فهرست قابل تامل کمیته ملی المپیک برای OCA ، بدون تایید، بدون امضا

به گزارش وبلاگ لاوان، این بار اولی نیست که برخی اعضای هیات اجرایی می گویند از تصمیمات آگاه نبوده و در برخی موارد دیگر از جمله انتصاب رییس یک کمیسیون هم این موضوع از زبان دو - سه عضو هیات اجرایی شنیده شده است.

فهرست قابل تامل کمیته ملی المپیک برای OCA ، بدون تایید، بدون امضا

معرفی کاندیداهای ایران بدون مجوز هیات اجرایی

آزاده پیراکوه - کمیته ملی المپیک ایران به نسبت دوره های قبل کوشش های متفاوتی انجام می دهد و به دنبال باز کردن راه های تازه ای پیش روی ورزش است. از بالا بردن اعتبار این کمیته گرفته تا قدم هایی که در مسیر گسترش روابط بین الملل انجام می گردد یا همین حضور حداکثری برای عضویت در کمیسیون های مختلف شورای المپیک آسیا. قدمی که با معرفی فهرست 13 نفره برداشته شده اما در همین ابتدای راه نقدهایی را می توان به آن وارد دانست. از آگاه نبودن اعضای هیات اجرایی کمیته گرفته تا معرفی برخی افراد بر اساس گرایش های سیاسی بدون توجه به میزان توانمندی آنها.

***

برگزاری انتخابات شورای المپیک آسیا در بخش های مختلف در برنامه شیخ احمد قرار گرفته است و کمیته ملی المپیک ایران می خواهد با بیشترین تعداد کاندیدا در این رقابت شرکت کند به همین خاطر 13 نفر را برای بخش های مختلف که البته 12 تایش کمیته های مختلف هستند، معرفی نموده است.

رضا صالحی امیری برای هیات اجرایی، مهرافزا منوچهری برای کمیته محیط زیست، فضل الله باقرزاده برای کمیته فرهنگی، فریبا محمدیان برای ورزش و زنان، هادی ساعی برای ورزشکاران، محمد علیپور برای ورزش برای همه، اصغر رحیمی برای کمیته ورزش، رضا قراخانلو برای اموزش و پرورش، محمد عبداللهی برای رسانه، غلامرضا نوروزی برای پزشکی، کیومرث هاشمی برای کمیته آمار و اطلاعات، فریدون رهنمای رودپشتی برای مالی و عاطفه اسلامیان برای کمیته قوانین معرفی شده اند. رضا قراخانلو و کیومرث هاشمی قرار است برای ریاست کمیته ها کوشش نمایند که البته باید دید در توافقی که با شیخ احمد انجام شده، چه صحبت هایی رد و بدل شده است؟

فارغ از اینکه از این تعداد چه افرادی می توانند به خانواده شورای المپیک آسیا ملحق شوند، معرفی این فهرست نکته هایی دارد که نمی توان راحت از کنارشان گذشت.

یکی از مواردی که جالب توجه است و از سوی برخی از اعضای هیات اجرایی شنیده می گردد، این است که فهرست اعلام شده، مجوز هیات اجرایی را ندارد. بر اساس اساسنامه هر تصمیمی که گرفته می گردد باید در چارچوب تصمیمات هیات اجرایی باشد و جالب است که این تصمیم مهم، تایید هیات اجرایی را ندارد. البته 4 نفر از افرادی که معرفی شده اند، عضو هیات رییسه و هیات اجرایی کمیته هستند و یکی هم همسر یکی از اعضای هیات اجرایی است. در نتیجه بعید است در مورد این افراد مخالفتی از سوی هیات اجرایی مطرح می شد اما به هر حال هیچ بعید نیست که در مورد بقیه مخالفت هایی می شد.

این اقدام کمیته در شرایطی عجیب تر می گردد که عنوان شده قرار است در نشست هفته آینده هیات اجرایی این موضوع آنالیز گردد! مسوولان کمیته معتقدند چون فرصت رو به اتمام بوده و ممکن بوده زمان از دست برود، فهرست اولیه اعلام شده تا بعدا درباره اش تصمیم گیری گردد؛ در حالیکه اگر فرصت به اتمام رسیده، پس دیگر نشست هیات اجرایی و به رای گذاشتن این اسامی چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ شاید فقط بتوان اسمی را حذف کرد که بعید است بعد از تصمیم رییس، اعضای هیات اجرایی بخواهند مخالفتی نمایند. ضمن اینکه اگر تا این حد عجله وجود داشته، می شد نشستی فوق العاده تشکیل داد و تصمیم گرفت. همه اعضای هیات اجرایی در تهران بوده اند و گردآوری این افراد برای یک ساعت، آنقدر کار عجیب و غریبی نیست.

در کنار این دو موضوع، اطلاع رسانی این فهرست است. حتی اگر اعضای هیات اجرایی بخواهند روی یکی - دو نام دست بگذارند و خواستار تغییر باشند، باز ممکن است به خاطر اینکه به وجهه تصمیم گیران خدشه ای وارد نگردد، منصرف شوند. در نتیجه اعلام این فهرست به شورای المپیک آسیا، اطلاع رسانی فهرست و سپس به رای گذاشتن در هیات اجرایی و دریافت مصوبه، اتفاق غریبی است که نمی توان برای توجیهش استدلالی پیدا کرد.

البته این بار اولی نیست که برخی اعضای هیات اجرایی می گویند از تصمیمات آگاه نبوده و در برخی موارد دیگر از جمله انتصاب رییس یک کمیسیون هم این موضوع از زبان دو - سه عضو هیات اجرایی شنیده شده است.

***

نکته دیگری که در ارتباط با این فهرست قابل توجه است، چشم پوشی روی نام های قبلی است. البته در بیشتر کمیته ها این تغییر توجیه دارد چرا که اعضای سابق هیات اجرایی، نماینده بوده اند و طبیعی است که فردی از اعضای فعلی معرفی گردد اما در ارتباط با کمیته ورزش و زنان، شرایط فرق می نماید. وقتی قرار نبوده فردی از اعضای هیات اجرایی معرفی گردد، چرا روی نام گزینه قبلی که برچسب های سیاسی هم به او نمی چسبد، خط قرمز کشیده شده است؟

ناتالی، رییس کمیته ورزش و زنان، در سفری که به تهران داشت از نقش موثر شهریان گفت و ارتباط این دو به خوبی نشان می داد که تا چه حد همسو هستند اما بی توجه به پتانسیل رباب شهریان که جامعه ورزش زنان هم علاقه زیادی به او دارد، روی نام او خط قرمز کشیده شده و به جایش فریبا محمدیان انتخاب شده است. کسی که به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشسته ها، دیگر در وزارت ورزش سمتی ندارد اما از افراد نزدیک به طاهریان است.

برای ارزیابی تفاوت نقش این دو نفر در ورزش زنان، کافی است چند دقیقه با تعدادی از قهرمانان و نواب رییس بانوان صحبت کرد تا معین گردد، کدامیک در دوران حضورشان دلسوزانه تر امور زنان را پیش برده اند. کاش با این نگاه و البته توجه به روابطی که شهریان در شورای المپیک آسیا دارد، در مورد نماینده ایران برای این بخش تصمیم گیری می شد نه اینکه صرفا نزدیکی افراد به سیستم فعلی معیار انتخاب باشد.

***

و در نهایت از این فهرست یک نکته دیگر هم می توان برداشت کرد. فردی که برای کمیته مالی معرفی شده، در ورزش شناخته شده نیست اما می توان منتظر بود تا بعد از تصویب اساسنامه کمیته در مجمع، هیات دولت و کمیته بین المللی المپیک، و اجرای تغییرات در مورد خزانه دار، او گزینه ای باشد که از سوی رییس کمیته به هیات اجرایی معرفی گردد. البته اگر این بند تاییدیه مجمع کمیته را بگیرد.

4،1

منبع: ایران ورزشی

به "فهرست قابل تامل کمیته ملی المپیک برای OCA ، بدون تایید، بدون امضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست قابل تامل کمیته ملی المپیک برای OCA ، بدون تایید، بدون امضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید