فروش اسلحه در آمریکا محدود می شود؟

به گزارش وبلاگ لاوان، در سالگرد تیراندازی مرگبار دبیرستان سندی هوک آمریکا پس از گذشت 9 سال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار کنترل و نظارت بیشتر بر قوانین فروش اسلحه در آمریکا شد.

فروش اسلحه در آمریکا محدود می شود؟

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید با اشاره به تلاش های دولت خود برای مبارزه با خشونت با سلاح سخن گفت و تلاش دموکرات ها برای تصویب قوانین سخت گیرانه سلاح در کنگره را بارها و بارها شکست خورده بیان کرد .

بایدن در ویدئویی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: بیست دانش آموز کلاس اول گرانبها، شش مربی قهرمان و تنها یک مرد مسلح در یک اقدام خشونت آمیز، همه چیز در آن صبح برای ما تغییر کرد و ملت شوکه شدند. آنها پیانیست ،نقاش، شناگر ، رقصنده، خواننده جوان، برادر کوچک و خواهر بزرگ بودند. سپس، در جرقه ای از خشونت، 20 لبخند درخشان آنها برای همیشه خاموش شد. بایدن تاکید کرد: ما به همه این خانواده ها بیش از دعای خود مدیونیم. ما مدیون اقدام آنها هستیم.

رئیس جمهور گفت: این حادثه یکی از غم انگیزترین روزهای دولت اوباما بود.

بایدن درباره تلاش برای وضع قوانین سختگیرانه تر اسلحه بلافاصله پس از تیراندازی در نیوتاون، کانکتیکات، گفت: به قانون گذاری نزدیک شدیم، اما کوتاه آمدیم.

او ادامه داد: این بسیار ناامید کننده بود اکنون هم برای من و شما و بسیاری دیگر در پارکلند، فلوریدا؛ آکسفورد، میشیگان؛ و جوامع در سراسر کشور ناامید کننده است - تیراندازی های وحشتناک به تیتر اخبار ملی تبدیل شده و ما را شرمنده می کند.

رئیس جمهور از سنا خواست تا سه لایحه را تصویب کند - یکی در مورد بررسی پیشینه، یکی با هدف دور نگه داشتن اسلحه از دست سوء استفاده کنندگان و سومی قانون بازسازی بهتر که شامل برنامه هایی برای مداخله در خشونت جامعه است.

در اوایل سال جاری، بایدن از مجموعه اقدامات اجرایی با هدف خارج کردن برخی اسلحه ها از دست جنایتکاران و سرازیر کردن منابع برای پیشگیری از خشونت در جامعه پرده برداری کرد.

این اقدامات شامل توسعه بررسی های پس زمینه برای انواع خاصی از اسلحه ها، تپانچه ها ، محدود کردن سلاح های معروف به تفنگ های ارواح که می توانند با استفاده از قطعات و دستورالعمل های خریداری شده آنلاین ساخته شوندو انجام سرمایه گذاری های تازه در برنامه های مداخله برای جوامع مستعد خشونت .

اما دامنه محدود اقدامات رئیس جمهور چالشی است در تصویب قوانین مربوط به حمل و فروش اسلحه در آمریکا.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید روز سه شنبه به وبلاگ لاوان گفت: مسلماً، هیچ یک از اقدامات اجرایی به تنهایی برای حل کامل این مشکل کافی نیست، به همین دلیل است که رئیس جمهور از کنگره می خواهد که وارد عمل شود.

مذاکرات دو حزبی درباره اصلاحات قوانین فروش اسلحه در سنا اوایل سال جاری با شکست روبرو شد. پس از تیراندازی در مدرسه میشیگان در اوایل ماه جاری، سناتور دموکرات کریس مورفی از کانکتیکات، که نماینده خانواده سندی هوک بود و ایمنی اسلحه را محوری در دوران حضور خود در سنا قرار داده بود به CNN گفت که امیدوار است مذاکرات از سر گرفته شود.

-

منبع: ایران آنلاین

به "فروش اسلحه در آمریکا محدود می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اسلحه در آمریکا محدود می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید