آنکارا اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد

به گزارش وبلاگ لاوان، وزارت امور خارجه ترکیه انتقادهای کمیسیون اروپایی به حزب حاکم در جریان انتخابات محلی را رد نموده و اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد.

آنکارا اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لاوان به نقل از هفته نامه اشپیگل، فرانس تیمرمانس، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اخیرا از حزب دولتی رئیس جمهور ترکیه درخواست نموده است که به اصول دموکراتیک در انتخابات محلی پایبند باشد.

حالا آنکارا به این موضع گیری کمیسیون اروپایی واکنش نشان داده و این انتقادها از طرف کمیسیون اروپایی را رد نموده است.

حامی آکسوی، Hami Aksoy سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به این اظهارات معاون رئیس کمیسیون اروپایی اظهار داشته است که ما از این اظهارات تیمرمانس غافلگیر و دلسرد شده ایم. این نشان دهنده استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا است.

تیمرمانس اخیرا از حزب عدالت و توسعه اردوغان درخواست نموده است که به نتیجه انتخابات محلی یکشنبه گذشته احترام بگذارد.

رجب طیب اردوغان و حزب حاکم در انتخابات روز یکشنبه در شهرهای مهم از جمله استانبول و آنکارا با شکست روبرو شد. در پی این اتفاق، این حزب نسبت به نتایج انتخابات اعتراض کرد. در انتخابات محلی ترکیه اکرم امام اوغلو، نامزد بزرگترین حزب مخالف ترکیه توانست برای شهرداری استانبول به پیروزی برسد. این شکست بزرگی برای حزب حاکم و رئیس جمهور ترکیه بود.

در حال حاضر شورای عالی انتخابات ترکیه در حال آنالیز اعتراضات بوده و این در حالی است که رأی دهندگان و اپوزیسیون نگران هستند که این بازشماری آرا باعث مخدوش شدن آرای آنها گردد.

آمریکا از ترکیه خواسته است که نتایج را قبول نموده و اتحادیه اروپا نیز از آنکارا خواست که اجازه دهد مقامات منتخب آزادانه فعالیت نمایند. اردوغان هم با رد این بیانیه ها اعلام نموده است که آمریکا و اروپا حد خود را بدانند. وی در جمع وبلاگ لاوان گفت: آمریکا و اروپا در امور داخلی ترکیه دخالت می نمایند. ترکیه به همه جهان درس دموکراسی داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آنکارا اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا اروپا را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید