کتابخانه های عمومی خوزستان رتبه سوم شاخص امانت دهی کتاب را در کشور کسب کرد

به گزارش وبلاگ لاوان، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز ،خدیجه مرادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل این اداره با اشاره فعالیت کتابخانه های عمومی اهواز، بیان نمود: با توجه به سند راهبردی که اداره کل کتابخانه های عمومی در اختیار این اداره قرار داد، در چهار ماهه سال جاری 160 فعالیت فرهنگی در 30 کتابخانه عمومی شامل 19باب نهادی و 10باب مشارکتی و کتابخانه مرکزی استان اجرا شد.

کتابخانه های عمومی خوزستان رتبه سوم شاخص امانت دهی کتاب را در کشور کسب کرد

مرادی با بیان اینکه 8 هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی اهواز وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم تا انتها سال این تعداد به 15 هزار عضو برسد.

وی اضافه نمود: 15 هزار عنوان در مخزن کتابخانه های عمومی اهواز موجود است و با تفویض اختیار جدیدی که به اداره کتابخانه های عمومی اهواز داده شد، اداره کتابخانه های عمومی اهواز باید در ماه برای هر کتابخانه یک نسخه کتاب خریداری نموده و به کتابخانه تزریق کند.

وی با شرح راه اندازی کسب و کارهای کوچک در کتابخانه های روستایی بیان نمود: در کتابخانه روستایی حجربن العدی با 800 متر زیربنا توانستیم کلاسهای فرهنگی خیاطی ، گلسازی ، تعمیر برق ، تعمیر تلفن همراه تشکیل دهیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی اهواز با اشاره به دوزبانه بودن بچه ها روستاها بیان نمود: در کتابخانه روستایی کوشش می کنیم با استفاده از اسکن تصاویر کتاب و سپس رنگ آمیزی به وسیله بچه ها و الگوی انتخابی خود، نقاشی ها به دیوار پیوست شده و بچه ها در خصوص کتاب نظر می دهند و بعد از آن، خوانش کتاب شروع می گردد که این ایده قوه تخیل بچه ها را تقویت می نماید.وی در خصوص طرح 100 ثانیه با کتاب اینگونه شرح می دهد: این طرح به وسیله کتابداران اهواز یک کتاب به صورت زنده هر روز در سه نوبت مختلف به وسیله رادیو معرفی و پخش می گردد.

مرادی فعال ترین کتابخانه بخش کودک را کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم منبع آب اهواز دانست و گفت: این کتابخانه هر پنجشنبه کلاسهای مهارتی و کتابخوانی برای بچه ها دارد و یکی از پرجمعیت ترین کتابخانه ها از نظر تعداد کودک است.

در انتها نشست از خبرنگار ایبنا تجلیل شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه های عمومی خوزستان رتبه سوم شاخص امانت دهی کتاب را در کشور کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه های عمومی خوزستان رتبه سوم شاخص امانت دهی کتاب را در کشور کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید