اگر از ارتفاع می ترسید سوار تله کابین آرگو در باتومی نشوید

به گزارش وبلاگ لاوان، تله کابین آرگو در باتومی | Argo Cable Car

شهر باتومی در کشور گرجستان بعد از تفلیس توریستی ترین شهر این کشور به شمار می رود. با توجه به این که راه هوایی برای دسترسی به این شهر وجود ندارد اما گردشگران برای این که بتوانند از این شهر زیبا تماشا نمایند از تفلیس به طور زمینی وارد این شهر خوش آب و هوا و ساحلی می شوند. به محض اینکه وارد این شهر می شوید طبیعت مجذوب کننده و تفریحات هیجان انگیزی که در آن وجود دارد شما به سمت خود جذب می نماید. در ادامه خبرنگاران می خواهد درباره تله کابین آرگو در باتومی که در یکی از مرتفع ترین نقاط این شهر قرار گرفته است، صحبت کند. همراه ما در به شهر زیبای و هیجان انگیز باتومی همراه باشید.

اگر از ارتفاع می ترسید سوار تله کابین آرگو در باتومی نشوید

همانطور که گفتیم در این مطلب می خواهیم درباره تکه کابین آرگو در شهر باتومی صحبت کنیم. این تله کابین یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی در شهر باتومی است و با استفاده از آن می توانید از فوق العاده ترین چشم انداز های تماشای که در این شهر وجود دارد، تماشا فرمایید. این تله کابین در ارتفاعی حدود 250 متری از سطح زمین قرار گرفته است و در ارتفاعات بالا لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد.

تله کابین آرگو در بندر باتومی قرار گرفته است و یکی از محبوب جاذبه هایی است که در شهر ساحلی باتومی وجود دارد. ضروری است بدانید که در این مجموعه تفریحی علاوه بر سفری کوتاه و هوایی، امکانات رفاهی دیگری که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، نیز در اختیار شما گذاشته می گردد. از همین رو شما پس از خرید بلیت، بنابر اینکه در فصل شلوغ از سال به آن رفته باشید یا خلوت بالاخر نوبت شما خواهد رسید و باید توجه باشید که حتما دوربینتان برای ثبت زیباترین تصاویر از طبیعت و جاذبه هایی که قرار در طول سفر هوایی خود بر فراز شهر باتومی مشاهده کنید بپردازید.

مختصری از تاریخ مجموعه تفریحی تله کابین آرگو

جالب است بدانید که ایده ساخت چنین مجموعه تفریحی که باعث جذب جهانگرد به این شهر می گردد در سال 2008 مطرح شد و کلید ساخت آن در سال 2010 زدند. ساخت این مجموعه مجذوب کننده و خوش آیند پس از گذشت حدود 3 سال ادامه داشت و خاتمه در سال 2013 ساخت آن به سرانجام رسید و درهایش به روی عموم مردم باز شد. جالب است بدانید که طراحی و ساخت این مجموعه به وسیله یک کمپانی معروف به RTKL اجرا شده است، برای طراحی و معماری ساختمان تله کابین آرگو از عناصری تاریخی و بومی بهره گرفته شده و در آن نمادی از کشتی آرگو نیز دیده می گردد. خوب است بدانید آرگو کشتی افسانه ای در داستان های یونانی است که ساخته دست آتنا، ایزدبانوی خرد و جنگ بود. گویند آرگو نخستین کشتی بود که پهنه دریاها را درنوردید و سفری دریایی را شروع کرد.

محلی که برای تله کابین آرگو در نظر گرفته بودند کوه آنوریا بود و ترتیبی داده شد تا این تله کابین افراد را تا ارتفاع 250 متر بالاتر از سطح دریا جا به جا کند. هنگامی که سوار کابین های آرگو می شوید، 15 دقیقه در میان زمین و هوا هستید و مسافتی برابر با 2,586 متر جا به جا می شوید. بد نیست بدانید آرگو 20 کابین 8 نفره را در خود جای داده و دائما این کابین ها در حال حرکت هستند، تله کابین آرگو قابلیت این را دارد که در طول یک ساعت 500 مسافر و جهانگرد را جابه جا کند.

امکانات اطراف تله کابین آگو

تله کابین آرگو شامل انواع رستورانها ، کافه ها ، فروشگاهها و … می باشد که جهت استراحت و غذا خوردن می توانید به این اماکن بروید و از هوای تمیز این مجموعه بهره مند شوید. تراس لژ سلطنتی قسمت اصلی ساختمان مجموعه را تشکیل میدهد که چشم انداز زیبایی از شهر و تپه های اطراف آن را به معرض نمایش می گذارد، در این قسمت می توانید از دوربین دوچشمی که در آنجا وجود دارد بهره ببرید و با فراغ بال به دوردست های شهر خیره شوید. تله کابین آرگو عمده ترین راه ارتباطی مجموعه با شهر است که بازدیدکنندگان جهت بازگشت به باتومی و در عین حال لذت بردن از منظره ها پانورامیک شهر در طول جهت از آن استفاده می کنند . حالا که در یکی از برترین لوکیشن های شهر باتومی قرار دارید، عکاسی را نباید فراموش کنید. برای این منظور سعی کنید که برنامه رفتن به این مجموعه را در ساعات نزدیک به غروب خورشید تنظیم نمایید تا چشم انداز بی نظیر غروب خورشید را از دست ندهید.

دسترسی و هزینه تله کابین آرگو

برای دسترسی به تله کابین آرگو می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی که در شهر باتومی وجود دارد نظیر مینی بوس و تاکسی بهره ببرید. بعلاوه اگر از شهر تفلیس با قطار می خواهید به باتومی بروید سعی کنید در همان زمان که پیاده می شوید به بازدید از این مجموعه تفریحی هم بروید زیرا فاصله کمی با ایستگاه قطار دارد.

هزینه ورود به تله کابین آرگو

بزرگسالان: 15 لاری گرجستان

بچه ها 5 تا 12 سال: 5 لاری گرجستان

بچه ها زیر 5 سال: رایگان

ساعت کاری مجموعه تفریحی تله کابین آرگو: 12:00 تا 18:00

آدرس: Gogebashvili St, Batumi Port, Batumi, Georgia

جاذبه جهانگردی در اطراف تله کابین آرگو

بازدید از مجموعه تفریحی آرگو یک الی دو ساعت از وقت شما خواهد گرفت، اما بعد از آن می توانید به تماشای دیگر جاذبه های جهانگردی که در اطراف آن قرار گرفته است بروید؛ این جاذبه ها عبارتند از:

  • مسجد جامع باتومی | Batumi Central Mosque

این مسجد در فاصله 300 متری از تله کابین آرگو قرار گرفته است.

  • کلیسای اسقفی مریم مقدس | Holy Mother Virgin Nativity Cathedral

کلیسای مریم مقدس در فاصله 550 متری از تله کابین آرگو قرار گرفته است.

  • میدان پیازا باتومی | Piazza Square, Batumi

میدان پیازا در فاصله 600 متری از تله کابین آرگو قرار گرفته است.

  • مجسمه علی و نینو | Monument Ali and Nino

و مجسمه علی و نینو هم در فاصله 1 کیلومتری از تله کابین آرگو قرار گرفته است.

  • چرخ و فلک باتومی| Panoramic Wheel

فاصله این مجموعه تفریحی در 1.2 کیلومتری از تله کابین آرگو قرار گرفته است.

منبع: الی گشت

به "اگر از ارتفاع می ترسید سوار تله کابین آرگو در باتومی نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر از ارتفاع می ترسید سوار تله کابین آرگو در باتومی نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید