کشف نقاب های رنگی در یک گورستان باستانی مصر

به گزارش وبلاگ لاوان، شورای عالی آثار باستانی مصر گفت تیمی از باستان شناسان، کلکسیونی از بقایای مربوط به دوره بیزانس و اواخر دوران پادشاهی مصر را در گورستان میر در استان اسیوط کشف نموده اند.

کشف نقاب های رنگی در یک گورستان باستانی مصر

به گزارش فرادید، ماموریت های باستان شناسی در حال اجرا در گورستان میر در منطقه اسیوط مصر، در فاصله مساوی از قاهره و اسوان، درک ما از میراث غنی چندفرهنگی مصر را بالاتر برده است.

باستان شناسان در سطح بالایی محل کاوش، بقایای ساختمان های دوران بیزانس (330-1453) را کشف کردند، از جمله فضا هایی که زمانی اتاق های راهبان، پاسیو، انبار و شومینه بودند.

در سطح پایین تر نیز، جواهرات، سفال و وسایل تدفینی متعلق به دوره متاخر مصر کشف شده که از 660 تا 330 قبل از میلاد تداوم داشته است.

به گفته مسئولان میراث باستانی مصر، این کشف اهمیت این مکان را در دوره های باستان، میانی و متأخر مصر باستان نشان می دهد.

متنی با مضمون دعا های مذهبی روی دیوار های یکی از ساختمان ها کشف شد که با جوهر سیاه در هشت سطر افقی به خط قبطی نوشته شده بود و بالای آن قفسه هایی با نقش گل و یونجه بود که احتمالاً برای نگهداری نسخه های خطی از آن ها استفاده می شده است.

تدفین ها در سطح پایینی فراوان است، از جمله دفن یک زن ناشناس. چندین اثر از جمله اجزای تابوت، نقاب دفن و چندین اسکلت انسانی به جا مانده اند، اما سفال ها، مهره های نامزدی و آینه های مسی دوام بهتری داشته اند.

(نمونه هایی از زیور هایی که در گور ها کشف شده اند)

سایت میر در 50 کیلومتری شمال غربی شهر اسیوط در مصر علیا قرار گرفته است. گورستان میر شامل گروهی از مقبره های صخره ای هم می شود که به طور کامل در صخره حکاکی شدند و قدمت آن ها به دوران پادشاهی قدیم و میانه باز می شود. حاکمان استانی در مقبره هایی در دامنه تپه دفن شدند.

تعدادی از مقبره ها پاکسازی شده و به روی بازدیدکنندگان باز است. این گورستان دارای مقبره های مهم سنگ تراشی شده زیادی از سلسله های ششم و هفتم است که صحنه های رنگی زندگی روزمره از جمله صنایع و ورزش به سبک محلی را به تصویر کشیده اند.

منبع: فرارو

به "کشف نقاب های رنگی در یک گورستان باستانی مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نقاب های رنگی در یک گورستان باستانی مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید