عجیب ترین ورزش های دنیا که باور نمی کنید وجود دارند

به گزارش وبلاگ لاوان، همه ما با ورزش های محبوبی مانند فوتبال و کشتی آشنایی داریم، ولی ورزش های عجیبی نیز وجود دارند که تا آنها را نبینیم، باور نمی کنیم چنین مسابقاتی در دنیا برگزار می شوند.

عجیب ترین ورزش های دنیا که باور نمی کنید وجود دارند

در ادامه این مطلب با عجیب ترین ورزش های دنیا آشنا می شوید، ورزش هایی که بعضی از آن ها بسیار جالب و بعضی هایشان احمقانه و خنده دار هستند. با وبلاگ لاوان آشنا شوید.

شنا در گنداب (Bog Snorkelling)

این رویداد ورزشی رقابت شنای 120یاردی (تقریبا 110 متر) در شیاری در میانه لجنزار یا زمین مردابی است. در این ورزش فقط اجازه دارید پا بزنید و از حرکت های معمول شنا خبری نیست. این ورزش پس از گفت وگویی در بار شروع شد و از سال 1985 مسابقات قهرمانی سالانه آن در ولز برگزار می گردد.

باسبال (Bossaball)

باسبال حاصل ترکیب والیبال، فوتبال و ژیمناستیک با موسیقی، کاپوئرا و فرهنگ ساحلی برزیل است. این بازی که مبدأ آن اسپانیاست، نخستین بار در سال 2005 صورت گرفته است. در باسبال، 2 تیم چهارنفره در زمین بازی بادی و ترامپولین با هم رقابت می نمایند.

فیلیپ آیکمانز (Filip Eyckmans)، تنیس باز بلژیکی سابق که به فوتبال علاقه مند شد، پس از سفر به برزیل و زمانی که در اسپانیا زندگی می کرد این بازی را ابداع کرد. او می خواست حال و هوای ساحلی برزیل را با ظرافت ورزشی و مهارت های جسمانی به تصویر بکشد. در حال حاضر، بازی باسبال در بیش از 20 کشور در 4 قاره دنیا انجام می گردد.

مسابقه گرفتن پنیر غلتان (Cheese Rolling)

این رویداد کوچک محلی در گلاستر انگلستان به علت سرعت بالا، شدت و تعداد مجروحان معروفیت بین المللی کسب نموده است. این بازی نخستین بار در قرن پانزدهم صورت گرفته است و قوانین ساده ای دارد. شرکت نمایندگان دنبال یک تکه پنیر گلاستر گرد که از تپه به پایین می غلتد می دوند و اولین نفری که به پایین برسد و پنیر را بگیرد، برنده می گردد.

پنیر 3 تا 4کیلوگرمی که از بالای تپه کوپر به پایین می غلتد، می تواند به سرعت 112 کیلومتر در ساعت برسد. این رویداد سالانه در خاتمه ماه مه فقط برای مردم محلی برگزار می شد. ولی اکنون مردم از سراسر دنیا در این رقابت شرکت می نمایند.

موج سواری سگ ها

موج سواری سگ ها در دهه 1920 در کالیفرنیا و هاوایی شروع و به سرگرمی محبوبی تبدیل شد. در این مسابقه، سگ ها می توانند به تنهایی یا همراه صاحب خود موج سواری نمایند.

بعضی از سگ های موج سوار به ستاره تبدیل شده اند و در فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، مجلات و روزنامه ها ظاهر می شوند. سگ ها آن قدر در موج سواری مهارت داشتند که انسان ها تصمیم گرفتند مسابقاتی برگزار نمایند و بر اساس حفظ تعادل، میزان موج و طول موج سواری درباره مهارت های آنها قضاوت نمایند.

پرتاب تخم مرغ

به گفته فدراسیون دنیای پرتاب تخم مرغ، این بازی در قرن چهاردهم شروع شده است. راهبی انگلیسی تنها فردی در روستا بوده که مرغ داشته است. او به مردم 1 تخم مرغ می داده تا آن ها را تشویق به حضور در کلیسا کند. وقتی سیلابی شدن رودخانه مانع حضور مردم در کلیسا شد، راهبان برای آن ها تخم مرغ پرتاب کردند و این بازی شکل گرفت.

از آن موقع، مردم از سراسر دنیا برای سرگرمی، خودنمایی و دریافت جایزه نقدی در مسابقه پرتاب تخم مرغ شرکت می نمایند. در سال 1978، مردی تگزاسی با پرتاب 98.51متری رکورد دنیای را به نام خود ثبت کرد. این رکورد تا سال 1999 شکسته نشد. در این سال گینس ثبت رکورد را متوقف کرد. در حال حاضر، فدراسیون دنیای پرتاب تخم مرغ رکوردهای دنیای را ثبت می نماید. طولانی ترین مسافت فعلی 71.2 متر است که در سال 2013 به نام 2 ایرلندی ثبت شده است.

اتوکردن در شرایط سخت (Extreme Ironing)

این ورزش عجیب که خاستگاهش پارک ملی یورکشایر دیلز در انگلستان است، اولین بار در سال 1980 انجام شد. این بازی انفرادی یا تیمی انجام می گردد و تا حدی هنر اجرا و تا حدی ماجراجویی محسوب می گردد، زیرا افراد پیراهن خود را در مکان های مختلف و به روش های احمقانه ای اتو می نمایند.

این ایده وقتی شکل گرفت که مردی انگلیسی تحت تاثیر برادرش که در سفرهای کمپینگ لباس ها را اتو می کرد، تصمیم گرفت اتوکردن لباس را در مکان های عجیبی مانند فرودگاه، بالای باجه های تلفن و بالای کوه انجام دهد. چیزی که در ابتدا صرفا شیرین کاری بود، با ساخت مستندی درباره اولین مسابقات دنیای اتوکردن در شرایط سخت جذابیت زیادی پیدا کرد. اتوکردن در شرایط سخت موجب شکل گیری ایده های عجیب دیگری مانند نواختن ویولن سِل در شرایط سخت (extreme cello playing) نیز شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای داشتن خوابی آسان و راحت را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "عجیب ترین ورزش های دنیا که باور نمی کنید وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین ورزش های دنیا که باور نمی کنید وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید