دست پر بازدیدکنندگان نمایشگاه هفدهم

به گزارش وبلاگ لاوان، امسال در غرفه برخی از استان ها، بازار تبلیغ سفر و گردشگری از سوی صادق بوقی و عمه بتول داغ است و مردم برای گرفتن عکس یادگاری با آنها به صف می شوند. درنای اُمید نیز با المان و لگوی خود سهمی کوچک اما پراستقبال در نمایشگاه هفدهم گردشگری دارد و بازدیدکنندگان در غرفه مازندران می توانند با زندگی و سرگذشت این پرنده آشنا شوند.

دست پر بازدیدکنندگان نمایشگاه هفدهم

وبلاگ لاوان: زهرا فلک بلند/ آخرین برگ از دفتر هفدهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی تهران امروز ورق می خورد و با تمام شُکوه خود بسته می شود. این دوره از نمایشگاه جهانگردی تهران تا به امروز دستاوردهای بسیاری، هم برای بازدیدکنندگان و هم برای غرفه داران به همراه داشته است و توانسته جوابگوی مخاطبانی از سلایق و سطوح مالی مختلف باشد؛ از علاقه مندان به اقامت در هتل های پنج ستاره و لوکس شهرهای مختلف گرفته تا طبیعت گردان و جهانگردانی که دلخوشی شان بیدارشدن با پایکوبی نورهای طلایی خورشید بر صورتشان است آن هم در میان دشت های سرسبز زاگرس.

امسال در غرفه بعضی از استان ها، بازار تبلیغ سفر و جهانگردی از سوی صادق بوقی و عمه بتول داغ است و مردم برای گرفتن عکس یادگاری با آنها به صف می شوند. درنای اُمید نیز با المان و لگوی خود سهمی کوچک اما پراستقبال در نمایشگاه هفدهم جهانگردی دارد و بازدیدکنندگان در غرفه مازندران می توانند با زندگی و سرگذشت این پرنده آشنا شوند.

یکی از تفاوت های نمایشگاه امسال با سال های گذشته این است که به جهانگردی کودک نیز توجه ویژه ای شده و علاوه بر برپایی میز جهانگردی کودک، غرفه اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با نمایش انیمیشن موزیکال جهانگردی کودک با عنوان فسقلی های جهانگرد، با زیرنویس فارسی و زبان اشاره، سرگرمی جذابی را برای بچه ها در نظر گرفته است. ضمن اینکه طراحی غرغه های استان ها زیبایی بصری خاصی را پیش چشم بازدیدکننده ها گشوده است. در نمایشگاه امسال نیز همچون سال گذشته تمام میزهای تخصصی خانواده محور وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مانند میز جهانگردی دسترس پذیر، میز جهانگردی کودک، میز تخصصی جهانگردی سلامت، میز تخصصی جهانگردی کشاورزی، عشایر و روستایی و… دارای غرفه بوده و حضوری پررنگ در نمایشگاه دارند.

در ادامه، ارزیابی بازدیدکنندگان از هفدهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی را می خوانید.

مدیر یکی از آژانس های جهانگردی با بیان اینکه نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته در زمینه ارائه امکانات دیجیتالی پیشرفت بسیار خوبی داشته، می گوید: از آنجا که این روزها بخش زیادی از زمان افراد با کامپیوتر یا گوشی همراه می گذرد، در حوزه جهانگردی هم برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان نیاز به این حضور گسترده در دنیای دیجیتال احساس می شود. در بازدید از نمایشگاه برای توسعه فعالیت هایمان پیروز شدم با بعضی از شرکت هایی که زیرساخت نرم افزاری جهانگردی ارائه می کنند، مذاکره کنم. بعضی از این شرکت ها در سطح بسیار خوبی ظاهر شده اند و کامل ترین سیستم های آنلاین جهانگردی را برای رزرو هتل، پرواز، تور، قطار، اتوبوس، بیمه، ترانسفر و طراحی وب ارائه می کنند.

بازدیدکننده دیگری که برای سفر خانوادگی نوروز، مقصد خراسان رضوی و شهر مشهد را انتخاب کرده و در حال بازدید از غرفه این استان در هفدهمین نمایشگاه جهانگردی است، عنوان می کند: ظرفیت های جهانگردی خراسان رضوی به خوبی در غرفه آن معرفی شده و برای برنامه ریزی سفر به شهرهای این استان ازجمله مشهد اطلاعات کامل و جامعی را هم از نظر رزرو تور و هتل یا هر نوع اقامتگاه دیگر و هم از نظر جاذبه های جهانگردی می توان کسب کرد. همچنین طراحی غرفه با تمِ حرم امام رضا(ع) زیبایی بصری خاصی به غرفه بخشیده است.

بهاره روستا که از شیراز برای بازدید نمایشگاه جهانگردی به تهران آمده و در حال بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری با رویکرد جهانگردی ماجراجویانه است، ارزیابی اش از نمایشگاه جهانگردی هفدهم را این گونه بیان می کند: امسال طراحی غرفه های استانی جذابیت بیشتری داشت و بازدیدکننده را ترغیب می کرد که تمام غرفه ها را ببیند. در غرفه چهارمحال و بختیاری با سفر ماجراجویانه بیشتر آشنا شدم و در پی آن بسته کاملی از ورزش ها و سرگرمیات ماجراجویانه در اختیارم قرار گرفت که برای تعطیلات نوروز می تواند گزینه مناسبی باشد.

لیلا رحمانی، بازدیدکننده شیرازی غرفه آذربایجان غربی نیز می گوید: غرفه آذربایجان غربی در سطح بسیار خوبی ظاهر شده و با مطالعه بروشورها و کتابچه های معرفی ظرفیت های جهانگردی این استان، تصمیم گرفتم حتما زندگی در کمپ عشایری و اقامت در سیاه چادرهایشان را تجربه کنم. فکر می کنم تجربه به یادماندنی و جذابی باشد، چون امکان تماشای جشن های محلی عشایر، اسب سواری، اقامت در سیاه چادر، چشیدن طعم غذاها و فرآورده های عشایری و… را فراهم می کند.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان با بیان اینکه در نمایشگاه جهانگردی با چند تورلیدر آشنا شده که یکی از آنها برنامه سفر با تجربه اقامت در اکوکمپ را برای مسافرت نوروزی خانوادگی شان برنامه ریزی کرده است، می گوید: رصد ستارگان، شترسواری در کویر، بازدید از مزارع ارگانیک و گشت وگذار در آنها، صخره نوردی، تماشای گله حیوانات مختلف، آشنایی با آداب و رسوم مختلف ایرانی و معاشرت با اقوام گوناگون و تجربه زندگی کردن به شیوه آنها مانند عشایر و…جزو برنامه هایی بود که این تورلیدر برای اقامت در اکوکمپ برای ما در نظر گرفت.

نیما بشارتی نیز در ارزیابی اش از نمایشگاه هفدهم عنوان می کند: راستش را بخواهید من تا به حال در مورد رودگردی چیزی نشنیده بودم و اصلا نمی دانستم این نوع جهانگردی را هم می توان تجربه کرد. به طور کلی در مورد سرگرمیات آبی مانند رفتینگ، آفرود، دیپ واتر و… اطلاعات جامعی در نمایشگاه ارائه شده و مشتاق شدم که در اولین فرصت گشت وگذار آبی را تجربه کنم. همچنین با اعضای یک باشگاه قایقرانی که اطلاعات بسیار تخصصی و کاملی در این خصوص داشتند، برای شرکت در کلاس های آموزش رفتینگ صحبت کردم.

زهرا بصیری، دانشجوی رشته جهانگردی هم با اشاره به برپایی میز جهانگردی خوراک می گوید: فکر می کنم برای دومین بار میز جهانگردی خوراک در نمایشگاه برپا شده که اقدام بسیار بجایی است اما با توجه به اینکه جهانگردی خوراک نوع جدیدی از جهانگردی است و بیشتر مردم با آن آشنایی ندارند و از آنجا که هر کدام از شهرهای ایران غذاهای متنوع و مخصوص به خود را دارند، این بخش از نمایشگاه می توانست پربارتر برگزار شود. اگر در سال های بعد این اقدام بجا در سطح گسترده تری انجام گیرد و البته امکان سفارش و تهیه غذاها هم فراهم شود، فکر می کنم با استقبال بسیار خوبی همراه باشد.

بابک بهبهانی هم که در حال بازدید از غرفه انتشارات ایران شناسی است، می گوید: در نمایشگاه امسال به آثار چاپی در حوزه جهانگردی توجه ویژه ای شده و تعداد زیاد کتا ب ها و نشریات تخصصی که در این حوزه می تواند راهنمای طبیعت گردان و دیگر انواع جهانگردی باشد، قابل توجه است. همچنین راهنمایان جهانگردی به خوبی اطلاعات مقاصد مختلف را به مخاطب منتقل می کنند. خود من بعضی مقاصد را اصلا نمی شناختم و اولین بار بود که نامشان را می شنیدم و با توضیحات این راهنمایان ترغیب شدم که مقاصد ناشناخته را در برنامه سفرهای آینده ام بگنجانم.

یکی از سرمایه گذاران حوزه جهانگردی نیز با بیان اینکه در این نمایشگاه با شرکت هایی مذاکره کردم که می توانند از صفر تا صد راه اندازی یک اقامتگاه جهانگردی را به صورت کاملا تخصصی طراحی و اجرا کنند، می گوید: برای ما در اجرای پروژه جهانگردی، تخصص حرف اول را می زند و مذاکره با این شرکت ها باعث شد فعالیتمان را چند ماه زودتر آغاز کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "دست پر بازدیدکنندگان نمایشگاه هفدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست پر بازدیدکنندگان نمایشگاه هفدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید