اختراع تازه هواوی برای کارایی بالاتر اسکنر های اثر انگشت

به گزارش وبلاگ لاوان، شرکت هوآوی دیروز سند ثبت اختراعی را به نام روش شناسایی اثر انگشت و تجهیزات و رسانه های الکترونیکی مرتبط با آن با شماره انتشار CN113807141A ارائه کرد که جزئیات یک فناوری نوآورانه را نشان می دهد. پیش بینی می گردد این فناوری شناسایی اثر انگشت را بهبود ببخشد.

اختراع تازه هواوی برای کارایی بالاتر اسکنر های اثر انگشت

به گزارش وبلاگ لاوان، وبسایت ITHome اطلاعاتی در خصوص این فناوری نو افشا نموده است. طبق گزارش این وبسایت، در این فناوری از حسگر اثر انگشت نوری در ترکیب با حسگر خازنی استفاده خواهد شد. در حالی که حسگر نوری برای به دست آوردن تصویر مجازی فقط از خود انگشت استفاده می نماید، حسگر خازنی اطلاعاتی در خصوص کل دستی که از انگشتش استفاده شده، به دست می آورد. سپس این دو مجموعه داده با هم ترکیب می شوند تا کارایی پایانه شناسایی اثر انگشت را تا حد زیادی بهبود بخشند. معین نیست که اصطلاح بازده بهبود یافته که در سند ثبت اختراع ذکر شده به پیشرفت در امنیت اشاره می نماید یا به فرآیند سریع تر اسکن مربوط می گردد؛ ولی احتمالا هر دو مورد ارتقاء یافته است.

در درخواست ثبت اختراع شرکت هوآوی بعلاوه اشاره شده است که فناوری نو اثر انگشت برای زمینه پایانه های هوشمند استفاده خواهد شد. مفهوم آن باز هم نامعین است، اما می توان حدس زد که گوشی های هوشمند نیز ممکن است از این فناوری بهره مند شوند، به ویژه آن گوشی هایی که دارای حسگر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر هستند.

ظاهرا این فناوری جالب در حال حاضر تنها محدود به سند ثبت اختراع است و عملی نشده است، ولی دور از فکر نیست که شرکت هواوی از چندی پیش در حال توسعه آن باشد. با دقت در این سند می توان دریافت که این ثبت اختراع برای اولین بار حدودا یک سال و نیم پیش، در ژوئن 2020، ثبت شده است. پس می توان نتیجه گرفت که شرکت هواوی در این مدت در حال توسعه این فناوری بوده و احتمالا به زودی در دسترش باشد.

گفتنی است که فناوری حسگر های اثر انگشت نوری در سخت افزار حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می گردد و با بازتاب نور از انگشت شما کار می نماید. این فناوری جایگزین مقرون به صرفه تری برای حسگر های اثرانگشت برتر اولتراسونیک هستند. با این حال فناوری حسگر های اثر انگشت نوری به نسبت کندتر هستند و دقت حسگر های اولتراسونیک را ندارند. پیش بینی می گردد با کوشش های شرکت هواوی برای ارتقاء این فناوری کاستی های گفته شده در نهایت رفع گردد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "اختراع تازه هواوی برای کارایی بالاتر اسکنر های اثر انگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع تازه هواوی برای کارایی بالاتر اسکنر های اثر انگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید