عجیب ترین تصاویری که از سیاره سرخ ثبت شده است!

به گزارش وبلاگ لاوان، بار دیگر ناسا نشان داد که چگونه فناوری جدید به ما اجازه می دهد تا بیش از گذشته درباره محیط زیست سایر سیارات اطلاعات بدست بیاوریم. آژانس فضایی به تازگی عکسی باورنکردنی را منتشر نموده که توسط یک تیم مریخ نورد که از سال 2012 در حال پرسه زدن در مریخ است گرفته شده.

عجیب ترین تصاویری که از سیاره سرخ ثبت شده است!

عکس گرفته شده یک پانورامای 1.8 گیگاپیکسل بسیار دقیق است که ما را با سطح سیاره سرخ آشناتر می نماید. این عکس از بیش از 1000 تصویر جداگانه تشکیل شده که دارای بالاترین وضوح تصویر از مریخ است.

در حالی که تیم ماموریت از روز شکرگزاری خود لذت می بردند، زمان مناسبی برای عکاسی بود، بنابراین آغاز به دریافت مجموعه ای از عکس ها کرد. این تیم، در اواخر نوامبر 2019 در طول یک هفته از دوربین های MastCams برای دریافت عکس استفاده کرد. این تیم، از لنزهای تله فوتو دوربین های Mastcams برای دریافت تصاویر از منطقه گلن توریدون (Glen Torridon) که در کنار کوه شارپ (Mount Sharp) واقع شده، استفاده کرد. نام این منطقه مریخ از نام منطقه ای در اسکاتلند گرفته شده که هر دو محیط، مناظر خارق العاده ای دارند.

این منطقه با خاک رس پوشانده شده و درست در جوار بلندترین قله مریخ - کوه شارپ - واقع در مرکز گودال گیل (Gale crater) واقع شده است. این تیم، تقریبا هفت سال پیش در گودال وسیع 96 مایلی فرود آمد و از سال 2014 در کوهپایه کوه شارپ در حال گردش است. این ماموریت 2.5 میلیارد دلاری امیدوار است که در خصوص گذشته مریخ و اینکه آیا این سیاره میزبان زندگی میکروبی بوده یا نه، اطلاعات بیشتری کسب کند. یافته های این تیم، در حال حاضر شامل شواهدی است مبنی بر اینکه این گودال به احتمال زیاد یک دریاچه عظیم و دارای سیستم رودخانه ای بوده است.

در حالی که تیم ماموریت یک عکس پانورامای 1.3 گیگاپیکسل را در سال 2013 گرفته بود، این تصویر جدید واقعاً عکس ویژه ای است. اشوین واسوادا (Ashwin Vasavada)، دانشمند این پروژه در آزمایشگاه جت ناسا، که مرکز ماموریت این تیم مریخ نوردی است، گفت: در حالی که بسیاری از اعضای تیم ما در خانه از خوردن بوقلمون لذت می بردند، تیم ما این اتفاق لذت بخش را به وجود آورد. این اولین بار است که طی این مأموریت، عملیات خود را به یک پانورامای استریوی 360 درجه اختصاص داده ایم.

منبع: لست سکند

2121

منبع: خبرآنلاین

به "عجیب ترین تصاویری که از سیاره سرخ ثبت شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین تصاویری که از سیاره سرخ ثبت شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید