ادامه قطع رابطه با ایران دیگر به مصلحت نیست

به گزارش وبلاگ لاوان، دستیار سابق وزیر خارجه مصر با بیان اینکه ادامه قطع رابطه مصر و ایران به صلاح نیست، تاکید کرد: منافع راهبردی قاهره در پس احیای این روابط است که به نفع دو کشور بویژه طرف مصری خواهد بود.

ادامه قطع رابطه با ایران دیگر به مصلحت نیست

به گزارش وبلاگ لاوان، عبدالله الاشعل در گفت وگو با پایگاه خبری العربی النو، تامین امنیت آبراهه کانال سوئز و تضمین عبور و مرور امن کشتی ها از باب المندب را از جمله نتایج از سرگیری روابط ایران و مصر بر شمرد و اضافه نمود: باز شدن درهای روابط قاهره - تهران، به رونق گردشگری مصر کمک خواهد کرد.

وی توضیح داد: در سایه برقراری این رابطه، ممکن است سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر ایرانی که مشتاق زیارت مرقدهای اهل بیت (ع) هستند، به مصر سفر کنند، علاوه بر این، در سایه توسعه روابط مالی دو کشور، امکان رشد مبادلات تجاری فراهم خواهد شد که این به نفع اقتصاد متزلزل مصر است.

دستیار سابق وزیر خارجه مصر گفت که عادی سازی روابط بین مصر و ایران به معنای وارد شدن به بحران با آمریکا یا کشورهای خلیج فارس و یا پیوستن به بلوک بندی منطقه ای و بین المللی نیست، بلکه این امر زمینه را برای نقش آفرینی خوب قاهره به همراه تاثیر بسیار تهران در چنین بحران هایی، تسهیل می کند.

وی در عین حال از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر را با توجه به شرایط سیاسی داخلی و بین المللی در آینده نزدیک را بعید دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره احیای روابط با مصر گفت: مصر کشور مهمی است و دو کشور برای همدیگر در منطقه اهمیت قائل هستند؛ منطقه به ظرفیت مثبت و هم افزایی تهران و قاهره نیاز دارد.

کنعانی با یادآوری اینکه آخرین گفتگوهای دوجانبه میان دو کشور در پاییز امسال و در حاشیه اجلاس بغداد 2 در امان صورت گرفت، گفت: گفت و گوهای کوتاه در عین حال مثبتی با آقای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در حاشیه اجلاس بغداد دو انجام شد در ارتباط با روابط هم معتقد ضرورت برداشتن گام های نو برای ارتقای مناسبات دو کشور هستیم.

وی اضافه نمود: همواره روابط سیاسی میان کشورها یک مسیر دوجانبه است و باید آن را در مسیر دوجانبه ببینیم که طرف مقابل چیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "ادامه قطع رابطه با ایران دیگر به مصلحت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه قطع رابطه با ایران دیگر به مصلحت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید