اگر نگران مواد شیمیایی برای همواره در آب آشامیدنی خود هستید، چه کاری باید انجام دهید؟

به گزارش وبلاگ لاوان، حذف کامل مواد شیمیایی برای همواره از منابع آب محلی کار آسانی نیست. با این وجود، اقداماتی وجود دارند که افراد می توانند برای کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برای همواره انجام دهند. نخست آن که می توانند با شرکت آب منطقه ای خود در تماس باشند و آنالیز نمایند که آیا مواد شیمیایی برای همواره در منطقه آنان شناسایی شده است یا خیر. اگر از چاه خصوصی استفاده می نمایند می توانند آب آن را آزمایش نموده و اگر مواد شیمیایی برای همواره در منبع آب یافت شد می توانند از سیستم های فیلتراسیون برای غربال کردن آن استفاده نمایند.

اگر نگران مواد شیمیایی برای همواره در آب آشامیدنی خود هستید، چه کاری باید انجام دهید؟

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از وُکس، نخستین گام آن است که متوجه شوید آیا مواد شیمیایی برای همواره در آب مصرفی شما وجود دارد یا خیر. بسیاری از این فیلتر ها در حذف مواد شیمیایی برای همواره بسیار موثر هستند.

مواد شیمیایی برای همواره چه هستند و چرا بد هستند و آیا در آب مصرفی ما وجود دارند؟

مواد شیمیایی برای همواره که مخفف مواد آلکیل per- و polyfluorinated است گروه بزرگی از مواد هستند که محصولات خاصی را در برابر لک یا چسبندگی مقاوم می سازند و به طور گسترده در بسته های مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برای همواره با سرطان ها، ضعیف شدن سیستم ایمنی در بچه ها، افزایش وزن و طیف گسترده ای از مسائل سلامتی مرتبط است. مدت زمان زیادی به طول می انجامد تا این مواد تجزیه شوند به همین دلیل به آن مواد شیمیایی برای همواره گفته می گردد.

گزارش اخیر دولت امریکا که نتیجه ارزیابی سرویس زمین شناسی ایالات متحده ظرف مدت پنج سال بوده آب لوله کشی را در 716 مکان از جمله خانه ها و دفاتر اداری آنالیز نموده بود. در نتیجه آن آنالیز 32 ترکیب از مواد شیمیایی برای همواره غربال شده و بالاترین غلظت این مواد شیمیایی در منطقه ها شهری و منطقه ها خاص از جمله دشت های بزرگ، دریاچه های بزرگ، ساحل شرقی و کالیفرنیای مرکزی و جنوبی یافت شده بودند.

این غلظت های بالاتر احتمالا با شیوع مواد شیمیایی برای همواره در اطراف تاسیسات فراوری و سایر منابع مانند محل های دفن زباله و کارخانه های فاضلاب مرتبط بوده اند. مکان هایی که افراد بیش تری در آن حضور دارند نیز می توانند حضور بیش تری از مواد شیمیایی برای همواره را داشته باشند، زیرا محصولات بیش تری حاوی این مواد شیمیایی در حال استفاده منظم هستند.

انتشار نتیجه این مطالعه پس از توصیه های آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا در ژوئن 2022 میلادی اجرا شده که هشدار داده بود وجود PFOA و PFOS دو مورد از رایج ترین اشکال مواد شیمایی برای همواره می تواند از جمله در سطوح پایین خطرناک باشد.

نحوه فیلتر کردن مواد شیمیایی برای همواره از آب لوله کشی

همان گونه که در گزارش اخیر اشاره شده انواع مختلف مواد شیمیایی برای همواره در غلظت های مختلف در آب آشامیدنی در سراسر ایالات متحده وجود دارند. اولین کاری که هر فردی که نگران وجود مواد شیمیایی برای همواره است باید انجام دهد آن است که بفهمد آیا در منطقه ای که در آنجا زندگی می نماید این مواد وجود دارند و اگر پاسخ مثبت است سطح آن به چه مقدار است.

آژانش حفاظت محیط زیست ایالات متحده معیاری را برای ارزیابی سطوح مواد شیمیایی برای همواره ذکر نموده و نسبت به مصرف بیش از 0.004 قسمت در تریلیون PFOA و 0.02 قسمت در تریلیون PFOS هشدار داده است که معادل حدود 4 قطره و 20 قطره آب در 1000 استخر شنا در مقدار استخر المپیک در هر محلول نمکی بافر فسفات (PBS) است. وجود هر سطحی از مواد شیمیایی برای همواره در آب نگران نماینده است و فیلتر کردن آب آشامیدنی را ضروری می سازد. در واقع، شما هیچ سطحی از مواد شیمیایی برای همواره را در آب مصرفی خود نمی خواهید، زیرا با اثرات مضر سلامتی در سطوح بسیار پایین مرتبط است. طیف وسیعی از فیلتر های آب وجود دارند که می توانند مواد شیمیایی برای همواره را هدف قرار دهند، اما کارایی آن فیلتر ها فرق دارد.

بر اساس نتیجه مطالعه ای اجرا شده در سال 2020 میلادی فیلتر آب اسمز معکوس موثرترین ابزار برای حذف مواد شیمیایی برای همواره است.

نتیجه این آنالیز نشان داد که این فیلتر های آب که می توانند زیر سینک آشپزخانه نصب شوند بیش از 90 درصد در غربالگری این مواد شیمیایی موثر هستند. فیلتر ها با الک کردن آب به وسیله غشایی که دارای سوراخ های بسیار ریز است کار می نمایند و در نتیجه مولکول های مواد شیمیایی برای همواره به دام می افتند.

نقاط ضعف سیستم های تصفیه اسمز معکوس این است که مقادیر قابل توجهی آب را هدر می دهند و می توانند گران باشند و از صد ها تا هزاران دلار هزینه داشته باشند. فیلتر های کربن فعال نیز می توانند سطوح مواد شیمیایی برای همواره را کاهش دهند، اما طبق نتیجه مطالعه ای اجرا شده در سال 2020 میلادی تعیین شد که کم تر موثر هستند. این نوع فیلتر ها توانستند به طور میانه 73 درصد از آلاینده های مواد شیمیایی برای همواره را حذف نمایند اگرچه تنوع بیش تری در این حذف وجود داشت.

آن فیلتر ها با حذف مولکول های مواد شیمیایی برای همواره به کربن کار می نمایند می توانند در سینک ها و یخچال مورد استفاده شوند. علیرغم آن که آن فیلتر ها ارزان تر هستند باید به سرعت جایگزین شوند چرا که در غیر آن صورت کارایی شان کاهش خواهد یافت. فیلتر های آب استاندارد بریتا از نوعی فناوری کربن استفاده می نمایند و می توانند بعضی از مواد شیمایی برای همواره را حذف نمایند، اما برای این منظور تعیین ساخته نشده اند بنابراین نباید صرفا برای فیلتر کردن مواد شیمیایی روی آن ها حساب کرد.

زمانی که صحبت از مواد شیمیایی برای همواره به میان می آید کارشناسان خاطرنشان می نمایند که آب فیلتر شده گزینه بهتری نسبت به آب درون بطری است که می تواند پرهزینه، بی فایده و به طور بالقوه شامل آلاینده ها باشد. آنان هم چنین می گویند بلع بیش ترین خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برای همواره را در مقایسه با سایر مصارف آب مانند دوش گرفتن، شستن دست و شستشوی لباس دارد. آب بطری شده به داشتن غلظت بالایی از مواد شیمیایی برای همواره معروف است. بنابراین، بهتر است آب تصفیه شده از منبع شناخته شده را بنوشید.

منبع: فرارو

به "اگر نگران مواد شیمیایی برای همواره در آب آشامیدنی خود هستید، چه کاری باید انجام دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر نگران مواد شیمیایی برای همواره در آب آشامیدنی خود هستید، چه کاری باید انجام دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید