احتمال آب گرفتگی معابر در جاده های ساحلی خزر

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به اینکه بارش های بهاری بیشتر با رگبار و رعدوبرق همراه است ازاین رو امروز احتمال آب گرفتگی معابر در راستا جاده های ساحلی خزر وجود دارد.

احتمال آب گرفتگی معابر در جاده های ساحلی خزر

کبری رفیعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی وبلاگ لاوان اضافه کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق و مرکز بارش باران داریم که در بعضی از نقاط با رعدوبرق و وزش باران همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افت دما را در نیمه شمالی کشور بین 4 تا 6 درجه شاهد خواهیم بود، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش ها به شکل برف خواهد بود.

وی گفت: امروز شدت بارش ها در جنوب آذربایجان غربی، بعضی از نقاط آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، جنوب فارس، نیمه غربی کرمان و غرب سواحل خزر خواهد بود و فردا سه شنبه بیشترین بارش ها به جنوب شرق کشور کشیده می گردد.

به گفته وی از میزان بارش ها در شمال غرب و غرب و همچنین جنوب کشور کاسته می گردد.

رفیعی گفت: فردا شدت بارش ها در سواحل خزر و شمال شرق کشور خواهد بود البته در مناطقی از غرب کشور نیز فردا بارش های پراکنده خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: فردا در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور بارش برف دور از انتظار نخواهد بود و از بعدازظهر فردا بارش ها در شرق سواحل خزر و نیمه شرقی ادامه خواهد داشت که به ویژه در استان های گلستان، گیلان، شرق گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. روز چهارشنبه نیز شمال شرق بارش های پراکنده خواهد داشت.

وی گفت: امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و استان های تهران، البرز، قم، قزوین و بخش هایی از اصفهان وزش باد شدید رخ می دهد و برای نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر امروز و فردا کاهش دمای 4 تا 6 درجه و سه شنبه و چهارشنبه برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور کاهش دمای 6 تا 9 درجه ای خواهیم داشت.

رفیعی گفت: به علت بارش برف در ارتفاعات البرز، به ویژه در شمال غرب و غرب جاده های کوهستانی البرز مه غلیظ پیش بینی شده و احتمال کولاک برف برای این مناطق وجود دارد به ویژه مناطق شمالی و شمال غرب کشور این شرایط را بیشتر خواهند داشت.

** آسمان تهران ابری و رگباری

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز تهران نیمه ابری تا ابری و گاهی با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه خواهد بود که بیشینه دمای امروز پایتخت 18 درجه و کمینه دمای فردا 6 درجه می گردد.

رفیعی گفت: زنجان با دمای منفی 1 و بندرعباس با دمای 35 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

علمی 9014** 1055

منبع: ایرنا

به "احتمال آب گرفتگی معابر در جاده های ساحلی خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال آب گرفتگی معابر در جاده های ساحلی خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید