رگبار باران و کاهش دما در نیمه غربی کشور، خروج سامانه بارشی؛ چهارشنبه

به گزارش وبلاگ لاوان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید طی امروز برای کل نوار غربی کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز اطلاع داد.

رگبار باران و کاهش دما در نیمه غربی کشور، خروج سامانه بارشی؛ چهارشنبه

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به تدریج در کل نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، منطقه های از استان های بوشهر، فارس، اصفهان و یزد رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

به گفته وی، در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در این منطقه ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد ریزش تگرگ انتظار می رود، ادامه داد: در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات چهار محال و بختیاری و شرق لرستان بارش به صورت برف است. امروز در جنوب غرب، غرب کشور کاهش نسبی دما حدود 5 تا 7 درجه رخ می دهد.

ضیاییان بعلاوه این را هم ذکر کرد که دوشنبه این سامانه به جر استان سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی در سایر منطقه ها کشور فعال است و بارش در شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان شدت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سه شنبه نیز در کل کشور ابرناکی و بارش انتظار می رود، اما به تدریج بعد از ظهر در نیمه غربی کشور میزان بارندگی کاهش یافته و دما در این منطقه ها افزایش خواهد داشت، درباره شرایط جوی کشور در روز چهارشنبه شرح داد: چهارشنبه فقط در نیمه شرقی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران و وزش باد پیش بینی می گردد. در مرکز و نوار شرقی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می گردد و این سامانه به تدریج از کشور خارج می گردد. در دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش موقتی دما همراه با وزش باد انتظار می رود. بعلاوه با عبور موج دیگری از شمال غرب کشور در منطقه های از استان های کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، پنجشنبه علاوه بر استان های واقع در شمال غرب با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در اردبیل، گیلان و مازندران نیز شروع می گردد و آدینه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز بارش پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه شمال و مرکز خلیج فارس و سه شنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا دوشنبه (7 فروردین) ابری و افزایش باد و رگبار باران و گاهی رعد و برق در شب نیمه ابری با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (8 فروردین) قسمتی ابری در برخی ساعت ها نیمه ابری و افزایش باد و رگبار باران با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز یکشنبه (6 فروردین) و فردا دوشنبه (7 فروردین) بندرعباس با دمای 29 و 28 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای1- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: فرارو

به "رگبار باران و کاهش دما در نیمه غربی کشور، خروج سامانه بارشی؛ چهارشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران و کاهش دما در نیمه غربی کشور، خروج سامانه بارشی؛ چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید