افتخار آفرینی یک کرمانی در جایگاه سرآمد علمی ایران

به گزارش وبلاگ لاوان، هادی بیت الهی استاد تمام دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به عنوان سرآمد علمی ایران در سال 1401 معرفی گردید.

افتخار آفرینی یک کرمانی در جایگاه سرآمد علمی ایران

هادی بیت الهی استاد تمام دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان متولد 1358 در کرمان، طی سال های 77 تا 82 لیسانس خود را در رشته شیمی محض از دانشگاه شهید باهنر کرمان و کارشناسی ارشد خود را دانشگاه سراسری مازندران در رشته شیمی تجزیه دریافت نموده است.

او طی سال های 85 تا 89 دکترای شیمی تجزیه خود را از دانشگاه یزد کسب و از همان سال در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی وفناوری پیشرفته کرمان (هایتک سابق) عضو هیات علمی دانشگاه شد و در رشته شیمی مشعول به تدریس شد.

بیت الهی چندی پیش در 13 شهریور ماه از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران به عنوان سرآمد علمی در سال 1401 انتخاب و معرفی گردید، به همین مناسبت با وی به گفت وگو پرداختیم.

هادی بیت الهی گفت: هم اکنون در جایگاه استاد تمام در رشته شیمی تجزیه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی وفناوری پیشرفته کرمان مشغول به فعالیت هستم.

به گفته او، طی سال های قبل در دانشگاه های پیغام نور و آزاد کرمان و بعلاوه دانشگاه یزد در مقطع کارشناسی تدریس داشته است.

استاد تمام دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در مورد مقالات به چاپ رسیده در خارج از کشور، مطرح کرد: در رشته تحصیلی خودم، سال 82 مقطع ارشد 4 مقاله، در مقطع دکتری 20 مقاله و طی سال های اخیر 380 مقاله نیز در مجلات معتبر بین المللی چاپ نموده ام.

او بیان داشت: اسفند 1400 در جشنواره علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران عنوان رتبه پژوهشگر برتر حوزه علوم پایه را به خود اختصاص دادم.

بیت الهی اضافه نمود: در سال 1400 از سوی انجمن الکتروشیمی ایران به عنوان الکتروشیمیست برتر کشور انتخاب شدم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در مورد پنجمین نشست سرآمدان علمی ایران که در شهریور ماه برگزار گردید، گفت: این نشست با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و سعید سرکار دبیر ستاد سرآمدان علمی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار و بنده به عنوان سرآمد علمی در سال 1401 معرفی گردیدم.

به گفته او فدراسیون سرآمدان علمی ایران، از سال 1394 با هدف دستیابی کشور به مرجعیت علمی جهانی شروع به کار نموده است و از جمله مهم ترین اقدامات این فدراسیون، شناسایی و انتخاب محققان معتبر، متعهد و پیشرو تحت عنوان سرآمدان علمی و حمایت از آن ها می باشد.

این مدرس دانشگاه گفت: دبیرخانه سرآمدان علمی ایران با آنالیز مقالات منتشر شده در نشریات برتر در سال های 2019 تا 2021 و استفاده از آیین نامه انتخاب سرآمدان علمی تعداد 100 سرآمد علمی و 15 سرآمد علمی جوان را شناسایی و معرفی کرد و سرآمد علمی جوان از بین افرادی با رتبه بیشتر از 100 و سن کمتر از 45 سال انتخاب شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی وفناوری پیشرفته کرمان می گوید: این برنامه به منظور افزایش کیفیت علمی کشور، افزایش تعاملات بین المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان و یاری به توسعه کیفی علم و فناوری کشور تدوین و اجرا می گردد.

بیت الهی ادامه داد: بعلاوه این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند علمی و ارائه حمایت های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در جهان سوق دهد.

به گفته او، عنوان دانشجوی برتر الکتروشیمی ایران در سال 1389 (از طرف انجمن الکتروشیمی ایران)، قرار گرفتن در فهرست یک درصد دانشمندان پر استناد شیمی جهان (از طرف پایگاه اطلاعات علمی (ISI) در سال 2014 تا به امروز، قرار گرفتن در فهرست صد نفر دانشمندان برتر فناوری نانو (از طرف ستاد ویژه فناوری نانو ایران) در سال های 1395-1391. پژوهشگر برتر استان کرمان در سال های 1391 و 1397، استاد سرآمد آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در سال 1398، انتشار 370 مقاله بین المللی (اسکوپوس) و تألیف 3 کتاب، مشارکت در انجام بیش از 35 طرح پژوهشی کاربردی و پژوهشگر برتر علوم پایه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400 از دیگر عناوین و سوابق وی به شمار می رود.

حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان نیز ضمن تایید این افتخارات و عرض تبریک به جامعه علمی، این موفقیت را باعث افتخار دانشگاه اظهار داشت.

گفت و گو از معظمه رنجبر

وبلاگ لاوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افتخار آفرینی یک کرمانی در جایگاه سرآمد علمی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخار آفرینی یک کرمانی در جایگاه سرآمد علمی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید