کمبود سنبل در بازار

به گزارش وبلاگ لاوان، اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، در مورد بازار شب عید این صنف اظهار کرد: بازار گل در سراسر کشور از هر نوع گلی تامین است و هیچ کمبودی در بازار نداریم به غیر از گل سنبل.

کمبود سنبل در بازار

او اضافه کرد: سال گذشته بسیاری از فراورینمایندگان گل به خصوص باغداران سنبل با ضرر زیادی روبرو شدند و همین موضوع باعث شد که سال جاری هم این گروه هیچ فراوریی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران اعلام کرد: حجمی از کود هایی که سال جاری برای فراوری سنبل به کشور وارد شده، قارچ زده بودند و همین موضوع نیز بر کاهش فراوری سنبل تاثیر گذاشته است.

شاهرخی ادامه داد: سنبل در واحد های صنفی به صورت گلدانی فروخته می گردد و در حال حاضر هر گلدان سنبل بین 80 تا 100 هزار تومان عرضه می گردد.

او توضیح داد: هیچ نرخ مصوبی از سوی اتحادیه برای سبزه وجود ندارد و واحد های صنفی بر اساس هزینه فراوری قیمت را مشخص می نمایند.

سبزه قیمت مصوب ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران در ادامه در مورد قیمت سبزه عنوان نمود: بعضی سبزه ها کیفیت خوبی دارند و بعضی نیز گلدان گرانی دارند که در قیمت نهایی سبزه تاثیر گذار است.

شاهرخی در انتها در مورد قیمت انواع گل گفت: قیمت گل میخکی 30 هزار تومان، گل رز از 20 تا 30 هزار تومان، گل مریم 7 تا 10 هزار تومان و آلسترومریا 5 تا 7 هزار تومان فروخته می گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "کمبود سنبل در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود سنبل در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید