک های عامل معرفی شده است.

صلواتی افزود: دولت به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این استان چهار هزار و 360 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده تا در راستای تثبیت اشتغال به این واحدها پرداخت شود.

وی یادآور شد: این تسهیلات به 19 هزار و 479 واحد آسیب دیده پرداخت می شود که شامل 6 هزار و 75 واحد در سنندج، چهار هزار و 221 واحد در سقز،یک هزار و 889 واحد در بانه، 566 واحد در دهگلان، 110 واحد در دیواندره، یک هزار و 579 واحد در قروه، یک هزار و 822 واحد در کامیاران، یک هزار و 720 واحد در مریوان و یک هزار و 497 واحد در بیجار است.

صلواتی مبلغ تسهیلات برای واحدهای کسب و کار را 120 میلیون ریال برای کسب و کارهای آسیب دیده و 160 میلیون ریال برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده اند، اظهار داشت و افزود: 70 درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه های دستمزد و 30 درصد آن برای سایر هزینه های عملیاتی مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی دارای لیست بیمه بوده و سال گذشته و امسال نیز فعالیت داشتند می توانند در سامانه کارا ثبت نام نموده و برای یک بار و حداکثر تا انتها خردادماه جاری مشمول دریافت تسهیلات پیش بینی شده، شوند.

وی گفت: بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، پارسارگاد، اقتصاد نوین، سینا، شهر، حکمت و موسسه های کوثر و ملل بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا تعیین شده اند.

14 رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و آموزشگاه های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب های شیوع ویروس کرونا هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تا ظهر جمعه 30 خرداد در مجموع 200 هزار و 262 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 120 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 9392 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یک هزار و 198 واحد تولیدی کردستان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 198 واحد تولیدی کردستان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید