مدیرروستا: جدایی دو بازیکن تأثیری روی استقلال نخواهد داشت، دربی کیفیت واقعی تیم ها را نشان نمی دهد

به گزارش وبلاگ لاوان، کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که دربی تهران، نشان دهنده کیفیت واقعی پرسپولیس و استقلال نیست.

مدیرروستا: جدایی دو بازیکن تأثیری روی استقلال نخواهد داشت، دربی کیفیت واقعی تیم ها را نشان نمی دهد

علی اصغر مدیرروستا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ لاوان در خصوص هفته های باقیمانده لیگ برتر که با رقابت استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی دنبال می شود و سپاهان به نوعی از این معادله خارج شده است، گفت: ابتدای فصل فکر نمی کردم سپاهان اینگونه از کورس قهرمانی کنار برود. با شروع خوبی که سپاهان داشت، فکر می کردم این تیم تا پایان فصل مدعی باقی بماند، اما رفته رفته نتوانست نتایج لازم را بگیرد.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر همیشه می دیدیم که سه چهار تیم درگیر رقابت برای قهرمانی هستند و فاصله کمی بین رقبا وجود داشت، اما این فصل فاصله میان استقلال و پرسپولیس با سایر تیم ها زیاد شده و به نوعی رقابت دو قطبی است. تا به امروز هم که امتیازهای گل گهر برنگشته و با این فرایند فقط استقلال و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند. شرایط دو تیم به گونه ای است که جای لغزش ندارند و هر کدام نتواند خوب امتیاز بگیرد، از کورس جا می ماند. بازی های باقیمانده نقش مهمی در قهرمانی دو تیم دارد، به خصوص دربی که امتیازش هم در جدول با بازی مستقیم محاسبه می شود و می توان گفت این دیدار شش امتیازی است و پیروزی در این بازی، به قهرمانی یکی از دو تیم کمک خواهد کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا رقابت برای قهرمانی می تواند به بالا رفتن کیفیت دربی پیش رو کمک کند، گفت: کیفیت فنی و تاکتیکی دربی های اخیر پایین آمده است. در حالی که ما همیشه دنبال این هستیم که دربی ایران همانند دربی های سایر کشورهای صاحب سبک فوتبال، زیبا باشد و یک فوتبال عالی را از دو تیم ببینیم، اما دربی ما اینطور نبوده و کیفیت آن پایین است. دلیل آن هم این بوده که دو تیم همیشه در فکر شان نباختن است و این موضوع باعث می شود که دنبال کیفیت بالا نباشند.

مدیرروستا با توجه به حساسیت دربی روز 26 اسفند مرکز گفت: استقلال و پرسپولیس حاضرند قهرمانی را از دست بدهند، اما دربی را از دست ندهند و شاید همین مسئله باعث افت کیفیت دربی شود. چون این بار رقابت برای قهرمانی هم وجود دارد و یکی از دو تیم می خواهد برنده باشد، شاید از نظر کیفیتی بهتر شود، اما باز هم فکر می کنم دربی کیفیت اصلی دو تیم را نشان ندهد. با این حال باید تلاش کنیم که همیشه تیم رو به جلو و رو به پیشرفت باشد.

وی در خصوص اینکه استقلال دو بازیکن خود را به دلیل خدمت سربازی از دست داده و این موضوع چقدر در این تیم تأثیرگذار خواهد بود، شرح داد: تیم های بزرگ معمولاً بازیکن هایی در اختیار دارند که در یک حد و اندازه هستند و شاید خیلی اختلاف میان آنها نباشد. چون بازیکنان جایگزین هم باید بتوانند در نبود یکی دو بازیکن، جای این نفرات را پر کنند و دچار تزلزل و استرس نشوند. مربیان دو تیم این مسئله را به خوبی می دانند و اجازه نمی دهند که حس جنگندگی بازیکنان شان پایین بیاید و به کار خود ادامه خواهند داد. با شناختی هم که از فرهاد مجیدی دارم، فکر نمی کنم او با نبود دو بازیکنش روحیه خود را از دست داده یا اجازه بدهد این موضوع روی تیمش تأثیرگذار باشد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این موضوع که در سوی دیگر پرسپولیس در این هفته ها خود را تقویت کرده و پس از هماهنگی بازیکنان تاجیکی، رامین رضاییان، احمد گوهری و یک مهاجم ازبکستانی هم به این تیم اضافه شده اند و آیا این مسئله برگ برنده پرسپولیس خواهد بود یا نه، گفت: پرسپولیس همیشه تیم بزرگی بوده و بازیکنان بزرگی دارد. اکنون هم چند بازیکن به آنها اضافه شده اند و بازیکنان تاجیکستانی هم کنار همبازیان خود جا افتاده اند، اما در خصوص پرسپولیس هم شرایط مانند استقلال است و یکی دو بازیکن تفاوتی به حال این تیم نخواهد کرد. شاید کار تاکتیکی آنها بهتر شود، اما در مجموع پرسپولیس با همان موجودی هم قدرت خود را داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مدیرروستا: جدایی دو بازیکن تأثیری روی استقلال نخواهد داشت، دربی کیفیت واقعی تیم ها را نشان نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرروستا: جدایی دو بازیکن تأثیری روی استقلال نخواهد داشت، دربی کیفیت واقعی تیم ها را نشان نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید