راهنمای بازدید از Dubai Mall

به گزارش وبلاگ لاوان، دبی مال (Dubai Mall) به عنوان بزرگترین فروشگاه دنیا شناخته می گردد و بازدید از آن می تواند تجربه بسیار ماندگاری را برای شما رقم بزند. در ادامه به معرفی دبی مال می پردازیم. همراه با ما باشید.

راهنمای بازدید از Dubai Mall

دبی در امارات متحده عربی بیشتر برای آسمان خراش های سر به فلک کشیده، ماشین های اسپورت و گران قیمت و بعلاوه سبک زندگی مجلل خود شناخته می گردد. همه چیز در دبی در خصوص بزرگی و لوکس بودن است و این موضوع در دبی مال بیشتر به چشم می آید. از لحاظ مقدار فضای دربرگرفته، این فروشگاه به عنوان بزرگترین فروشگاه جهان شناخته می گردد.

دبی مال در دانتون دبی قرار گرفته که حدود 13 میلیون فوت مربع فضا را اشغال نموده و به مقدار پنج ساختمان امپایر استیت است. در این فروشگاه، بیش از 1200 مغازه، 200 رستوران و دیگر تفریح ها و تفریحات مختلف دیده می گردد. این فروشگاه در نوامبر سال 2008 میلادی افتتاح شده و از آن موقع نیز به یکی از پربازدیدترین مکان ها در سراسر جهان تبدیل شده است. سالانه بیش از 80 میلیون نفر از این فروشگاه بازدید می نمایند.

بخش های مختلف دبی مال

لباس ها و جواهرات بسیار لوکس و زیبایی از برترین برندهای جهان در دبی مال و در بخش مد (Fashion Avenue) این فروشگاه وجود دارند. این بخش از فروشگاه با سنگ های مرمر بسیار درخشان پوشیده شده و در آن لوسترها و شیشه های درخشانی وجود دارند که یک تجربه بسیار لوکس و پنج ستاره را به بازتماشاماینده ها می دهد. یاری اختصاصی و شخصی فروشنده ها به خریداران سبب شده تا خرید در اینجا حسی مجلل و سلطنتی داشته باشد. در اینجا بوتیک هایی از برندهای گران قیمتی همانند کارتیه، دیور و گوچی دیده می گردد.

برای خرید لوازم خانگی و بعلاوه لوازم تزئینی در یک مکان، می توانید به فروشگاه سه طبقه بلومینگدیل (Bloomingdale) یا گالری لافایت (Galeries Lafayette) از کشور فرانسه در دبی مال بروید. برای خرید کفش های شیک نیز می توانید به بخش کفش در طبقه همکف دبی مال بروید. اینجا می توانید شاهد برترین برندها از برترین طراحان کفش جهان باشید. در دیگر طبقه ها و بخش های مختلف دبی مال نیز می توانید به سراغ خرید لباس های اسپورت و شیک بروید و اکسسوری های شیک را بخرید.

در طبقه همکف دبی مال بخشی متشکل از 200 مغازه کوچک وجود دارد که در آن ها جواهرات، سوغاتی ها، عطر و بعلاوه فرش به فروش می رسد. در اینجا بعلاوه می توانید شاهد دبی دینو (Dubai Dino) باشید که یک اسکلت پیپلودوکوس 155 میلیون ساله است. فروشگاه های شیرینی، کلوچه و شکلات نیز از جمله بخش های خوشمزه دبی مال به شمار می فرایند.

رستوران های دبی مال

مطمئنا از قدم زدن و گردش در میان مغازه ها و بخش های مختلف دبی مال خسته می شوید و یک فنجان قهوه می تواند شما را سرحال کند. برای نوشیدن قهوه و خوردن کیک می توانید به سراغ قهوه خانه هامینگبرد (Hummingbird) یا ماگنولیا بیکری (Magnolia Bakery) بروید. کافه باتیل (Café Bateel) و وافی گورمت (Wafi Gourmet) از دیگر کافه های بسیار خوب در دبی مال به شمار می فرایند که مطمئنا تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم خواهند زد.

در طبقه همکف دبی مال می توانید در کافه بسیار لوکس آنجلینا (Angelina) یا آوبین (Aubaine) یک تجربه بسیار دلنشین و خوشمزه فرانسوی داشته باشید. در کافه سیریال کیلر (Cereal Killer Café) نیز می توانید از بین 120 صبحانه سیریال انتخاب کنید. این کافه در نزدیکی آبشار درون فروشگاه واقع شده است. در بازدید خود از دبی مال حتما از بزرگترین فروشگاه شکلات جهانی یعنی کندیلیشس (Candylicious) نیز تماشا کنید. در اینجا طیف گسترده ای شکلات ها، آب نبات ها و آدامس ها به چشم می خورند.

تفریحات دبی مال

جدا از انواع فروشگاه های لباس، لوازم خانگی و لوازم تزئینی و بعلاوه رستوران ها و کافه های مختلف، در دبی مال تفریحات متنوعی نیز وجود دارند که می توانند شما را بسیار سرگرم نمایند. در اینجا می توانید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیرآب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo) تماشا کنید و از تماشای موجودات دریایی مختلف همانند کوسه ها، ماهی ها و سفره ماهی ها لذت ببرید.

اسکیت سواری در پیست اسکی روی یخ با استانداردهایی در سطح المپیک در اینجا می تواند تجربه ماندگاری را برای هر بازتماشاماینده ای رقم بزند. بازدید از پارک مجازی و بعلاوه شبیه ساز پرواز با A380 نیز می توانید بسیار مجذوب کننده و مهیج باشد. تماشای فیلم به همراه بچه ها در کیدزانیا (KidZania) نیز بسیار جالب توجه است.

جاهای تماشای اطراف دبی مال

دبی مال در مرکز دانتون دبی قرار گرفته است و پیرامون آن را نیز بعضی از برجسته ترین جاهای تماشای شهر فرا گرفته اند. در کنار دبی مال می توان بزرگترین ساختمان روی زمین یعنی برج خلیفه (Burj Khalifa) را مشاهده کرد که 160 طبقه دارد. در بین این دو ساختمان نیز بزرگترین فواره روی زمین واقع شده است. این نمایش موزیکال فواره و پایکوبی آب و نور بسیار تماشایی است و در زمان های مختلفی از شب و روز اجرا می گردد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "راهنمای بازدید از Dubai Mall" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازدید از Dubai Mall"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید