موتورولا گوشی Edge X30 را 18 آذر با اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی می نماید

به گزارش وبلاگ لاوان، موتورولا قرار است روز سه شنبه، 18 آذر امسال (9 دسامبر 2021) از پرچم دار تازه خود تحت عنوان موتورولا Edge X30 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کند.

موتورولا گوشی Edge X30 را 18 آذر با اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی می نماید

به تازگی شاهد رونمایی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بودیم. پردازنده ای بسیار قدرتمند با قابلیت های فراوان که قرار است به عنوان قلب تپنده بسیاری از گوشی های اندرویدی سال 2022 ایفای نقش کند. این تراشه طبق گفته های کوالکام 8 هسته دارد که این هسته ها در سه خوشه مختلف، مبتنی بر معماری نو و پیشرفته ARMv9 در کنار هم قرار گرفته اند. اولین تراشه که به صورت تکی نیز فعالیت می نماید از نوع Cortex-X2 است که فرکانس آن به 3.0 گیگاهرتز می رسد. این، قدرتمندترین هسته بکار رفته در اسنپدراگون 8 نسل 1 به شمار میرود. در کنار این تک هسته اما از سه هسته دیگر از نوع Cortex-A710 استفاده شده که فرکانس آن ها به 2.5 گیگاهرتز می رسد. در نهایت هم می رسیم به 4 هسته کوچک تر از نوع A-510 که روی فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعالیت می نمایند. طبق ادعای کوالکام این تراشه 20 درصد سریع تر و حدودا 30 درصد بهینه تر از تراشه اسنپدراگون 888 است. تراشه گرافیکی آن هم از لحاظ عملکرد و مصرف انرژی به ترتیب 30 و 25 درصد بهبود داشته است که اندازه قابل توجهی به شمار میرود.

بعد از اینکه کوالکام از این تراشه رونمایی کرد، شرکت های زیادی اظهار داشتند که قرار است از پرچم داران نو خود با این تراشه رونمایی نمایند. اما اینطور که به نظر می رسد، در بین این شرکت ها فقط موتورولا و شیائومی هستند که قرار است گوشی های قدرتمند خود را سال جاری رونمایی نمایند. طبق صحبت های لی جون، مدیرعامل شیائومی، گوشی های این شرکت اولین محصولات پرچم داری هستند که به اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز می شوند اما از این بابت که چه زمانی باید شاهد رونمایی از آن ها باشیم خبری نداریم. از طرفی دیگر موتورولا زمان برگزاری رویداد مربوط به رونمایی از گوشی موتورولا Edge X30 را رسما تایید کرد (18 آذر) بنابراین به نظر می رسد هر دو گوشی سال جاری رونمایی می شوند با این تفاوت که موتورولا به طور دقیق این تاریخ را معین نموده است.

طبق گفته های موتورولا در شبکه اجتماعی چینی ویبو، Edge X30 قرار است در کشور چین و در تاریخ 9 دسامبر، در ساعت 7:30 به وقت محلی رونمایی گردد و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 هم قلب تپنده آن خواهد بود. این تیزری هم که در بالا مشاهده می کنید جز همین مورد، هیچ چیز دیگری را در رابطه با این گوشی فاش نمی نماید.

اما اگرچه رسما چیزی در رابطه با معینات فنی و قابلیت های پرچم دار نو موتورولا جز پردازنده آن فاش نشده است اما به لطف افشاگران مختلف، خبرهای زیادی در رابطه با آن در اختیار داریم. برای مثال وب سایت گواهی 3C که اتفاقا یک منبع کاملا معتبر هم به شمار میرود فاش نموده که موتورولا Edge X30 با شماره مدل XT2201-2 قرار است با شارژر 68.2 واتی که قرار است باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن را شارژ کند راهی بازار گردد. یک خبر دیگر هم به آنالیز معینات نمایشگر این محصول پرداخته بود که طی آن متوجه شدیم پرچم دار مورد انتظار موتورولا قرار است نمایشگری 6.67 اینچی با وضوح 144 هرتز و پنلی از جنس AMOLED داشته باشد. بعلاوه گفته می گردد این نمایشگر از استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می نماید که در این صورت باید شاهد یکی از باکیفیت ترین نمایشگرهای بکار رفته در یک گوشی هوشمند باشیم.

درون این نمایشگر باکیفیت اما طبق شایعات، یک دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد که تا به امروز شاهد بکارگیری چنین سنسوری برای دوربین سلفی نبودیم. روی پنل پشتی هم سه دوربین حضور خواهند داشت که شامل 50 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق می شوند. در این بین جای خالی سنسوری نظیر تله فوتو به شدت حس می گردد؛ خصوصا اینکه می بینیم موتورولا ظاهرا بهای زیادی به سیستم عکاسی و فیلم برداری این گوشی داده است.

درست چند روز پیش بود که مدیرعامل لنوو هم تیزری از این گوشی را منتشر و اظهار داشت که این گوشی را در دست دارند تا بدین ترتیب اندکی کاربران را ترغیب نمایند. اینطور که به نظر می رسد، موتورولا Edge X30 قرار نیست تنها محصول از این سری باشد چون در شایعات مختلف، از مدل اولترای آن هم شنیدیم. اینکه این خبرها در واقع فقط به یک محصول اشاره داشتند یا خیر دقیقا نمی دانیم اما از آن جایی که این پرچم دار مدل استاندارد است، احتمال اینکه یک گوشی دیگر با دوربین های بهتر، تحت عنوان موتورولا Edge X30 اولترا رونمایی و راهی بازار گردد بسیار زیاد است. حال این اتفاق چه زمانی رخ می دهد معین نیست.

فعلا شایعات در رابطه با گوشی یا گوشی های نو موتورولا به همین اندازه محدود می گردد تا ببینیم طی چند روز آینده چه خبرهای بیشتری پیرامون آن منتشر می گردد. شما می توانید تصاویر مربوط به این گوشی را هم در زیر مشاهده کنید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "موتورولا گوشی Edge X30 را 18 آذر با اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا گوشی Edge X30 را 18 آذر با اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید