خبر مسرور کننده برای والیبال ایران!

به گزارش وبلاگ لاوان، مسابقات والیبال مردان نوزدهمین دوره بازی های آسیایی از 28 شهریور تا 4 مهرماه در شهر هانگژو کشور چین برگزار می گردد و تیم ملی والیبال ایران از شنبه هفته جاری تمرینات خود را برای حضور در این رقابت ها شروع نموده است.

خبر مسرور کننده برای والیبال ایران!

ملی پوشان والیبال با راهنمایی بهروز عطایی از ابتدای سال جاری در دو تورنمنت مهم شرکت کردند که در هر دو مسابقه عملکرد تیم ملی باعث نارضایتی اهالی والیبال و طرفداران این رشته شد. در لیگ ملت ها ملی پوشان والیبال با قرار گرفتن در جایگاه چهاردهمی به کار خود خاتمه دادند و مقابل تیم ژاپن هم متحمل شکست سنگینی شد. در حالی که شاگردان عطایی نتایج بسیار ضعیفی ارائه دادند، ژاپنی ها شگفتی ساز این مسابقات شدند و با قرار گرفتن در جایگاه سومی، برای اولین بار مدال برنز لیگ ملت ها را از آن خود کردند.

تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ارومیه، باز هم نتوانست از تیم مدعی قاره کهن پیشی بگیرد و با شکست سنگین 3 بر صفر به عنوان نایب قهرمانی رسید و ژاپن در ایران روی سکوی قهرمانی ایستاد. پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در آسیا موجی از انتقاد ها روانه بهروز عطایی و فدراسیون والیبال شد، اما فدراسیون تمام قد از سرمربی خود دفاع کرد و به این ترتیب عطایی به عنوان سرمربی تیم ابقاء شد.

حالا در آستانه بازی های آسیایی که برای کاروان ایران اهمیت بسیار زیادی دارد، قرار است تیم ملی با تمام قوا به میدان برود تا ناکامی های دو رویداد گذشته را جبران کند، اما خبر خوب برای والیبال ایران اینکه تیم ملی والیبال ژاپن با ترکیب اصلی خود در بازی های آسیایی هانگژو حضور نخواهد داشت و شاید این فرصت برای سرمربی والیبال ایران غنیمت باشد تا بتواند تیم دوم ژاپن را از پیش رو بردارد!

با توجه به اینکه مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی برزیل چهار روز بعد از بازی های آسیایی هانگژو برگزار می گردد، ژاپنی ها در یک برنامه ریزی اصولی، فرصت حضور در بازی های آسیایی را به تیم ب دادند تا در مسابقات انتخابی المپیک با تمام توان حاضر شوند، اما تیم ملی والیبال ایران با ترکیب اصلی به بازی های آسیایی اعزام می گردد و پس از آن هم بلافاصله باید راهی برزیل گردد. قطعاً خستگی راه و عدم ریکاوری روی عملکرد بازیکنان در این مسابقه تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: فرارو

به "خبر مسرور کننده برای والیبال ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مسرور کننده برای والیبال ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید