این استان ها منتظر باران باشند؛ تهرانی ها هم آماده باشند ، گرم شدن هوا در بخش هایی از کشور ، مناطقی که شاهد گرد و خاک و باد شدید خواهند بود

به گزارش وبلاگ لاوان، سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از کشور، بارش باران و تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و بعلاوه کاهش و افزایش دما در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

این استان ها منتظر باران باشند؛ تهرانی ها هم آماده باشند ، گرم شدن هوا در بخش هایی از کشور ، مناطقی که شاهد گرد و خاک و باد شدید خواهند بود

به گزارش وبلاگ لاوان، سازمان هواشناسی کشور گفت که امروز (شنبه ) سامانه بارشی در نوار غربی کشور فعال است و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در شمال غرب ، بعضی نواحی غرب و جنوب غرب و بعلاوه در دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین ، البرز و غرب تهران می گردد. در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

در جنوب غرب کشور در استان های خوزستان، ایلام و لرستان نیز وزش باد شدید، نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید ادامه خواهد داشت . در مرکز، جنوب ، شرق و جنوب شرق کشور نیز ابرناکی ، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می دهد.

یکشنبه این شرایط در منطقه ها ذکرشده ادامه خواهد داشت . ضمناً ، طی 2 روز اخیر در سواحل دریای خزر به ویژه در گیلان و غرب مازندران بارش باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می گردد.

دوشنبه در نوار غربی کشور جوی پایدار همراه با روند افزایشی دما حاکم می گردد. در نوار شرقی شامل کل منطقه خراسان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد و به تدریج سامانه از مرزهای شرقی خارج می گردد.

سه شنبه در بعضی منطقه ها واقع در شمال غرب ، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق سمنان و خراسان رضوی نیز بارش پراکنده رخ می دهد.

چهارشنبه در استان های واقع در مرز غربی کشور و بعضی نقاط واقع در شمال غرب ابرناکی ، رگبار پراکنده گاهی وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می رود.

شایان ذکر است روز یکشنبه در غرب ، جنوب غرب ، مرکز و دامنه های جنوبی البرز و روز دوشنبه در دامنه های جنوبی البزر وزش باد به نسبت شدید گاهی با خیزش گردوخاک انتظار می رود.

شنبه و یکشنبه در شمال غرب ، غرب ، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز نیز کاهش نسبی دما رخ می دهد و از روز دوشنبه تا چهارشنبه در این منطقه ها روند افزایش دما حاکم می گردد.

در شمال شرق و شرق کشور کاهش نسبی دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه و افزایش نسبی دما از روز سه شنبه خواهد بود.

خلیج فارس و تنگه هرمز شنبه و یکشنبه مواج است .

منبع: همشهری آنلاین

به "این استان ها منتظر باران باشند؛ تهرانی ها هم آماده باشند ، گرم شدن هوا در بخش هایی از کشور ، مناطقی که شاهد گرد و خاک و باد شدید خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این استان ها منتظر باران باشند؛ تهرانی ها هم آماده باشند ، گرم شدن هوا در بخش هایی از کشور ، مناطقی که شاهد گرد و خاک و باد شدید خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید