گردشگری ادبی کشور نیازمند ترسیم نقشه راه است

به گزارش وبلاگ لاوان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، گردشگری ادبی کشور نیازمند ترسیم نقشه راه است.

گردشگری ادبی کشور نیازمند ترسیم نقشه راه است

سید مصطفی فاطمی در نشست رویداد ملی گردشگری ادبی پارس در شیراز گفت: در بحث گردشگری ما در پی این هستیم که از داشته های فرهنگی تاریخی و تمدنی در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی اضافه کرد: بحث مفاخر فرهنگی، ادبی کلا ادبیات ایرانی ادبیات فارسی است در بسیاری از اشاراتی که مطرح شده یکی از چهار رکن اصلی ادبیات دنیا ادبیات فارسی است که این مقوله در کشور ما کمتر استفاده شده است.

او اعلام کرد: با کیفت ترین گردشگری دنیا ادبیات و فرهنگ است که ما می توانیم کیفیت گردشگری را باکیفیت گردشگری ادبی ارتقا دهیم.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: در بین شهرهای ایران شیراز پیش از سایر شهرها هم داشته های مفاخر ادبی و هم مکتوبات ادبی دارد و در این حوزه بسیار جلوتر از سایر شهرستان ها است و می تواند یک پایلوت پیروز در سایر شهرستان ها از الگوی شیراز استفاده نمایند. به همین علت که میز گردشگری ادبی را برای نخستین بار در شیراز قرار داده ایم.

او ادامه داد: البته میز گردشگری میز ملی است و فعالیتش در حوزه کل شهرها و کشورهای پارسی زبان است و سعی می نماید که با شناسایی مفاخر و المان های یک مکان های فیزیکی ایجاد کند تا گردشگران بتواند از داشته های ادبی در قالب بناها، مقبره ها و محورهای گردشگری ادبی استفاده نمایند.

فاطمی اضافه کرد: در نشستی ملی گردشگری ادبی که در شیراز انجام گرفت، اساتیدی وجود داشته اند. لازم است نقشه راه گردشگری ادبی کشور ترسیم گردد و آثار استان فارس هم به عنوان محور اصلی این موضوع و شهر شیراز به عنوان هسته این موضوع انتخاب گردد.

منبع: همگردی

به "گردشگری ادبی کشور نیازمند ترسیم نقشه راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ادبی کشور نیازمند ترسیم نقشه راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید