هزینه واقعی ساخت آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟

به گزارش وبلاگ لاوان، هر ساله هزینه ساخت مدل تازه آیفون مورد توجه کاربران زیادی قرار می گیرد و سال جاری هم شرکت تحقیقاتی مشهور Counterpoint Research گزارشی در خصوص هزینه ساخت آیفون 14 پرو مکس منتشر نموده است. به طور کلی هزینه ساخت این مدل 3.4 درصد بیشتر از نسل قبلی است. ظاهرا این افزایش هزینه قطعات به استفاده از دوربین 48 مگاپیکسلی و قابلیت نمایشگر همواره روشن برمی شود. باید خاطرنشان کنیم این گوشی با همان قیمت نسل قبلی راهی بازار شده و در نتیجه اپل از فروش آن سود کمتری دریافت می نماید.

هزینه واقعی ساخت آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟

در این گزارش آمده هزینه قطعات مربوط به ارتباطات، 13 درصد از کل هزینه ساخت را در بر می گیرد ولی نسل قبلی این قطعات حدود 14 درصد از کل هزینه ساخت را به خود اختصاص داده بودند. گفته می گردد به علت افزایش محبوبیت اینترنت 5G و افزایش ساخت این قطعات، هزینه آن ها کاهش پیدا نموده است. درون این گوشی چیپست A16 تعبیه شده که 11 دلار گران تر از نسل قبلی تمام می گردد.

به طور کلی، هزینه ساخت آیفون 14 پرو مکس حدود 17 دلار بیشتر از نسل قبلی محسوب می گردد. در رابطه با سری آیفون 15 به نظر می رسد مدل های معمولی هم دوربین 48 مگاپیکسلی را دریافت می نمایند و تمام این گوشی ها همراه با پورت USB-C راهی بازار خواهند شد. بنابراین با توجه به اینکه قیمت آیفون طی چند سال گذشته ثابت مانده و هر ساله هزینه ساخت این گوشی ها بیشتر می گردد، به احتمال زیاد سال آینده سری آیفون 15 با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود به دست کاربران می رسند.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

24,989,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

25,100,000

تومان

خرید آیفون از وبلاگ لاوان

مشاهده همه

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "هزینه واقعی ساخت آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه واقعی ساخت آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید