مسئولان لوور قصد دارند نمایشگاه بزرگی را برای آثار یان ون آیک ترتیب دهند

به گزارش وبلاگ لاوان، ایسنا/ براساس اخبار واصله، مسئولان لوور قصد دارند نمایشگاه بزرگی را برای آثار یان ون آیک ترتیب دهند.

مسئولان لوور قصد دارند نمایشگاه بزرگی را برای آثار یان ون آیک ترتیب دهند

نمایشگاهی از آثار یان ون ایک (1441-1390) استاد فلاندری رنسانس شمالی از 20 مارس تا 17 ژوئن 2024 در موزه لوور واقع در پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه که با عنوان دیدار با یک شاهکار برگزار می گردد، بزرگترین مجموعه ای که تا به امروز از آثار این هنرمند در فرانسه به نمایش گذاشته شده است را ارائه خواهد نمود.

آرت نت نوشت، تاثیر این هنرمند بر هنر اروپا را نمیتوان دست کم گرفت. مهارت و سبک او در خلق تابلوهای نقاشی رنگ روغن مسیر تاریخچه هنر اروپا را تغییر داد و واقع نگری و درخشش بدیعی را به آثار هنری خود اضافه نمود. ون ایک به وسیله روش لعاب کاری که با اعمال چندین لایه شفاف رنگ روغن انجام میشد، به تابلوهای نقاشی خود عمق، غنای رنگی و جلوه های پیچیده نور و سایه اضافه میکرد. توجه دقیق او به جزئیات، از بافت پارچه ها گرفته تا منظره ها پس زمینه، به ترکیب بندی نقاشی هایش جان بخشید.

ون آیک برای خلق پرتره های مهمی همانند پرتره ایزابلای پرتغال مامور شده بود. از مشهورترین آثار هنری او به پرتره آرنوفیلی میتوان اشاره نمود که در سال 1434 میلادی خلق شد و تصویرگر جیووانی دی نیکولا آرنولفینی و همسرش در خانه شان است. تا به امروز تفاسیر مختلفی از این نقاشی مرموز صورت گرفته است.

نقاشی مریم لوکا که از موزه اشتادل امانت گرفته شده است، از جمله آثار قابل توجه این هنرمند است که در نمایشگاه پیش رو موزه لوور به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه فرصت کم نظیری را برای بازدید نمایندگان فراهم می نماید تا روند تکامل این هنرمند و تعاملات او با نقاشان معاصر خود را دیدن نمایند.

یان ون ایک نقاش فلامانی به عنوان یکی از مهمترین نقاشان رنسانس شمالی شناخته می گردد که آثار هنری با مضامین بسیار مذهبی خلق نموده است.

قطعه محراب خنت یکی از نخستین شاهکارهای این هنرمند محسوب می گردد که با استفاده از رنگ روغن خلق شده است.

منبع: همگردی

به "مسئولان لوور قصد دارند نمایشگاه بزرگی را برای آثار یان ون آیک ترتیب دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان لوور قصد دارند نمایشگاه بزرگی را برای آثار یان ون آیک ترتیب دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید