سایبرپانک 2077 تا به حال چقدر برای سی دی پراجکت عایدی داشته است؟

به گزارش وبلاگ لاوان، بازی نقش آفرینی سایبرپانک 2077 در سال 2020 به علت مسائل فراوانش شروعی چالش برانگیز داشت، اما بازی از آن موقع تا به امروز بازگشتی به شرایطی ایده آل داشته است و اکنون بیش از 3 میلیارد زواتی یا 752 میلیون دلار از زمان انتشار برای استودیوی سازنده به ارمغان آورده است. شرکت سی دی پراجکت (CD Projekt) این اعداد و ارقام را در آخرین گزارش مالی خود فاش کرد.

سایبرپانک 2077 تا به حال چقدر برای سی دی پراجکت عایدی داشته است؟

طبق آمار منتشر شده، برترین سال سایبرپانک 2077 سال 2020 بوده که 1.4 میلیارد دلار زواتی یا 351 میلیون دلار بدست آورده است. فروش بازی ظاهرا در سال 2021 کاهش یافته، اما در سال 2022 و 2023 بهبود یافته است. بعلاوه شایان ذکر است که با وجود مسائل بازی، سایبرپانک 2077 در دسامبر 2020 تقریبا 13 میلیون نسخه فروخته و به یکی از پرفروش ترین آثار نقش آفرینی تاریخ تبدیل شده است. با اینکه هزاران نفر پول خود را پس گرفتند، اما بازی همچنان از منظر تجاری خوب عمل کرد و مدیران سی پراجکت پاداش های بزرگی دریافت کردند.

شایان ذکر است که آمار فروش ذکر شده شامل فروش بازی اصلی و بسته الحاقی فانتوم لیبرتی است. مانند استودیو های دیگر، سی دی پراجکت رد بودجه بازی یا بازاریابی را فاش نمی نماید. بنابراین در حالی که فروش 750 میلیون دلاری بسیار زیاد به نظر می رسد، هیچ راهی برای دانستن اندازه سودآوری بازی بدون محاسبه هزینه توسعه و بازاریابی آن وجود ندارد. با توجه به اینکه بازی برای مدت طولانی در حال توسعه بوده، می توان فرض کرد که هزینه توسعه قابل توجهی را به همراه داشته است. نه تنها این، بلکه کوشش استودیو برای تغییر اوضاع پس از عرضه بازی نیز هزینه هایی را هرچند ناچیز به همراه داشته است. در واقع آنچه ما می دانیم این است که سایبرپانک 2077 بیش از 25 میلیون نسخه فروخته و بسته الحاقی آن نیز تا خاتمه سال 2023 بیش از 4.3 میلیون نسخه به فروش بازی افزود.

برای مقایسه می توان گفت که بازی پرفروش سال 2023، میراث هاگوارتز، تنها در دو هفته بیش از 850 میلیون دلار بدست آورد، کال آو دیوتی: مدرن وارفر 2 در سال 2022 تنها به 10 روز حضور در بازار احتیاج داشت تا از یک میلیارد دلار عایدی عبور کند و در همین حال، جی تی ای 5 در سه روز یک میلیارد دلار کسب کرد.

لازم به ذکر است که پس از راه اندازی پر از مشکل سایبرپانک 2077، استودیوی سازنده قول داد که به طور مداوم بازی را به روز رسانی، پشتیبانی و بهبود بخشد تا به آن یاری کند تا به شرایط بهتری برسد. این شرکت از آن موقع دقیقا این کار را انجام داده است و آپدیت نسخه 2.0 در خاتمه سال 2023 دوره تازهی را برای بازی رقم زد و به جذب بازیکنان زیادی یاری کرد. در این میان نسخه نهایی سایبرپانک 2077 در دسامبر 2023 منتشر شد که شامل بازی و بسته الحاقی آن بود.

با توجه به پیروزیت بزرگ سایبرپانک 2077، جای تعجب نیست که سی دی پراجکت اکنون در دفتر تازه خود در بوستون روی دنباله آن کار می نماید. این بازی با نام رمز اوریون در مراحل ایده پردازی به جای مانده و انتظار نمی رود که به این زودی ها عرضه گردد. در نهایت فراتر از بازی، سی دی پراجکت با شرکت Anonymous Content برای ایجاد یک پروژه لایو اکشن سایبرپانک همکاری نموده است. شرکت ذکر شده کارنامه چشمگیری دارد و فیلم های پیروزی مانند The Revenant و Spotlight را فراوری نموده است و بعلاوه در صنعت تلویزیون پیروز بوده و به ساخت سریال های محبوبی مانند Mr. Robot و True Detective یاری زیادی نموده است.

منبع: Gamespot

منبع: دیجیکالا مگ

به "سایبرپانک 2077 تا به حال چقدر برای سی دی پراجکت عایدی داشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایبرپانک 2077 تا به حال چقدر برای سی دی پراجکت عایدی داشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید