مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در عربستان

به گزارش وبلاگ لاوان، اواخر هفته گذشته مجتمع پزشکی ملک عبدالله در جده برای مقابله با شیوع کرونا و امدادرسانی به کادر پزشکی و پرستاری از یک پرستار روباتیک رونمایی کرد. این روبات به دستگاه های پزشکی نظیر استتوسکوپ (گوشی پزشکی)، اتوسکوپ(دستگاه معاینه گوش)، دوربین داخلی و یک دوربین مخصوص تجهیز شده است تا بیماران را در کمترین زمان ممکن معاینه نموده و اطلاعات و داده های ثبت شده را از راه دور به پزشکان و پرستاران ارسال کند.

مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در عربستان

این فناوری روباتیک می تواند آزمایش های مورد احتیاج برای تشخیص بیماری در افراد مشکوک به کرونا را انجام داده و در تشخیص صحیح کووید19 به کادر درمانی یاری کند. این روبات در عین حال قادر به ارائه مشاوره پزشکی، خواندن علائم و نشانگرهای حیاتی از جمله تصاویر رادیوگرافی است. این سیستم هوشمند همچنین پفراینده پزشکی بیماران را اسکن نموده و به وسیله اتصال به اینترنت به اپلیکیشن نصب شده در تلفن همراه پزشکان ارسال می نماید. با این اقدام پزشکان از راه دور می توانند بیماران خود را ویزیت نموده و از فرایند بهبود آنها آگاه شوند.

مقامات بهداشتی این مجتمع پزشکی در تلاشند تا به یاری این فناوری ضمن انجام روباتیک آزمایش های مرتبط با تشخیص کرونا، از ابتلای کادر درمانی و پزشکی به این ویروس مرگبار جلوگیری کند. این فناوری با ارائه خدمات پزشکی متعدد به پزشکان ارتباط نزدیک کادر درمانی با بیماران را به حداقل رسانده و با این اقدام از ابتلای کادر درمانی به کووید19 جلوگیری می نماید.

دکتر خالد الثمالی سرپرست این مجتمع پزشکی می گوید: این روبات با بهره گیری از دستگاه های پزشکی نظیر اتوسکوپ و استتوسکوپ زمان پاسخگویی به بیماران را تسریع بخشیده و خدمات پزشکی با کیفیت عالی را در این مجتمع پزشکی به بیماران مبتلا به کرونا ارائه می دهد.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت عربستان سعودی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور 17 هزار و 522 نفر است که از این میان 139 بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایران آنلاین

به "مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید