افزایش واردات انسولین و کاهش واردات سر سوزن

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی گمرک از افزایش واردات انسولین و کاهش واردات سر سوزن در در هفت ماهه سال جاری، اطلاع داد.

افزایش واردات انسولین و کاهش واردات سر سوزن

به گزارش خبرگزاری وبلاگ لاوان به نقل از گمرک، آقای سیدروح اله لطیفی گفت: بیش از 91 هزار و 275 کیلوگرم انواع هورمون انسولین در هفت ماهه سال جاری وارد شده که در مقایسه با سال گذشته, 315 درصد رشد داشته,، اما واردات سرنگ و سرسوزن انسولین فرایند کاهشی داشته است.

وی افزود:از ابتدای سال تا به امروز, 30 مهرماه 91 هزار و 275 کیلوگرم هورمون انسولین وارد کشور شده که 89 هزار و 988 کیلو با کد تعرفه 30043190 و هزار و 287 کیلوگرم نیز با کدتعرفه 30043110 بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 21 هزار و 995 کیلو گرم بوده است، رشد 315 درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در بخش سرنگ های انسولین با این دو کد تعرفه، به ترتیب منفی 31 درصد و مثبت 607 درصد نسبت به سال قبل در واردات تغییراتی رخ داده است.

دبیرشورای اطلاع رسانی گمرک توضیح داد:30 کیلوگرم از مواد تشکیل دهنده انسولین با کد تعرفه 29371200 نیز در این مدت وارد کشور شده است.

لطیفی گفت: واردات سرسوزن انسولین نیز نسبت به مدت مشابه کاهش 52 درصدی را تجربه نموده است که با تصمیمات و اقدامات سازمان های مرتبط جبران این موضوع در حال پیگیری است.

سخنگوی گمرک در سرانجام افزود:حوزه سلامت همواره موضوعی با اهمیت برای گمرک بوده است و گمرک ایران آمادگی دارد به شرط اخذ مجوز های لازم از دستگاه های مربوطه به مانند واردات دارو ها و ماشین آلات مقابله با کرونا، به صورت شبانه روزی به ترخیص کالا های سلامت محور و دارو ها بپردازد. لازم به ذکر است این دارو ها از کشور های آلمان، لهستان، ایتالیا بلژیک، هند، هلند، چین و فرانسه خریداری شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش واردات انسولین و کاهش واردات سر سوزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش واردات انسولین و کاهش واردات سر سوزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید