گلکسی زد فولد 4 شاید در بعضی بازارها با حافظه 1 ترابایتی عرضه نشود

به گزارش وبلاگ لاوان، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ میخواهد گلکسی زد فولد 4 را فقط در یک سری از بازارها با حافظه 1 ترابایتی و رنگ قرمز عرضه کند.

گلکسی زد فولد 4 شاید در بعضی بازارها با حافظه 1 ترابایتی عرضه نشود

سامسونگ در نظر دارد در ماه آگوست سال جاری و به طور دقیق تر، در دهمین روز این ماه (19 مرداد) از گوشی های تاشوی نو خود یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رونمایی کند. گوشی هایی که تا به امروز اطلاعات بسیار زیادی هم از آن ها منتشر شده و تقریبا می توانیم بگوییم از بیش از 90٪ قابلیت ها و امکانات آن ها باخبریم. البته این گوشی ها تنها محصولات سخت افزاری مورد انتظار در رویداد آنپکد پیش رو نیستند و ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 5، و گلکسی بادز 2 پرو هم به آن ها ملحق می شوند اما در این مطلب، صحبت مان در رابطه با گوشی های تاشو و به طور خاص، گلکسی زد فولد 4 است.

از گلکسی زد فولد 4 اطلاعات زیادی در اختیار داریم. برای مثال می دانیم این گوشی به عنوان قلب تپنده، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را در خود خواهد داشت، نمایشگر آن باکیفیت تر از نسل کنونی خواهد بود، کیفیت دوربین های آن بهبود خواهند داشت و بعلاوه حافظه داخلی آن به 1 ترابایت افزایش پیدا خواهد نمود که مورد آخر فعلا با اندکی شک و تردید همراه شده است.

اگرچه 1 ترابایت حافظه داخلی قابلیت نو و خاصی نیست که بخواهیم از بودن آن در یک گوشی پرچم دار با قیمتی بیشتر از 1500 دلار تعجب کنیم اما با این حال به نظر می رسد شرکت کره ای می خواهد یک سری از کاربران را از داشتن آن محروم کند. در پورتال سامسونگ پلاس، فقط از مدل 256 و 512 گیگابایتی زد فولد 4 صحبت شده و نه مدل 1 ترابایتی و 128 گیگابایتی. به نظر می رسد سامسونگ نمی خواهد در بازار اروپا، پرچم دار تاشوی خود را با این مقدار حافظه راهی بازار کند. البته 128 گیگابایت که کلا از دستور کار خارج است، در رابطه با مدل 1 ترابایتی حرف می زنیم. اگر در بازار اروپا خبری از این مدل نباشد، این یعنی در بازار جهانی هم نباید انتظار آن را داشته باشیم و به احتمال زیاد باز هم یک سری از بازارهای خاص نظیر کره جنوبی و آمریکا هستند که به آن دسترسی خواهند داشت.

اما این تمام ماجرا نیست. ظاهرا یک سری رنگ بندی ها هم وجود دارند که به صورت انحصاری برای زد فلیپ 4 در نظر گرفته شده اند و نه زد فولد 4. ماه گذشته بود که ایوان بلس، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری گفته بود که زد فولد 4 در یک رنگ قرمز هم راهی بازار می گردد، اما اکنون و با توجه به خبر منتشر شده از پورتال سامسونگ پلاس، ظاهرا قرار نیست در یک سری از کشورها، این گوشی با رنگ قرمز در دسترس قرار بگیرد. علاوه بر این ها، این گوشی مدلی با نام بسپوک ادیشن هم نخواهد داشت و به صورت کلی، رنگ بندی های آن هم به تنوع و زیبایی مدل زد فلیپ 4 نخواهد بود که البته برای این موضوع هم علت خوبی وجود دارد.

سامسونگ باید سعی کند سرمایه گذاری کمتری از لحاظ زیبایی ظاهری روی زد فولد 4 انجام دهد چرا که این گوشی آنقدرها فروش بالایی ندارد. زد فلیپ ها از آن طرف مثل مدل استاندارد گوشی های اپل، فروش فوق العاده ای دارند و سامسونگ طبیعتا باید تمرکز ویژه ای روی آن ها بگذارد. بنابراین رنگ بندی بیشتر که در خبر اخیر شنیدیم شاید به 70 طرح هم برسد، اصلا نباید جای تعجب داشته باشد.

نکته منفی در رابطه با گلکسی زد فولد 4 این است که به نظر می رسد این گوشی قیمت بیشتری در مقایسه با نسل قبل خواهد داشت. حال نمی دانیم آیا این افزایش قیمت در تمام مدل ها صدق خواهد نمود و یا فقط در مدل 1 ترابایتی شاهد آن خواهیم بود. همانطور که گفته شد، گلکسی های نو قرار است در تاریخ 19 مرداد رسما رونمایی شوند. قطعا در آن رویداد خبرهای بیشتری در رابطه با این جزئیات دریافت خواهیم کرد بنابراین فعلا باید منتظر بمانیم.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی زد فولد 4 شاید در بعضی بازارها با حافظه 1 ترابایتی عرضه نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فولد 4 شاید در بعضی بازارها با حافظه 1 ترابایتی عرضه نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید