جاهای دیدنی قزاقستان ، مقصد تازه بدون ویزا برای ایرانیان

به گزارش وبلاگ لاوان، کشور قزاقستان را می توان یکی از زیباترین و بکرترین کشورهای آسیای میانه دانست. کشوری که تقریباً هیچ مرز آبی مشترکی با همسایگان خود نداشته اما با طبیعتی بکر و بی نظیر در کنار تاریخی شنیدنی توانسته نام خود را در میان مقاصد گردشگری پرطرفدار به ثبت رساند. این مطلب در گشت و گذاری کوتاه ما را به جاهای دیدنی قزاقستان می برد. در این سفر متفاوت با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی قزاقستان ، مقصد تازه بدون ویزا برای ایرانیان

سفر به قزاقستان بدون ویزا تا 14 روز امکان پذیر شد. بدین ترتیب گردشگران ایرانی می توانند بدون دغدغه پشت سر گذاشتن مراحل ویزا را رزرو و به این کشور سرسبز آسیای میانه سفر نمایند. در اینجا درباره زیباترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در قزاقستان صحبت نموده و به شما خواهیم گفت بازدید از کدام جاذبه ها سفرتان را هیجان انگیزتر خواهد نمود.

شهر آستانا Astana؛ مرکز زیبای قزاقستان

شهر آستانا را می توان از جاهای تماشای قزاقستان و پرگردشگرترین مقصد این کشور به شمار آورد. آستانا زمانی تنها یک شهر کوچک بود که اقتصاد آن روی معدن کاری پایدار بود اما در حال حاضر شیک ترین ساختمان های قزاقستان را در خود داشته و به قطب اصلی کشور تبدیل شده است. وجود تفریحات مدرن و هیجان انگیز به همراه مراکز خرید بزرگ گردشگران را به سوی آستانا روانه نموده و همین دلیلی بر آن شده و تا چرخ مالی گردشگری نیز در این شهر به حرکت درآید. با گشت و گذار در این شهر می توانید در طبقه انتهایی برج صد متری بایترک چشم اندازی خارق العاده از شهر را مقابل خود داشته باشید، در موزه ملی تاریخ و فرهنگ قزاق ها را به تماشا نشسته و معروف ترین برندهای پوشاک را در مراکز خرید ببینید.

آلماتی Almaty؛ شهر رنگارنگ قزاقستان

آلماتی به عنوان مرکز سابق قزاقستان در جاذبه های گردشگری چیزی از آستانا کم ندارد. این شهر در کنار کوهپایه قرار گرفته و از این رو منظره ها طبیعی بی نظیری برای ارائه دارد. وجود برف همیشگی در کوهپایه در کنار جنگل های سرسبز شهر آلماتی را تماشای نموده اند. آلماتی را به واسطه داشتن تفریحات و جاذبه های متنوع به عنوان مرکز فرهنگی قزاقستان می شناسند. با اقامت در آلماتی امکان این را دارید که در جنگل سیب های وحشی قدم زده و حسابی عکاسی کنید، در کنار دریاچه بزرگ آلمانی قدم زده و از تماشا منظره ها زیبا لذت ببرید، به مرکز شهر رفته و در مراکز خرید، رستوران ها و پارک ها گشت و گذار کنید. اگر هم اهل تاریخ و جاذبه های تاریخی هستید موزه مرکزی، نمایشگاه ها و گالری های آلماتی آماده هستند تا از شما استقبال نمایند.

آکتائو Aktau؛ شهری ساحلی در قزاقستان

آکتائو از جاهای تماشای قزاقستان است که حال و هوای خاص خود را دارد. این شهر در کنار سواحل دریای کاسپین قرار گرفته و برخلاف آستانا و آلماتی فضایی بسیار آرام دارد. آکتائو تا تقریباً 40 سال قبل روستایی خوش آب و هوا بود اما کم کم پیشرفت نموده و در حال حاضر به شهری بسیار زیبا تبدیل شده است. وجود منظره ها طبیعی بکر، بناهای تاریخی، مراکز فرهنگی مانند موزه ها و نمایشگاه ها، پارک ملی با گونه های متنوع جانوری همه و همه آکتائو را به قصد محبوب گردشگری در قزاقستان تبدیل نموده است. اگر هم اهل طبیعت گردی هستید می توانید وسایل مورد احتیاج را آماده نموده و قله های رنگارنگ آکتائو را فتح کنید. تفریحات آبی از جمله قایق سواری و شنا از تفریحات آکتائو از جاذبه های مهیج آکتائو هستند.

شهر سمی Semey؛ میزبان تاریخ و هنر روسیه

هر چند که در نگاه اول ممکن است جاذبه های شهر سمی به پای آلماتی و آستانا نرسد اما این شهر کوچک نیز در تفریحات متنوع داشته و در فهرست جاهای تماشای قزاقستان قرار می گیرد. درواقع سمی دوران تاریخی که قزاقستان جزیی از اتحاد جماهیر شوروی بود را به زیبایی به تصویر می کشد. دو موزه Museum of History and Local Study و Nevzorovs Art Museum میزبانی لایق برای تاریخ و هنر روسیه بوده و بازدید از آن ها جز خاطرات تکرار نشدنی سفر به قزاقستان و اقامت در شهر سمی خواهند شد. بنای یادبودی که برای قربانیان حادثه اتمی ساخته شده به همراه جندین کلیسای زیبا، بناهای تاریخی چند صد ساله، کافه های دنج و مراکز خرید بزرگ و کوچک از دیگر جاذبه های گردشگری شهر سمی به شمار می فرایند.

جاذبه های طبیعی قزاقستان

قزاقستان را می توان بهشتی غیرقابل وصف برای اهالی طبیعت گردی دانست. جاهای تماشای قزاقستان و طبیعت گردی در این کشور را با معرفی دره تورگن آغاز می کنیم. دره ای که در پارک ملی Ile Alatau قرار گرفته و با جنگل های فشرده، چندین آبشار، رودخانه و تنوع جانوری فضایی بی نظیر دارد. دریاچه کیندی جاذبه طبیعی دیگری ست که حدود صد سال قبل در اثر رانش زمین بوجود آمده قایق سواری بر روی آب های زلال آن تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود. شکار با عقاب هایی که میزان بعضی از آن ها به طول قد انسان می رسد در صحرایی که در نزدیکی آلماتی قرار گرفته از دیگر تفریحات هیجان انگیز سفر به قزاقستان به شمار می رود. در این صحرا علاوه بر تماشا صحنه شکر عقاب می توانید با اسب های وحشی عکس یادگاری بی اندازید.

داستان سفر به قزاقستان بدون ویزا

و اما سخن آخر جاهای تماشای قزاقستان این که داستان سفر به این کشور بدون ویزا از کجا آغاز شد؟ طی سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران سفر ایرانی ها به قزاقستان بدون ویزا امکان پذیر شد. طبق این خبر ایرانی ها می توانند تا 14 روز بدون ویزا در قزاقستان اقامت داشته باشند؛ اما متقاضیان در صورت درخواست برای اقامت بیشتر بایستی مراحل دریافت ویزا را طی نمایند. شما می توانید جهت رزرو تور قزاقستان با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

منبع: ستاره ونک

به "جاهای دیدنی قزاقستان ، مقصد تازه بدون ویزا برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی قزاقستان ، مقصد تازه بدون ویزا برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید