سفر 3 روزه به فرانکفورت؛ پنجمین شهر بزرگ آلمان

به گزارش وبلاگ لاوان، فرانکفورت شهری قدیمی است که بر روی رودخانه ماین قرار گرفته است و به موجب موقعیت مرکزی اش، مهم ترین مرکز تجاری و مالی قاره اروپا به شمار می رود؛ با برنامه سفر 3 روزه به فرانکفورت همراه ما باشید.

سفر 3 روزه به فرانکفورت؛ پنجمین شهر بزرگ آلمان

فرانکفورت یکی از بزرگ ترین و پررفت و آمدترین شهرهای آلمان است که دارای مساحت 248 کیلومترمربعی در استان هسن (Hessen) در مرکز آلمان است. این شهر که در مجاورت رودخانه ماین واقع شده است، در بخش جنوبی آن، جنگل شهر فرانکفورت که بزرگ ترین جنگل آلمان در محدوده شهری محسوب می شود، واقع شده است. با در نظر گرفتن این شهر زیبا به عنوان یک شهر جهانی، دیر زمانی است که تبدیل به یک مرکز مهم برای فعالیت های فرهنگی و گردشگری شده، به طوری که فرانکفورت میزبان رویدادهای مهمی همانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت (مهم ترین رویداد انتشاراتی جهان) است. علاوه بر آن در فرانکفورت موزه های هنری و گوناگون بسیاری در کنار گالری و باغ های تماشای وجود دارد که این شهر را برای علاقه مندان مجذوب نماینده تر نموده است. این شهر که لقب های منهتن و شیکاگو بر روی ماین را به خود اختصاص داده است، می تواند یک گزینه عالی برای یک سفر چند روزه باشد.

در ادامه، برنامه سفر 3 روزه به فرانکفورت ارائه خواهد شد که در آن کوشش شده است علاوه بر ذکر تماشای ها و جاذبه های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در برترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب وبلاگ لاوان مشخص شده است و طبیعتا گردشگران می توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه ای که دارند و بعلاوه جاذبه های بسیاری که شهر فرانکفورت دارد، نوعی دیگر برنامه ریزی نمایند؛ دوستان وبلاگ لاوانیی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این شهر زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

روز اول

سفر خود در فرانکفورت را با تماشا جاذبه های تاریخی معروف آن آغاز می کنیم و به قلب تپنده فرانکفورت می رویم.

برنهایم (Bornheim)

  • آدرس: Bornheim
  • ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت

در منطقه مسکونی برنهایم، خانه های زیادی به سبک قرون وسطی وجود داردند که در جنگ از ویرانی در امان مانده اند. برنهایم منطقه تاریخی فرانکفورت است و مکانی برای تماشا چهره شهر قبل از جنگ جهانی دوم است. این بخش از شهر پر از کافه های کوچک و دلنشین و مغازه های پر رفت و آمد است و در تعطیلات و بعلاوه آخر هفته بسیار شلوغ است. در برنهایم در روزهای مختلف هفته بازارچه های محلی کوچکی برگزار می شود که شور و نشاط این بخش از شهر را دوچندان می نماید.

برج اصلی شهر (The Main Tower)

  • آدرس: Neue Mainzer Str. 52-58, 60311 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 9 شب
  • مدت زمان بازدید: 1ساعت و 30 دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: 15 دقیقه با ماشین

برترین آغاز برای بازدید از مکان های تماشای شهر، برج اصلی فرانکفورت است که می توان یک نمای کلی و تماشای از شهر را در روبروی خود داشته باشیم. ارتفاع این آسمان خراش 200 متر است که شامل 56 طبقه بوده و علت نامگذاری آن به نام The Main Tower به علت همجواری با رودخانه ماین است. برای دسترسی به بالاترین نقطه از برج، آسانسوری وجود دارد که تا ارتفاع 190 متری گردشگران را منتقل می نماید. نکته ای که برای بازدید از این برج باید در نظر گرفت، شرایط جوی است؛ چون در شرایط بد آب و هوایی تراس برج تعطیل است. تماشا منظره شهر در شب از بلندای این برج فوق العاده است.

پیشنهاد ناهار

غذا خوردن در رستوران های فرانکفورت، تجربه ای منحصربه فرد و تکرارنشدنی است و یکی از برترین گزینه ها برای تست غذاهای محلی آلمانی است. پیشنهاد ما طبق نزدیک بودن به آخرین جاذبه موارد زیر است:

رستوران مین تاور (Main Tower)

شما می توانید بعد از بازدید از برج اصلی به رستوران این برج بروید و غذای خود را در برترین نما از شهر میل کنید. رستوران در طبقه 53 واقع شده است و پنجره های تمام نمای آن، برترین منظره از شهر را به نمایش می گذارد. محیط این رستوران گرم و دوست داشتنی است و می توانید غذاهای اروپایی و بین المللی را از منو انتخاب و نوش جان کنید.

رستوران Eberts Suppenstube

این رستوران برای خوردن یک غذای سریع و لذیذ، ایده آل است و تنها 5 دقیقه پیاده روی با برج اصلی شهر فاصله دارد. در زمان ناهار می توانید از میان انواع سالادها و سوپ های متنوع آن با توجه به ذائقه خود گزینه مطلوب را انتخاب کنید. غذاهای سنتی آلمانی بخصوص سوسیس های محلی برترین گزینه در این رستوران برای خوردن ناهار است.

خانه گوته (Goethe House)

  • آدرس: Großer Hirschgraben 23-25, 60311 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 6 بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 4 دقیقه با ماشین

خانه گوته محل تولد نویسنده و شاعر معروف و بنام آلمانی، یوهان ولفگانگ فن گوته در 1749 بوده است. این خانه زیبا یکی از برترین گزینه ها برای علاقه مندان به ادبیات آلمانی است. با این که در جریان بمباران های جنگ جهانی دوم، دکوراسیون داخلی منزل به کلی از بین رفت، اما پس از جنگ دوباره آن را بازسازی کردند و اشیای خانه به همان شکل که گوته در آن زندگی می کرد، بازسازی شده است. این ساختمان اتاق های بسیاری دارد و هر کدام از طبقات داستان مختص به خود را بیان می نماید؛ در طبقه اول خانه اتاق موسیقی واقع شده است، در طبقه دوم کتابخانه وی و طبقه سوم مکانی است که امروزه اتاق نویسندگی گوته نامیده می شود، مکانی که ظاهرا گوته بیشتر اوقات خود را در آن سپری می نموده است.

رومربرگ (Römerberg)

  • آدرس: Römerberg 27, 60311 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی:3 دقیقه با ماشین

در این بخش مرکزی و تاریخی شهر فرانکفورت، ساختمان های به جامانده زیادی از قرون 14 و 15 وجود دارد که این ساختمان های رنگارنگ در واقع در طول جنگ جهانی دوم به کلی از بین رفتند، اما دوباره بازسازی شدند. رومر قدیمی ترین سالن شهر در این منطقه واقع شده است که امروزه ساختمان اداری شهرداری فرانکفورت است. درون این سالن پرتره ارباب های این منطقه در طول سالیان گذشته نصب شده است. در میدان و همسایگی این ناحیه، کافی شاپ ها و مغازه ها بسیاری وجود دارد.

کلیسای جامع سنت بارتولومیو (Imperial Cathedral of Saint Bartholomew)

  • آدرس: Domplatz 1, 60311 Frankfurt am Main
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 12 ظهر - 1:15 بعدازظهر تا 8 شب
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: 22 دقیقه با ماشین

کلیسای جامع کاتولیک سنت بارتولومیو یا کلیسای جامع فرانکفورت، کلیسایی به سبک معماری گوتیک است که بین قرن های 13 تا 15 ساخته شده است و با ارتفاع 95 متری اش، هنوز هم در این شهر که پر از آسمان خراش است به زیبایی می درخشد. این کلیسا یکی از انگشت شمار کلیساهای آلمان است که در آن تاج گذاری امپراتور در سال های متعددی انجام شده است. زیر برج، مجسمه باشکوه مسیح واقع شده است که به وسیله هانس بکوفن در سال 1509 ساخته شده است و بعلاوه محراب های متعددی با نقاشی های دیواری زیبا در این کلیسا وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

روز دوم

در روز دوم از سفر خود به فرانکفورت، قصد داریم با فضایی آرام و دلنشین گشت و گذار خود را آغاز کنیم و به باغ زیبا و معروف پالمن گارتن برویم؛ خود را برای روزی مهیج و فوق العاده آماده کنید.

باغ گیاه شناسی پالمن گارتن (Palmengarten)

  • آدرس: Siesmayerstraße 61, 60323 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 6 بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت

باغ زیبای 54 هکتاری پالمن گارتن، بزرگ ترین باغ گیاه شناسی آلمان است که گونه های مختلف گیاهی را در خود نگهداری می نماید. این باغ شامل نمایشگاه گیاه شناسی در فضای باز (که با توجه به موقعیت جغرافیایی خود طراحی شده است) و تعدادی از گلخانه هایی است که حاوی گونه های گیاهی نیمه گرمسیری و گرمسیری هستند. این باغ امکانات تفریحی مختلفی مانند قایقرانی، زمین بازی بچه ها و مکان هایی برای پیک نیک نیز برای گردشگران در نظر گرفته است و بعلاوه در مسیرهای باغ، درختان و درختچه های زیبایی در کنار مجسمه ها و عمارت های باشکوه وجود دارد که می توانید هم از تماشای آنان لذت ببرید و هم به عکاسی بپردازید.

موزه تاریخ طبیعی سنکن برگ (Naturmuseum Senckenberg)

  • آدرس: Senckenberganlage 25, 60325 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 8 شب
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 5 دقیقه با ماشین

ناتورموزئوم سنکن برگ دومین موزه بزرگ تاریخ علوم طبیعی در آلمان و بزرگ ترین مرکز نمایشگاهی دایناسورهای غول پیکر در اروپا است که یک مکان عالی برای بچه ها است تا از تماشای کلکسیون فسیل دایناسورها لذت ببرند و با تاریخ طبیعی بیشتر آشنا شوند. یک نمونه استثنایی هم در این مجموعه وجود دارد که همه را مجذوب خود می نماید و آن هم دایناسوری دارای پوست پولک دار است که پوست آن بعد از سال ها روی فسیل به جای مانده است. گرچه که دایناسورهای موجود در این موزه به علت غول پیکر بودن بیشترین جلوه را در این موزه دارند، اما ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که این موزه دارای کلکسیونی پرشمار از جانوران مختلف در دوره های مختلف تاریخی است.

پیشنهاد ناهار

رستوران کلاسیکو (Restaurant Classico)

این رستوران با غذاهای ایتالیای، مدیترانه ای و دریایی به میزبانی مهمانان خود می پردازد. کیفیت غذاها و تنوع در منوی این رستوران بسیار زیاد و با سرویس دهی مناسب، راحتی بیشتری را برای مهمانان خود ایجاد می نماید.

کلیسای سنت پاول (St. Pauls Church)

  • آدرس: Paulsplatz 11, 60311 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 5 بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: 12 دقیقه با ماشین

کلیسای سنت پاول (سنت پل) در شهر فرانکفورت به عنوان محل بنیانگذاری دموکراسی و اتحاد آلمان شناخته می شود به طوری که نخستین سنگ بنای اتحاد این کشور در زیرزمین این کلیسا بنا شده است. این کلیسا که در یکی از میادین شهر واقع شده است، دارای طراحی استوانه ای شکل و شگفت انگیز است و تمامی تزئینات ورودی این کلیسا با آجرهای ساده قرمز رنگ طراحی شده است. امروزه سنت پاول کاربردی کلیسایی ندارد، اما رویدادها و مناسبت های مختلفی به میزبانی این کلیسا برگزار می شود. در این محل یک موزه و تالار تماشای وجود دارد که بازدید از آن برای گردشگران رایگان است.

پل ایزنر اشتیگ (Eiserner Steg)

  • آدرس: Mainkai, 60311 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی:4 دقیقه با ماشین

پل ایزنر اشتیگ پلی است که بر روی رودخانه ماین واقع شده است و پاتوقی برای دلدادگان و گردشگران است. دلداده هایی که از شهرهای مختلف جهان به فرانکفورت سفر می نمایند، نام ها و تاریخ دلدادگی شان را بر روی قفل هایی حک می نمایند و سپس قفل را به این پل می زنند و کلیدش را به رودخانه می اندازند. این قفل ها به عنوان یک جاذبه ی توریستی نظر هر گردشگری را که از این پل می گذرد، به خود جلب می نماید و حتی بعضی از آنان برای ساعت ها به خواندن متن قفل ها مشغول می شوند یا با آن ها عکس یادگاری می اندازند.

روز سوم

موزه اشتدل (Städel Museum)

  • آدرس: Schaumainkai 63, 60596 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 6 بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت

موزه اشتدل در فرانکفورت قدمتش به سال 1815 بازمی شود که در مجموعه آن آثاری از 700 سال تاریخ هنر اروپا را می توان یافت. این موزه که به وسیله یک بانکدار و تاجر به نام یوهان فردریش اشتدل (Johann Friedrich Städel) به عنوان یک بنیاد شهری تأسیس شد، امروزه در میان یکی از قدیمی ترین بنیادهای موزه آلمان قلمداد می شود.

موزه هنر مدرن فرانکفورت (Museum für Moderne Kunst)

  • آدرس: Domstraße 10, 60311 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 8 شب
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: 7 دقیقه با ماشین

موزه هنر مدرن فرانکفورت یکی از مهم ترین گالری های هنر معاصر اروپا محسوب می شود که شکل ساختمان آن به صورت مثلثی شکل است و به آن برش کیکی نیز گفته می شود. این موزه در سال 1991 در یک ساختمان پست مدرن بسیار زیبا در مرکز شهر افتتاح شد که کلکسیون بزرگ این موزه حدود 5000 نمونه عالی از بیش از 450 هنرمند برجسته از دهه 1960 میلادی تا به امروز را پوشش می دهد.

پیشنهاد ناهار

رستوران Zarges

این رستوران با موزه هنر تنها 11 دقیقه پیاده روی فاصله دارد و حال و هوای پاریس را در فرانکفورت برای مهمانان خود زنده می نماید. در این رستوران غذاهای فرانسوی به همراه کیک و شیرینی های خانگی نیز سرو می شود. محیطی آرام و گرم این رستوران در کنار نورپردازی های ملایمی که دارد، سرو ناهار را برای مهمانان دلچسب تر می نماید.

باغ وحش فرانکفورت (Frankfurt Zoological Garden)

  • آدرس: Bernhard-Grzimek-Allee 1, 60316 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 8 شب
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 4 دقیقه با ماشین

این باغ وحش یکی از مراکز تماشای فرانکفورت است که بیش از 5000 جانور از گونه های مختلف و از منطقه ها گوناگون جهان را نگهداری می نماید و فضایی به وسعت 13 هکتار را به خود اختصاص داده است. این باغ وحش در سال 1858 بنا شد و دومین باغ وحش قدیمی آلمان محسوب می شود. حیوانات در این باغ وحش کاملا به صورت طبیعی زندگی می نمایند و این مکان می تواند گزینه فوق العاده ای برای بچه ها برای لمس طبیعت و حیات وحش باشد.

خانه کهن اپرا (Alte Oper)

  • آدرس: Opernplatz 1, 60313 Frankfurt am Main, Germany
  • ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 7 دقیقه با ماشین

در قلب میدان اپرای فرانکفورت (Opernplatz)، خانه قدیمی اپرا (Alte Oper) در سال 1880 با طرح زیبای رنسانس ایتالیایی ساخته شده است. این مکان طی جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد و در سال 1960 آغاز به بازسازی آن کردند و به عنوان یکی از مهم ترین سالن های کنسرت شهر بر روی مردم گشوده شد. بنای این ساختمان بسیار زیبا و باشکوه است و بخصوص در شب حس فوق العاده ای را القا می نماید و می توان در این میدان و در کنار این بنای زیبا با نورپردازی های بی نظیر لحظات پرخاطره ای را سپری کرد.

پس از سفری 3 روزه در فرانکفورت به انتهای سفر خود می رسیم. خاطر نشان می شویم که در ساعات آزاد و شب ها می توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد بهره ببریم. بعضی از مسیرها را نیز می توان با متروی شهری طی کرد. در آخر یادآور می شویم که این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می توانید با توجه به علایق خود برنامه ریزی دیگری داشته باشید و از آنجا که این شهر دارای جاذبه های متنوع و بسیار است، می توانید برنامه سفر دیگری برای خود برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / google.de / get.google.com

به "سفر 3 روزه به فرانکفورت؛ پنجمین شهر بزرگ آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 3 روزه به فرانکفورت؛ پنجمین شهر بزرگ آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید