چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی توضیحاتی داد.

چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان

محسن حاجی میرزایی در برنامه گفت وگوی وزیر با خانواده عظیم آموزش و پرورش که از کانال گفت وگو با شما در شبکه شاد پخش شد اظهار کرد: بیش از 12 میلیون و 700 هزار پیغام از معلمان، دانش آموزان و خانواده ها به دست ما رسیده است و 6 میلیون کاربر این پیغام را ارسال نموده اند.

وی مهمترین دغدغه در پیغام های رسیده را امتحانات آخر سال بیان کرد و افزود: بیش از 30 درصد سوالات و ابهامات مربوط به این موضوع است. بر اساس هماهنگی ها امتحانات را بعد از عید فطر و از 27 اردیهشت شروع می کنیم. کوشش داریم امتحانات حداکثر تا قبل از 28 خرداد که زمان برگزاری انتخابات است تمام شده باشد.

امتحانات هم حضوری است هم غیرحضوری

حاجی میرزایی با اعلام اینکه 27 اردیبهشت زمان سرانجام آموزش ها برای دوره متوسطه و آخر اردیبهشت زمان سرانجام آموزش برای ابتدایی ها است، بیان نمود: امتحانات به 2 صورت حضوری و غیرحضوری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اصرار داریم امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شوند گفت: این سوال مطرح شده است که چرا در چنین شرایطی بر روی امتحانات حضوری تکیه می گردد؟ ما به طور قطع بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت ملاحظات، و پروتکل های بهداشتی کاری انجام نخواهیم داد.

اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نگردد، ممکن است امتحانات به تاخیر بیفتد همچنین برای سایر پایه ها اگر اجازه برگزاری امتحان حضوری وجود نداشت، ارزشیابی ها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه داده ایم

فقط امتحانات دو پایه حضوری است

وی با اشاره به اینکه امتحانات این دو پایه امتحانات تاثیرگذاری است و در آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان اثرگذار است تاکید نمود اگر امتحانات این پایه ها غیرحضوری باشد احتمال تضعیف حقوق افراد وجود دارد لذا باید امتحانات مطمئنی داشته باشیم تا حق هیچ دانش آموزی تضعیف نگردد.

حاجی میرزایی همچنین افزود اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نگردد، ممکن است امتحانات به تاخیر بیفتد همچنین برای سایر پایه ها اگر اجازه برگزاری امتحان حضوری وجود نداشت، ارزشیابی ها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه داده ایم.

وزیر آموزش و پرورش معلم را مهم ترین عامل ارزشیابی دانست و بیان کرد: هنوز بیش از 3 هفته به سرانجام سال تحصیلی باقی مانده است امیدوارم به سمت آرامش بیشتر در بحث کرونا پیش برویم و شرایط شهرهای ما به شرایط مناسب تری برسد.

وی به موضوع حذفیات امتحانات اشاره ای داشت و گفت: حذفیات کتب درسی را برای تمام پایه های تحصیلی در شرایط شرایط قرمز، نارنجی و آبی در ابتدای سال تحصیلی معین کردیم و حذفیات روی سایت مرکز سنجش وزارتخانه و سازمان پژوهش قرار گرفته است.

امیدواری برای برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری در سال تحصیلی جدید

حاجی میرزایی با تاکید براینکه کار در شبکه شاد کاملا رایگان است درباره دغدغه های برگزاری کلاس ها به صورت حضوری بیان نمود اکنون شرایط کشور سخت است و ما به هفته های آخر سال رسیدیم به نظر نمی رسد مجالی برای برگزاری کلاس حضوری وجود داشته باشد. علاقه مند بودیم دوره حضوری کوتاهی برای جبران برگزار کنیم اما شرایط، شرایط مناسبی نیست و پیش بینی نمی کنیم سال جاری کلاس حضوری داشته باشیم اما امیدواریم سال آینده کلاس ها حضوری باشد.

وی در ادامه درباره استخدام در آموزش و پرورش بیان کرد: درباره مشمولان قانون معین تکلیف که باید تبدیل شرایط می شدند اقدامات لازم اجرا شده است و تا به امروز بیش از دو سوم مشمولان در گروه های چهارگانه معلمان حق التدریس، خرید خدمات، نهضتی و مربیان پیش دبستانی معین شرایط شده اند و یک سوم باقی مانده تا سرانجام بهار 1400 معین شرایط خواهند شد.

از چه طریقی در آموزش و پرورش استخدام شویم؟

وزیر آموزش و پرورش راستاهای استخدام در آموزش و پرورش را برشمرد و افزود: یک روش استخدام، شرکت در کنکور سراسری و انتخاب دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است و افراد از روزی که پذیرفته شوند استخدام می شوند؛ راستا دوم ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است که از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها به اندازه نیازی که داریم با برگزاری آزمون استخدامی نیرو جذب می کنیم؛ برای افرادی که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند این آمادگی را داریم که سن شرکت در آزمون را به میزان سال هایی که با همکاری داشته اند افزایش دهیم تا بتوانند از امکان استخدام برخوردار شوند.

به گفته حاجی میرزایی حق التدریس همکاران آخر سال گذشته تسویه شده است و 15 روز شهریور تا آخر اسفند محاسبه و پرداخت شده است.

وی تاکید نمود مکرر اعلام کردیم در مدارس دولتی دریافت پول وجه قانونی ندارد و امری داوطلبانه است، لذا مدرسه حق ندارد اولیا را مجبور به پرداخت وجه کند و اگر این کار را انجام دهد تخلف است.

وزیر آموزش و پرورش از لایحه رتبه بندی گفت که قول داده بودیم این لایحه تا قبل از سرانجام سال تحویل مجلس گردد که این امر محقق شد اکنون در مراحل آنالیز و تصمیم گیری در مجلس است و وقتی در مجلس تصویب گردد اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید