سفردر آبان ماه به این 9 مقصد مجذوب کننده

به گزارش وبلاگ لاوان، بیشتر مردم تمایل دارند که درپاییز که هوا رو به سردی می رود به منطقه ها گرمترسفر نمایند از این رو برای سفر در آبان ماه شهرهای کویری و تاریخی محبوبیت خاصی در بین افراد دارد.

سفردر آبان ماه به این 9 مقصد مجذوب کننده

وبلاگ لاوان: آبان ،ماهی مجذوب نماینده برای سفراست. ایران کشوری چهار فصل است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و شما می توانید در فصول مختلف سال با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ها مختلف ، مقصدتان را انتخاب کنید. بیشتر مردم تمایل دارند که درپاییز که هوا رو به سردی می رود به منطقه ها گرمترسفر نمایند از این رو برای سفر در آبان ماه شهرهای کویری و تاریخی محبوبیت خاصی در بین افراد دارد.

بازدید از شهرهای ساحلی جنوب کشور و منطقه ها کویری و تاریخی جزو برترین مکان ها برای سفر در آبان ماه به حساب می آیند. تورهای ساحلی هم برای آبان ماه مجذوب نمایندهیت خاصی دارند چراکه آب و هوای آبان خنک و مطبوع است و دیگر شرجی هوای ساحل آزار دهنده نیست و می توانید از نسیم خنک دریا بهره مند شوید. آب و هوای این منطقه ها در این دو فصل سال بسیار مطبوع است و خبری هم از شلوغی بهار و تابستان در آنجا نخواهید دید.

در ادامه به معرفی 9 مقصد مجذوب نماینده برای سفر در آبان خواهیم پرداخت.

زاهدان مقصد فوق العاده سفردر آبان ماه

زاهدان از آن شهرهایی است که حق مطلب درباره اش ادا نشده است. درواقع، نه تنها زاهدان بلکه کل استان سیستان و بلوچستان، آن قدر شگفتی و مجذوب نمایندهیت دارد که هرچقدر در آنها بگردید، از زیبایی هایش سیر نمی شوید. شاید علت این همه مجذوب نمایندهیت، قرار گرفتن زیبایی های طبیعی در کنار بقایای تاریخی و تمدنی در این استان است.

در سیستان و بلوچستان از یک طرف پدیده های طبیعی شگفت انگیز مثل کوه های مریخی، دریاچه صورتی و تپه های گِل فشان را داریم و در طرف دیگر، مکان های طبیعی زیبا مثل درک زرآباد، منطقه حفاظت شده باهوکلات و روستای تمین.

در زمینه تاریخی هم دست سیستان و بلوچستان با وجود شهر سوخته زابل پروپیمان است. آثار به جای مانده از شهر سوخته، نمایانگر نشانه های تمدنی پیشرفته در 5000 سال قبل است. به غیر از ظرف، زیورآلات و وسایل بازی نظیر تاس، وجود بقایایی از عمل جراحی مغز، مهر تاییدی بر تمدن غنی آن دوره است.

در سفر به زاهدان از خرید صنایع دستی و آثار هنری این شهر غافل نشوید. در بین گردش هایتان سری به بازارهای شهر بزنید و خریدی از پارچه های سوزن دوزی یا لباس های سنتی و زیبای این استان داشته باشید.

چابهار

شهر زیبای چابهار ، تنها بندر اقیانوسی ایران است که باعث می گردد در کنار جاذبه های منحصر به فرد طبیعی بتوانید از مزیت منطقه آزاد بازرگانی چابهار استفاده نموده و وسایل وارداتی مورد نیازتان را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. چابهار تبدیل به قطب گردشگری وتجاری در ایران شده است که آب و هوایش در آبان ماه مناسب گردشگری است.

در کنار خرید لذت بخش از چابهار میتوانید در هوای مطبوع آبان ماه از جاذبه های طبیعی این شهر لذت ببرید از جمله : تالاب لیپار صورتی، کوههای مریخی ، سواحل شنی و صخره ای با منظره ها بسیار مجذوب نماینده ، روستای تیس ، روستای مسجو و پلاژ معروفش ، روستای درک ، کوههای گل افشان و بندر گواتر .

جزیره کیش

کیش اولین منطقه آزاد کشور محسوب می گردد و درست مثل چابهار میتوانید در کنار سرگرمی وسایل مورد نیازتان را با قیمت های بسیار مناسب از کیش خریداری نمایید.

گرمای کیش در فصل تابستان و اواخر بهار و اوایل پاییز شدید است و هوای معتدل رو به گرم آبان ماه میتواند مجذوب نمایندهیت بیشتری برای سفردر آبان به کیش داشته باشد. در این هوای مطبوع میتوانید گردش ساحلی فراموش نشدنی ای داشه باشید. پاییز در کیش سفری آرام بخش و خریدی لذت بخش و به صرفه برای شما به ارمغان می گردد.

سرگرمیات مجذوب نماینده آبی در دریای کیش و ساحل آرامش ، جنگ های شبانه ، کشتی های آکواریومی و بازدید از شهر زیرزمینی کاریز و حریره میتواند لحظات مجذوب نمایندهی برایتان رقم بزند.

قشم

طبیعت قشم زیبا و بی نظیر است. آبان ماه با آب و هوای معتدلی که جزیره قشم دارد ، میتوانید این سفر را شگفت انگیز تر کند . منظره ها طبیعی قشم و طبیعت بکر آن هوش از سر هر گردشگری می برد. آبان ماه هزینه سفر به قشم به صرفه تر از بهار و تابستان است ضمن این که هوایی خنک و دل انگیز دارد و همین امر باعث می گردد با خیال راحت و بدور از آفتاب سوزان روز خود را به بازدید از جنگل های حرا و گردش در ساحل اختصاص دهید.

شیراز

شیراز در هر فصلی رنگ بوی خاص خودش را دارد ، آبان فصلی است که طبیعیت زیبای شیراز به رنگ زرد و نارنجی زیبایی در می آید و باغ های زیبای آن جلوه ای تازه پیدا می نمایندو به مقصدی رویایی برای سفردر آبان ماه تبدیل می گردد.

قدم زدن در باغ ارم ، نارنجستان قوام ، مسجد صورتی ، آرامگاه سعدی و حافظ در فضای پاییزی مجذوب نمایندهیت خاصی به همراه دارد.در شیراز آثار دوران هخامنشیان و تخت جمشید راسخ و آرامگاه کوروش شما را به دل تاریخ باستان می برند.

اصفهان

قومیت های بسیار متفاوتی در اصفهان سکونت دارند از جمله فارس ها ، بختیاری ها ، ارمنی ها ، سهودی ها و آذری ها. شاهکارهای معماری قدیمی در اصفهان بسیار زیاد و متنوع هستند که میتوانید با هوای مطبوع آبان ماه اصفهان بدون نگرانی از گرمای تابستان از آنها بازدید کنید.

از جمله شاهکارهای معماری میدان نقش دنیا ، عمارت عالی قاپو ، کاخ چهل ستون ، مسجد شیخ لطف اله ، کلیسای وانک ، سی و سه پل ، پل خواجو ، قلعه آتشگاه ، سارویه ، تبرک ، کهن دژ گارد دژ و غیره .

گنبدها ، کاشی هاری ها ، گچ کاری ها ، نگارگری ها و خطاطی های روی دیوار نمونه های زیبای معماری ایرانی است که اصفهان را تبدیل به شهر گردشگری بی بدیل نموده است.

یزد مقصد خوش سفردر آبان ماه

شهر یزد به بادگیرها و معماری های سنتی کویری اش معروف است. از آنجا که تابستان یزد بسیار گرم است ، فصل پاییز برای سفر به این شهر مناسب تر است. آبان ماه در شهر یزد علاوه بر هوای خنک و مناسب برای گردشگران زیبایی بی نظیر طبیعی را به همراه دارد.بازدید از باغ دولت ، مسجد جامع یزد ، مجموعه امیر چخماق ، آتشکده تاریخی و بافت تاریخی یزد در آبان ماه بدون گرمای سوزان خورشید ، صفای دیگری دارد.

کرمان

آب و هوای کرمان در فصل پاییز به خصوص مهر و آبان بسیار دلپذیر و مطبوع است.جاذبه های گردشگری کرمان در آبان ماه هواداران زیادی دارد از جمله : گنبد جلیله ، باغ فتح آباد ، بازار کرمان که یکی از بزرگترین بازارهای سنتی دنیا به حساب می اید ، حمام و مسجد گنج علیخان ، باغ شاهزاده ماهان که همانند بهشتی در دل کویر ساخته شده ، آرامگاه نعمت اله ولی.

اهواز

اهواز در بیشتر ماه های سال گرمای طاقت فرسایی دارد، ولی با آغاز ماه های سرد سال، اهواز هم کم کم خنک می گردد. حالا دیگر تصور کنید شب ها کنار کارون چه قدر خوش می گذرد! بعد از گردش و پیاده روی سری هم به خیابان لشکرآباد بزنید و فلافل تازه و خوشمزه نوش جان کنید. از مهم ترین جاهای دیدنی اهواز می توانیم به پل سفید، کلیسای سورت مسروپ، آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی و کاروانسرای تعیین التجار اشاره کنیم.

اگر به اهواز رفتید، به سراغ سایر شهرهای استان خوزستان هم بروید. مثلا شوش یکی از مهم ترین شهرهای باستانی ایران است. معبد چغازنبیل، کاخ آپادانا، تپه آکروپل و آرامگاه دانیال نبی از دیدنی های مهم این شهر باستانی است که باید حتما ببینید.حالا وقت خرید است؛ قبل از بازگشت از اهواز سری به بازارهای شهر بزنید و برای خودتان و اطرافیانتان خرما و کنار (میوه درخت سدر) سوغات بیاورید.

منبع: توریسم آنلاین

به "سفردر آبان ماه به این 9 مقصد مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفردر آبان ماه به این 9 مقصد مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید