3 علت برای خریدن پیکسل 7a (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش وبلاگ لاوان، پیکسل 7a بدون شک یکی از مجذوب کننده ترین میان رده های بازار است که می تواند نسبت به رقبا عرض اندام کند. در بازار ایران هنوز گوشی های گوگل پیکسل چندان شناخته شده نیستند ولی اگر از برندهای همیشگی خسته شده اید، در این مطلب قصد داریم 3 علت برای خریدن این گوشی و سه علت برای نخریدن آن مطرح کنیم تا بتوانید بهتر دست به انتخاب بزنید.

3 علت برای خریدن پیکسل 7a (و 3 علت برای نخریدن)

دلایل برای خریدن

چیپست تنسور G2

همچون اپل و آیفون SE، گوگل نیز عادت دارد گوشی های میان رده پیکسل خود را به همان تراشه ای مجهز کند که در پرچمدارانش استفاده می نماید. این اتفاق برای پیکسل 6a که از همان تراشه Tensor G1 پیکسل 6 استفاده می کرد. حالا گوگل با پیکسل 7a نیز همین کار را تکرار نموده است.

این یعنی چیپست استفاده شده در پیکسل 7a، همان تراشه به کار گرفته شده در سری پیکسل 7 محسوب می گردد. عملکرد پردازشی این تراشه نسبت به رقبای هم قیمت بسیار خوب است ولی از سوی دیگر باید به امکانات هوش مصنوعی چیپست هم اشاره کنیم. در نتیجه به لطف همین قابلیت های چیپست، کاربران می توانند عکس های فوق العاده ای ثبت نمایند و از قابلیت هایی مانند Photo Unblur بهره ببرند که این مشخصه چهره مات افراد را از عکس های گرفته شده، واضح می نماید. با استفاده از ابزار ضبط صدا هم بدون احتیاج به اتصال اینترنت، متن صحبت های ثبت شده به چند زبان مختلف می تواند ثبت گردد.

اگر هم گیمر هستید، می توانید با خیال راحت از این گوشی برای اجرای بازی های مختلف بهره ببرید. در کل پیکسل 7a از نظر پردازشی ضعف مهمی ندارد و تا سال ها قادر است به برترین شکل برای کاربران انجام وظیفه کند.

دوربین فوق العاده

معمولا زمانی که صحبت از گوشی های گوگل پیکسل می گردد، بیشتر کاربران به یاد دوربین های فوق العاده این گوشی ها می افتند و سری پیکسل A هم از این قاعده مستثنا نیستند. پیکسل 6a با دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی عکس های بسیار خوبی ثبت می کرد ولی برای پیکسل 7a با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی روبرو هستیم که کیفیت عکس ها را به طور قابل توجهی بهتر نموده است. این سنسور در کنار افزایش رزولوشن، میزان بزرگ تری نسبت به نسل قبلی دارد که این موضوع منجر به افزایش نور دریافتی می گردد و افزایش نور دریافتی هم به معنای کیفیت بهتر عکس ها است.

اگر به عکاسی در شب علاقه دارید، در چنین شرایطی می توانید تفاوت شاخص دوربین این گوشی را نسبت به گوشی های رقیب احساس کنید. در کل باید اعتراف کنیم که کیفیت عالی دوربین اصلی، برای بسیاری از کاربران مهم ترین انگیزه خرید پیکسل 7a خواهد بود.

پشتیبانی از شارژ بی سیم

پیکسل 7a از شارژ بی سیم با سرعت 7.5 وات پشتیبانی می نماید. با وجود اینکه بسیاری از کاربران علاقه زیادی به استفاده از شارژرهای بی سیم نشان نمی دهند، ولی از سوی دیگر برای بعضی کاربران چنین مشخصه ای بسیار کاربردی است. بنابراین اگر شما هم به شارژ بی سیم علاقه دارید، پیکسل 7a می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دلایل برای نخریدن

دریافت فقط 3 سال آپدیت

تا چند سال قبل، انتشار 3 نسخه اندروید برای سری پیکسل یک مزیت بسیار مهم محسوب می شد و پیکسل 7a هم که با اندروید 13 عرضه شده، تا اندروید 17 آپدیت خواهد شد. اما حالا بسیاری از میان رده های سامسونگ 4 نسخه اصلی اندروید را دریافت می نمایند. بنابراین با وجود اینکه پیکسل 7a محصول شرکت گوگل است و این شرکت اندروید را توسعه می دهد، اما نسبت به رقبا از نظر آپدیت حرف زیادی برای گفتن ندارد.

عمر باتری معمولی

گوگل برای این گوشی از باتری 4385 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده و فقط در صورتی که استفاده بسیار سبک و معمولی داشته باشید، یک روز کامل دوام می آورد ولی بیشتر اوقات قبل از به انتها رسیدن روز، باید گوشی را به شارژر وصل کنید. با توجه به پشتیبانی از شارژ سیمی 18 وات، اگر نیم ساعت گوشی را به شارژر وصل کنید، فقط 36 درصد از باتری شارژ می گردد. بنابراین در کل باید بگوییم که نه از نظر عمر باتری و نه از نظر سرعت شارژ، نمی توانید رقیب قدرتمندی برای دیگر گوشی های این محدوده قیمتی باشد.

بهره گیری از فقط 128 گیگابایت حافظه داخلی

پیکسل 7a فقط در یک مدل 8/128 گیگابایتی راهی بازار شده و در نتیجه نمی توانید حافظه داخلی بیشتری را انتخاب کنید. برای بعضی از کاربران، 128 گیگابایت حافظه داخلی اصلا کافی نیست و از سوی دیگر عدم پشتیبانی از کارت حافظه به این معناست که نمی توانید ظرفیت حافظه داخلی را افزایش دهید.

منبع: وبلاگ لاوان مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 علت برای خریدن پیکسل 7a (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 علت برای خریدن پیکسل 7a (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید