خورشید به لیست اکران نوروزی اضافه شد

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران (پانا) - فیلم سینمایی خورشید از قرارگرفتن در جمع پنج فیلم نهایی خارجی زبان اسکار باز ماند و حالا قرار است در اکران نوروزی سینماهای ایران برای مردم نمایش داده گردد.

خورشید به لیست اکران نوروزی اضافه شد

به گزارش ایرنا به نقل از صفحه رسمی آموزشگاه اسکار، فیلم سینمایی خورشید با نام انگلیسی Sun Children به کارگردانی مجید مجیدی که از سوی ایران برای شرکت در رقابت های اسکار 2021 معرفی شده و در میان 15 فیلم منتخب اعضای آموزشگاه نهاده شده بود، از راهیابی به فهرست پنج فیلم نهایی باز ماند.

طبق اطلاعات اعلام شده، نمایندگان کشورهای دانمارک، هنگ کنگ، رومانی، تونس و بوسنی و هرزگوین به فهرست نهایی این بخش راه یافته اند.

اسکار معروفترین رویداد سینمایی دنیا است و تا به امروز 92 دوره مراسم جوایز آن در امریکا برگزار شده است.

مراسم اهدای جایزه اسکار توسط آموزشگاه علوم و هنرهای سینما در هالیوود واقع در لس آنجلس امریکا برگزار می گردد و هر ساله بهترین فیلم های سال قبل را در رشته های مختلف معرفی می نماید.

نود و سومین دوره اسکار به منظور معرفی بهترین فیلم های سال 2020 قرار است روز 25 آوریل 2021 میلادی - 5 اردیبهشت 1400 - در سالن تئاتر دالبی هالیوود در مرکز ایالت کالیفرنیای امریکا برگزار گردد.

فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای ایران در این دوره انتخاب شده بود.

این فیلم به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی و تهیه کنندگی امیر بنان در سال 1398 ساخته شده و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال گذشته پیروز شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را کسب کند.

خورشید به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی (رقابتی) شیر طلایی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز انتخاب و جایزه فانوس جادویی این جشنواره را نیز بدست آورده است.

این فیلم همچنین با انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر در شمار بیست فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال 2020 نهاده شد.

موضوع فیلم خورشید، بچه ها کار است.

معرفی 2 فیلم باقی مانده اکران نوروزی

همچنین مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره معرفی 2 فیلم دیگر اکران نوروزی، گفت: دو فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی و هفته ای یک بار آدم باش به ترکیب فیلم های نوروز 1400 اضافه شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این سه فیلم لاله ساخته اسدالله نیک نژاد، خون شد ساخته مسعود کیمیایی و تکخال ساخته مجید مافی برای اکران در نوروز 1400 اعلام شده بودند

منبع: خبرگزاری پانا

به "خورشید به لیست اکران نوروزی اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشید به لیست اکران نوروزی اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید