درخت مروارید رمانی اجتماعی و جنایی با موضوع زندگی شهری است

به گزارش وبلاگ لاوان، میثم خالدیان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه درخت مروارید مراحل آماده سازی را پشت سر گذاشته و به زودی منتشر خواهد شد، درباره این اثر توضیح داد: نوشتن درخت مروارید به صورت ناپیوسته سه سال زمان برده است. این داستان با اینکه ژانر ویژه ای را دنبال نمی کند؛ اما سویه های روان شناسی، اجتماعی و جنایی دارد. این کتاب به گرفتاری های دختری آسیب پذیر می پردازد که باید پس از آنکه خود را در شهری شلوغ و بی رحم تنها می یابد، در برابر تباهی پایداری کند. روایت اگرچه یک شخصیت اصلی دارد؛ اما تمام بخش های آن نیز دارای شخصیت هایی هستند که همان بخش را پیش می برند.

درخت مروارید رمانی اجتماعی و جنایی با موضوع زندگی شهری است

نویسنده درخت مروارید با بیان اینکه در این اثر از گرایش به گزارش نویسی پرهیز کرده، افزود: تنه اصلی این رمان را واقع گرایی و برخورد ملموس انسان با خیابان تشکیل می دهد؛ اما دراین میان وام دار ادبیات گمانه زن و پلیسی نیز هست. خیابان نقطه برخورد همه این رویکردها و جایی است که مهم ترین رخداد داستان در آن اتفاق می افتد و سپس همه چیز پیرامون همان رخداد شکل می گیرد. شخصیت های اصلی این اثر بارها با پیامدهای حضور انسان مدرن در شهر روبرو می شوند و این خطر که پیاده رو افزون براینکه می تواند جایی امن برای گذر و نگر باشد، ممکن است به جایی برای لطمه خوردن بدل شود، مسئله داستان است.

وی درباره شیوه خاص نگارش این اثر عنوان کرد: وقتی نوشتن درخت مروارید شروع شد، هیچ نقشه راهی برای آن وجود نداشت. هرگز از یک خط بعد اطلاعی نداشتم و گاهی از تاریکی هایی که به آنها سرک می کشیدم شگفت زده می شدم. در نوشتن داستان، شیوه هایی وجود دارد که ممکن است نویسنده با آنها برخورد کند و برایش آن چنان عجیب باشد که برشود و دوباره نوشته اش را بخواند تا دریابد چه کرده است. درست مثل اینکه آن پاره را خودش ننوشته است؛ اما وقتی همه چیز تمام شد و نوبت به بازخوانی داستان رسید، فکر کردم با سازه ای روبه رو هستم که حالا نیاز به تغییراتی برای بهتر شدن دارد.

درخت مروارید 120 صفحه دارد و به زودی از طریق نشر هشت روانه بازار کتاب خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "درخت مروارید رمانی اجتماعی و جنایی با موضوع زندگی شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخت مروارید رمانی اجتماعی و جنایی با موضوع زندگی شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید