چگونه قدرت سیگنال های وای فای در آیفون را چک کنیم؟

به گزارش وبلاگ لاوان، اولین گام در افزایش سرعت وای فای و اینترنت، داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط سیگنال دهی مودم و روتر است. اینکه در کدام نقطه، سیگنال های وای فای قوی تر و بهتر هستند و در کدام نقطه، سیگنال های وای فای ضعیف تر می شوند.

چگونه قدرت سیگنال های وای فای در آیفون را چک کنیم؟

برای گوشی های اندرویدی، اپلیکیشن های زیادی برای چک کردن قدرت سیگنال های وای فای یافت می گردد. چند هفته پیش، ما را معرفی کردیم که یکی از مجذوب نماینده ترین و در عین حال ساده ترین ابزارهای برای میزان گیری سیگنال های وای فای و شبکه های موبایل بود. همین طور، می تواند قدرت سیگنال های وای فای را به شما نشان بدهد.

اما در گوشی آیفون، چک کردن قدرت سیگنال های کمی سخت تر است و به راحتی نمی توان هر اپی را سریعا دانلود و نصب کرد و سراغ قدرت سیگنال های وای فای رفت. در این مقاله، می خواهیم با معرفی یک اپ ساده، ترفند برای نمایش و میزان گیری قدرت سیگنال های وای فای در آیفون آموزش بدهیم.

میزان گیری قدرت سیگنال وای فای در آیفون

برای آغاز، اپلیکیشن را از روی اپ استور اپل دانلود و نصب کنید.

پس از نصب این برنامه، وارد اپلیکیشن Settings شده و صفحه را به سوی پایین اسکرول کنید تا اپلیکیشن Airport Utility را ببینید. روی آن ضربه بزنید و بعد سوئیچ قابلیت Wi-Fi Scanner را روشن کنید تا بتوان از این ویژگی استفاده کرد.

حالا، باید وارد برنامه AirPort Utility شوید. در گوشه بالا سمت راست صفحه اصلی، گزینه ای آبی رنگ به نام Wi-Fi scan مشاهده می کنید. روی آن ضربه بزنید و بعد گزینه Scan را لمس کنید تا لیستی از شبکه های وای فای اطراف شما را شناسایی و نمایش دهد.

این برنامه به طور پیش فرض، دائما در حال اسکن شبکه های وای فای است؛ بنابراین طبیعی خواهد بود که نتایج دائما تغییر نمایند. می توانید مدت زمان اسکن شبکه را با نوار لغزنده ای که در پایین کلید Scan است؛ تنظیم کنید تا نتایج به صورت دوره ای نمایش داده شوند.

در گام بعدی، باید به پارامتر RSSI شبکه وای فای خود نگاهی بیندازید (شاید در بالای لیست نباشد) و میزان آن را آنالیز کنید.

اگر به روتر یا مودم روتر خود نزدیک باشید یا دستگاه شما قوی باشد؛ احتمالا میزان RSSI پایین تر از منفی 65 دسی بل بر متر بوده و خوب باشد ولی اگر از روتر یا مودم روتر خود دور هستید یا در نقطه ای قرار دارید که سیگنال دهی ضعیف است؛ پارامتر RSSI بالاتر از منفی 65 دسی بل بر متر شده که نشان می دهد قدرت سیگنال ها ضعیف است.

چگونه بفهمیم قدرت سیگنال های وای فای ضعیف یا قوی است؟

معمولا، وقتی این پارامتر زیر منفی 50 دسی بل است؛ یعنی قدرت سیگنال دهی بسیار عالی است. بین 50 تا 65 دسی بل، قدرت سیگنال دهی وای فای میانه است و پایین تر از منفی 65 دسی بل، قدرت سیگنال دهی ضعیف است. اگر قدرت سیگنال ها منفی 90 دسی بل و پایین تر باشند؛ یعنی شما در یک نقطه کور وای فای هستید.

وقتی که قدرت سیگنال های وای فای در نقاط مختلف خانه را میزان گیری کردید؛ دیگر کار برای یافتن روش افزایش سرعت وای فای آسان است. با جابه جا کردن مکان مودم یا روتر، حذف دستگاهی که نویز و تداخل در فرکانس وای فای ایجاد می نماید یا با نزدیک شدن به روتر و مودم، می توانید وای فای روی گوشی آیفون خود را تقویت کنید.

اگر علاقه مند بودید بدانید چگونه می تواند قدرت سیگنال های وای فای در آیفون را تقویت کرد؛ به مطلب زیر ما نگاهی بیندازید:

  • 5 ترفند موثر بهبود قدرت سیگنال های آیفون
منبع: شبکه چی

به "چگونه قدرت سیگنال های وای فای در آیفون را چک کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه قدرت سیگنال های وای فای در آیفون را چک کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید