طرز تهیه شربت زعفران

به گزارش وبلاگ لاوان، با نزدیک شدن به فصول گرم تابستان، بدن ما به علت تعرق بالا، آب زیادی را از دست می دهد. همان طور که در مقاله های قبل شرح دادیم، کم آبی بدن منجربه مسائل زیادی از جمله سر درد، افسردگی شدید، غلظت خون، خستگی، خشکی پوست و غیره می گردد. اگر نوشیدن زیاد آب در این فصول برای شما سخت است، بهتر است به جای مصرف آب، شربت های مختلف را در برنامه غذایی خود قرار دهید. یکی از برترین شربت هایی که به شما پیشنهاد می دهیم، شربت زعفران است. که علاوه بر برطرف عطش، خواص بسیار زیادی نیز دارد.

طرز تهیه شربت زعفران

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران

  • زعفران ساییده شده نصف قاشق غذاخوری
  • گلاب 3 قاشق غذاخوری
  • آب نیم لیتر
  • شکر به اندازه لازم

طرز تهیه شربت زعفران

مرحله اول

آب را داخل یک قابلمه ریخته و روی شعله قرار دهید تا به دمای جوش برسد. شعله را کم کنید، شکر را به آب اضافه نموده و خوب هم بزنید تا کامل حل گردد.

مرحله دوم

بعد از این که شکر کامل در آب حل شد، زعفران خیس خورده را به مخلوط شکر وآب اضافه نموده و خوب هم بزنید. در ادامه گلاب را نیز اضافه کنید و شربت را به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا قوام پیدا کند.

مرحله سوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید، بعد از این که شربت خنک شد، آن را در ظرفی مناسب ریخته و درون یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

هر زمان که مایل بودید شربت بنوشید، یک چهارم لیوان شربت را با آب خنک مخلوط نموده و نوش جان کنید.

اگر مایل بودید می توانید از تخم شربتی یا خاک شیر نیز برای تهیه این شربت بهره ببرید تا هم ظاهر شربت زیباتر و هم خواص آن بیش تر گردد. برای این کار اگر از تخم شربتی استفاده می کنید، آن را از قبل خیس کنید تا لعاب دار گردد سپس به شربت اضافه کنید. اگر از خاک شیر استفاده می کنید، آن را خوب بشویید تا تمام سنگ ها و ذرات ریز جدا گردد، سپس داخل شربت بریزید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شربت زعفران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت زعفران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید