ادغام شبکه خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو کلید خورد

به گزارش وبلاگ لاوان، براساس تصمیم اتخاذ شده با احداث نخستین نمایندگی مشترک میان دو شرکت برای ارائه خدمات به خودرو های سواری، نیمه سنگین و سنگین، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور کلید می خورد.

ادغام شبکه خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو کلید خورد

براساس هدف گذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش در مدت یک ماه آینده شروع و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع تر برای مشتریان و افزایش بهره وری ظرفیت ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

براساس این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهر هایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامه هایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف گذاری شد.

ازهمین رو به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان سایپا و ایران خودرو، آیین نامه ها، فرآیند ها و دستورالعمل های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت دهی به مشتریان با سهولت بیش تری صورت گیرد. بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونت های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان سازی فرآیند ها و دستورالعمل های اجرایی را ارایه خواهند کرد.

ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محور های مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود. در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت های حوزه لجستیک در بخش حمل خودرو را آنالیز و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد نمود.

با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه ها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامه ریزی و اجرا گردد.

در این زمینه، شکل گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدف گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه ها به سرعت به اجرا خواهد رسید.

ادغام ظرفیت های موجود در دفاتر سایپا و ایران خودرو در خارج از کشور نیز از جمله محور های مطرح شده در این نشست بود. بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشور های منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینه های مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد نمود تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه فراوری صورت گیرد.

بهینه سازی امکانات موجود در سایت های فراوریی سایپا و ایران خودرو در خارج از کشور نیز از دیگر محور های مورد آنالیز بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف معین شده را در کوتاه ترین زمان ممکن ارایه خواهد نمود.

وبلاگ لاوان مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ادغام شبکه خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام شبکه خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید