یکه تازی شیوع اُمیکرون در آمریکا، شمار افراد جان باخته به یک میلیون نفر می رسد

به گزارش وبلاگ لاوان، موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است و اگر پیش بینی ها محقق گردد، مرگ و میر ناشی از کووید 19 در ایالات متحده تا اوایل بهار به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

یکه تازی شیوع اُمیکرون در آمریکا، شمار افراد جان باخته به یک میلیون نفر می رسد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ لاوان به نقل از سی جی تی ان، کارشناسان تاکید می نمایند، گرچه نوع سریع امیکرون ممکن است به طور میانه باعث بیماری شدید نگردد، اما مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ایالات متحده در حال افزایش است و مدل سازان پیش بینی می نمایند که 50000 تا 300000 آمریکایی بیشتر از گذشته جان خود را از دست بدهند.

میانگین چرخشی هفت روزه مرگ و میر روزانه کووید 19 در ایالات متحده از اواسط نوامبر 2021 فرایند صعودی داشته و در 17 ژانویه به نزدیک به 1700 نفر رسیده است؛ این امار هنوز کمتر از اوج 3300 نفر در ژانویه 2021 است، اما افزایش اندکی در شمار مرگ و میر از دو هفته پیش شروع شده و انتظار می رود این فرایند ادامه یابد.

علیرغم نشانه هایی که بیانگر آن است که سویه امیکرون به طور میانه باعث بیماری خفیف تر می گردد، سطح بی سابقه ای از ابتلا به عفونت در سراسر آمریکا رو به افزایش است، به این معنی است که بسیاری از افراد آسیب پذیر به شدت بیمار خواهند شد. اگر بالاترین پیش بینی ها محقق گردد، کل مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ایالات متحده تا اوایل بهار به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یکه تازی شیوع اُمیکرون در آمریکا، شمار افراد جان باخته به یک میلیون نفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکه تازی شیوع اُمیکرون در آمریکا، شمار افراد جان باخته به یک میلیون نفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید