7 باند حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد

به گزارش وبلاگ لاوان، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 7 باند حفاری و قاچاقچی اشیاء تاریخی نیز در شهرستان های اردل، لردگان، شهرکرد، فارسان وکوهرنگ متلاشی شد.

7 باند حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد

به گزارش وبلاگ لاوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی چهارمحال وبختیاری، محمد چگینی اظهارداشت: 9 دستگاه فلزیاب در شهرستان لردگان و 4 دستگاه در شهرستان های کیار، اردل وکوهرنگ کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به کشف 13 قطعه شیء تاریخی در استان افزود: 3 قطعه شیأ در شهرستان شهرکرد، شهرستان های شهرکرد، 6 قطعه در لردگان و 4 قطعه در روستای هوره طی 6 ماه نخست سال جاری با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان کشف وضبط شده است..

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: طی عملیات های اجرا شده 39 نفردر شهرستان های اردل، لردگان، شهرکرد، کیار، فارسان، کوهرنگ، فارسان و در روستای هوره دستگیره و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

چگینی با بیان اینکه 7 باند حفاری و قاچاقچی اشیاء تاریخی نیز در شهرستان های اردل، لردگان، شهرکرد، فارسان وکوهرنگ متلاشی شد. بیان نمود: طی 6 ماه نخست سال جاری 2 موردحفاری غیرمجاز در شهرستان های فارسان و لردگان اجرا شده بود.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند، گفت: هدف میراث فرهنگی از بازرسی ها وحراست ازآثارتاریخی،هویت فرهنگ و تمدن باستانی استان می باشد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد بازدیدهای به عمل آمده از این آثار تاریخی استان شرح داد: سال جاری 4 هزار و272 مورد بازدید از مکان های تاریخی استان اجرا شده است، در استان نزدیک به 4 هزار و700 اثرتاریخی و فرهنگی شامل تپه،محوطه و بنا شناسایی شده که از این مجموعه 650 اثر به ثبت ملی رسیده است.

منبع: تسنیم

به "7 باند حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 باند حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری متلاشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید