چطور برندهای بدون تست حیوانی در لوازم آرایشی و مراقبتی را بشناسیم؟

به گزارش وبلاگ لاوان، دو سال پیش، وقتی که ویدیوی رالف (خرگوش آزمایشگاه های محصولات آرایشی) منتشر شده بود مطلبی در خبرنگاران مگ نوشتیم و از اتفاقی که برای این حیوانات بی گناه می افتد حرف زدیم. همچنین از مواد مضری که در لوازم آرایشی وجود دارند و شما از آن ها بی خبر هستید گفتیم و جایگزین های مناسبی هم برای لوازم آرایش صنعتی معرفی کردیم. اما امروز به بهانه نزدیک شدن به سال نو و اشتیاق افراد برای خرید لوازم آرایشی ترند سال تازه، تصمیم گرفتیم که به شما راه های شناسایی برندهای بدون تست حیوانی را آموزش بدهیم تا بتوانید امسال میز آرایش خود را با محصولات دوست دار طبیعت که آسیبی به هیچ موجود زنده ای نمی زند، پر کنید.

چطور برندهای بدون تست حیوانی در لوازم آرایشی و مراقبتی را بشناسیم؟

مفهوم برندهای بدون تست حیوانی چیست؟

برندهای بدون تست حیوانی یا Cruelty-Free با مفهوم تولید بدون ظلم به حیوانات در ارتباط است. شرکت هایی که برای تست سلامت لوازم آرایشی از حیوانات استفاده نمی کنند می توانند این نماد را دریافت کنند و روی تمام محصولاتشان آن را به نمایش بگذارند. البته هنوز هیچ تعریف رسمی از این مفهوم وجود ندارد پس می توانیم بگوییم که این اصطلاح شامل ابعاد مختلفی است.

حیوانات مورد استفاده در تست لوازم آرایشی و تحقیقات پزشکی

حیواناتی که برای تست لوازم آرایشی استفاده می شوند معمولا خرگوش، خوکچه هندی، موش و موش صحرایی هستند که متاسفانه همه این حیوانات در اثر انجام آزمایشات زیاد می میرند. از سگ ها و گربه ها برای تست های پزشکی مثل مطالعه قلب و عروق، غدد درون ریز و سیستم های عصبی استفاده می شود. میمون ها و شامپانزه ها در سم شناسی و ویروس شناسی مورد استفاده قرار می گیرند.

می بینید که برای سلامت و زیبایی انسان متاسفانه حیوانات زیادی مورد آزمایش های ناعادلانه قرار می گیرند و در اثر این آزمایشات جان خود را از دست می دهند. پس شاید بتوان گفت که ما، به عنوان مصرف کننده، نقش مهم و بزرگی در نجات جان میلیون ها حیوان داریم. اگر در انتخاب برندهای آرایشی کمی دقت به خرج دهیم و این اطلاعات را در اختیار دیگران هم بگذاریم، می توانیم از مرگ هزاران حیوان در فرآیند تولید لوازم آرایشی جلوگیری کنیم.

تفاوت محصولات وگان و کرولتی فری

محصولات آرایشی وگان به محصولاتی گفته می شود که فرمولاسیون آن ها کاملا گیاهی و از هیچ ترکیب غیر گیاهی در تولید آن ها استفاده نشده است. اما محصولات کرولتی فری محصولاتی هستند که در فرآیند تولید آن ها از هیچ حیوانی برای آزمایش محصولات استفاده نشده است.

5 راه برای تشخیص برندهای بدون تست حیوانی

روش های مختلفی برای تشخیص برندهای بدون تست حیوانی وجود دارد که در این بخش با آن ها آشنا می شوید. بهترین کار انتخاب لوازم آرایش وگان است اما در صورت دسترسی نداشتن به چنین محصولاتی می توانید از این روش ها استفاده کنید.

1. بررسی لوگوی تایید شده خرگوش Cruelty-Free

سریع ترین و راحت ترین روش تشخیص محصولات بدون تست حیوانی جست وجوی بسته بندی برای پیدا کردن لوگوی خرگوشی است که در عکس بالا می بینید. گاهی ممکن است این لوگو خیلی کوچک چاپ شده باشد پس باید با دقت محصول را بررسی کنید.

2. جست وجوی نام برند در لیست برندهای بدون تست حیوانی

اگر نمی توانید لوگوی خرگوش را پیدا کنید یا قصد خرید اینترنتی انواع لوازم آرایش را دارید، می توانید نام برند مورد نظرتان را در لیست برندهای آرایشی بدون تست حیوانی جست وجو کنید. این لیست همیشه به روز می شود و می توانید از صحت اطلاعات آن مطمئن باشید.

3. اپلیکیشن Cruelty-Free را دانلود کنید

با دانلود این اپلیکیشن می توانید به راحتی نام محصول مورد نظر را در آن جست وجو کنید یا بارکد آن را اسکن کنید تا به شما بگوید آیا در لیست برندهای آرایشی بدون تست حیوانی قرار گرفته است یا خیر.

4. با شرکت تولیدکننده در ارتباط باشید

یک روش دیگر تماس تلفنی با شرکت تولید کننده یا مراجعه به شبکه های اجتماعی آن است. شما می توانید از طریق یکی از راه های ارتباطی با شرکت صحبت کنید و درباره این موضوع سوال بپرسید.

5. در اینترنت جست وجو کنید

آخرین روش جست وجوی موضوع در اینترنت است. شما می توانید این موضوع را در گوگل جست وجو کنید و وبلاگ هایی که محصولات آرایشی را معرفی و بررسی می کنند بخوانید تا بتوانید به خوبی درباره محصول اطلاعات کسب کنید. همچنین اگر قصد خرید آنلاین دارید، بررسی کامنت های خریداران قبلی هم می تواند مفید باشد.

برندهای ایرانی بدون تست حیوانی

خوشبختانه در ایران برندهایی که تست حیوانی ندارند هم وجود دارند و بسیار هم معتبر و شناخته شده هستند. این برندها در فرآیند تولید محصولاتشان به هیچ وجه از تست های حیوانی استفاده نمی کنند. شما می توانید برای خرید لوازم آرایش چشم و ابرو یا خرید لوازم آرایشی مو به جای جست وجو بین برندهای خارجی، به سراغ این برندهای معتبر ایرانی بروید و با خیال آسوده از مصرف آن ها لذت ببرید.

لیست برندهای آرایشی ایرانی بدون تست حیوانی:

  • سینره (cinere)
  • این لی (inlay)
  • شون (schon)
  • لدورا (Ldora)

خودتان لوازم آرایشی و زیبایی طبیعی بسازید

اگر به استفاده از محصولات آرایشی طبیع علاقه دارید می توانید با روش هایی که در ادامه می خوانید خودتان در خانه رژ لب، کرم ضد آفتاب و ماسک صورت بسازید.

ساخت رژ لب بدون سرب

یک تکه موم طبیعی عسل را در ظرف گذاشته و حرارت دهید تا کاملا آب شود. سپس به آن کمی شی باتر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. برای ایجاد رنگ می توانید عصاره گیلاس، توت یا پودر قهوه استفاده کنید. وقتی مواد با هم مخلوط شدند آن ها را در یک ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

ساخت کرم ضد آفتاب ارگانیک

2 قاشق غذاخوری از روغن های نارگیل، کنجد و آفتابگردان را با هم مخلوط کنید. ظرف را چند دقیقه روی آب در حال جوش بگذارید تا روغن ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. به همین راحتی ضدآفتاب شما آماده است. آن را داخل ظرف در دار بریزید و وقتی که کاملا خنک شد در یخچال نگه دارید.

ساخت خط چشم با مواد تازه گیاهی

16 قاشق چایخوری موم زنبور عسل را ذوب کنید، 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و وقتی خوب مخلوط شدند، در ظرف در دار کوچکی که برای نگهداری خط چشم در نظر گرفته اید، بریزید. 2 کپسول زغال فعال و 2 قطره روغن ویتامین E را به موم اضاففه کنید و به خوبی هم بزنید. حالا 4 قاشق چایخوری آب مقطر را به صورت قطره قطره به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. آب را تا جایی اضافه کنید که غلظت مواد به مقدار دلخواهتان برسد. وقتی کار تما شد در ظرف را ببندید و در یخچال قرا ردهید.

ماسک صورت طبیعی

قبلا در وبلاگ لاوان مگ ساخت ماسک های صورت طبیعی مختلف با مواد گیاهی را آموزش داده ایم. اما در مطلب زیر می توانید به صورت یک جا طرز تهیه ماسک های زیادی را ببینید:

مرور کلی

در این مطلب با بهترین روش های شناسایی برندهای بدون تست حیوانی آشنا شدید. همچنین روش ساخت چند محصول آرایشی و زیبایی با مواد طبیعی را هم به شما آموزش دادیم و از چند برند معتبر ایرانی که در فرآیند تولید محصولاتشان هیچ تست حیوانی ندارند را هم به شما معرفی کردیم. اگر شما هم برند لوازم آرایشی می شناسید که کرولتی فری هستند برایمان در قسمت کامنت ها بنویسید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ لاوان مگ را بخوانید.

منابع: ethicalelephant, crueltyfreekitty, wbkfit, consciousbunny

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور برندهای بدون تست حیوانی در لوازم آرایشی و مراقبتی را بشناسیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برندهای بدون تست حیوانی در لوازم آرایشی و مراقبتی را بشناسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید