باکس آفیس؛ جان ویک به سلطنت انتقام جویان انتها داد

به گزارش وبلاگ لاوان، فیلم جان ویک 3 محصول کمپانی لاینتزگیت در اولین روز اکرانش به فروش 22.67 میلیون دلاری دست پیدا کرد و درنهایت هم تعطیلات آخر هفته را با فروش 57 میلیون دلاری تمام کرد و به این ترتیب به صدرنشینی فیلم انتقام جویان: سرانجام بازی در چهارمین هفته اکرانش در باکس آفیس سرانجام داد. فیلم در افتتاحیه اش امتیاز -A را از مخاطبانش در سایت سینمااسکور دریافت کرد. درست مشابه اتفاقی که برای قسمت قبلی جان ویک هم افتاده بود.

باکس آفیس؛ جان ویک به سلطنت انتقام جویان انتها داد

از آغاز ماه می باکس آفیس سال 2019 پیشرفت نموده و توانسته خودش را با درصد کمی اختلاف به فروش سال 2018 برساند. در حال حاضر میزان فروش پنج ماه اول سال 2019 فقط 9 درصد کمتر از فروش این مدت در سال 2018 است. فیلم پوکمون: کارآگاه پیکاچو آغاز قدرتمندی داشته و به نظر می رسد انتقام جویان: سرانجام بازی دیزنی در گیشه های داخلی سینمای آمریکا توانست درنهایت رکورد آواتار را بزند. سال گذشته به لطف ددپول 2 بود که مجموع فروش اکران آخر هفته ماه می به 200 میلیون دلار رسید.

این هفته فیلم سفر یک سگ (A Dogs Journey) از کمپانی برادران وارنر هم به نمایش درآمد. و درام رمانتیک خورشید هم یک ستاره است (The Sun is also a Star) هم اکران شد و البته هیچ کدام فراتر از انتظار ظاهر نشدند.

بعد از سه هفته مداوم صدرنشینی فیلم انتقام جویان: سرانجام بازی اکران فیلم جان ویک 3: پارابلوم در 3800 سالن سینما باعث شد که این فیلم رتبه اول را در جدول فروش به دست بیاورد.

اکشن نئو-نوآر جان ویک 3 سومین قسمت از سری فیلم های جان ویک است که درک کولستاد خالق آنهاست. اولین قسمت از فیلم های جان ویک سال 2014 به کارگردانی چاد استالسکی ساخته شد. کیانو ریوز نقش قهرمان فیلم ها یعنی جان ویک را بازی می نماید یک آدم کش حرفه ای ترسناک ولی بازنشسته که در جست وجوی انتقام است. قسمت دوم جان ویک سال 2017 ساخته شد.

در قسمت سوم جان ویک شناخته شده و حالا در منهتن در حال فرار است. او یکی از اعضای اتحادیه بین المللی آدمکشان را به قتل رسانده و حالا برای کشتن خودش پاداش 14 میلیون دلاری مشخص نموده اند. او الان هدف هر مرد و زن آدمکشی در سرتاسر دنیا است.

منتقدان هم به اندازه تماشاگران فیلم را دوست داشته اند و به آن امتیاز 73 از 100 را داده اند. منتقد امپایر گفته که این فیلم عصاره هر آن چیزی است که از یک اکشن با زد و خوردهای زیاد می خواهید. این لذت بخش ترین فیلم این سری است. در چه فیلم دیگری می توانید هم سگ های سامورایی داشته باشید و هم ارجاعاتی به سینمای تارکوفسکی؟!

جان ویک 3 با بودجه 55 میلیون دلاری ساخته شده است.

انتقام جویان: سرانجام بازی در انتهای هفته چهارم اکران فروش اش را به نزدیک 771 میلیون دلار فقط در گیشه داخلی سینماهای آمریکا رساند. فیلم برادران روسو که قرار است سرانجامی بر ماموریت های گروه انتقام جویان باشد داستان هایش بعد از اتفاقات انتقام جویان: جنگ ابدیت رخ می دهد. زمانی که دنیا نابود شده و حالا بازماندگانش باید متحد شوند تا شاید بتوانند کارهای تانوس را خنثا نمایند.

پیتر بردشاو از گاردین که معمولا با فیلم های ابرقهرمانی میانه ای ندارد در خصوص این فیلم نوشته است: باید اعتراف کنم با وجود همه بزرگ نمایی سورئال فیلم و همه آن پوچی هذیان گونه اش در این نسخه سرانجام شیرینی زیادی در صحنه های هیجان انگیز وجود دارد. فیلم بالاخره به ما احساس رضایتمندی می دهد و باعث می شود که از خداحافظی با آن ناراحت باشیم. این جاه طلبانه ترین فیلم دنیای سینمایی مارول است.

پوکمون: کارآگاه پیکاچو یک پله سقوط نموده و حالا در صندلی سوم جدول حضور دارد. فیلم-انیمیشن راب لترمن نتوانست منتقدان را راضی کند اما آنهایی که به بازی پوکمون علاقه دارند احتمالا از دیدن فیلم لذت خواهند برد.

کمدی ماجراجویانه سفر یک سگ به کارگردانی گیل مانکوسو در رده چهارم جدول فروش نهاده شد و در تعطیلات آخر هفته 8 میلیون دلار فروخت. با توجه به اینکه 23.5 میلیون دلار هزینه فراوری فیلم شده فروش فیلم چندان هم سازندگانش را به وجد نیاورد.

جاش گاد بازیگر این فیلم است. فیلمی با سوژه ای عجیب. داستان سفر یک سگ که معنای حیاتش را در زندگی های آدم هایی پیدا می نماید که با آنها ملاقات می نماید. فیلم براساس رمانی ساخته شده که سال 2012 بروس کامرون آن را نوشت و دنباله ای بر فیلم هدف یک سگ است که سال 2017 ساخته شد.

منتقدان فیلم را ضعیف ارزیابی نموده اند و به آن امتیاز 43 از 100 داده اند. منتقد درپ گفته که این فیلم چیزی بیشتر از یک فیلم تلویزیونی ندارد اما حداقل امتیازش این است که از فیلم قبلی بهتر است. شاید به این خاطر که فقط حول رابطه انسان و سگ می شود. ممکن است آنهایی که سگ ها را دوست دارند نسبت به این فیلم دید بهتری داشته باشند اما واقعیت این است که کل این فیلم در چشم سگ ها خلاصه می شود و چیز بیشتری ندارد!

فیلم ضعیف فریب کاری با بازی آن هاتاوی در دومین هفته اکرانش هنوز جزو پنج فیلم پرفروش جدول است. به نظر می رسد که ما در سینمای ایران زیاد وسواس داریم که از فروش کمدی های مبتذل ناراحت می شویم و وضعیت در سینمای دنیا هم همان است و کمدی های بی ارزشی مثل فریب کاری خوب می فروشند.

بقیه فیلم های جدول تکراری هستند به جز رده هشتم که فیلم خورشید هم یک ستاره است قرار گرفته است. این فیلم در هفته اول اکرانش 2.6 میلیون دلار فروخته است. فیلمی که با بودجه اندک 9 میلیون دلاری فراوری شده و درام رومانتیکی از کارگردان نه چندان شناخته شده ای به نام رای روسو یانگ است. داستان دختر نوجوانی که در دوران سختی از زندگی خانوادگی اش عشق را پیدا می نماید. یارا شهیدی بازیگر دو رگه ایرانی-آمریکایی و چارلز ملتون بازیگران نقش اول فیلم هستند.

فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته نیکولا یون است. تماشاگران در سایت سینمااسکور به آن امتیاز B- داده اند. امتیاز منتقدان به فیلم هم 52 از 100 بوده است.

منتقد هالیوود ریپورتر معتقد است علیرغم اینکه یارا شهیدی و چارلز ملتون هر کدام شان از لحاظ استعداد فردی قابل توجه هستند اما شیمی بین شان در فیلم درست از کار درنیامده است.

آن چیزی که همه منتقدان رویش تفاهم دارند این است که فیلم از سطح یک داستان عاشقانه نوجوانانه فراتر نمی رود و تصمیمات کارگردان برای اینکه فیلم متفاوتی با کلیشه های این مدل فیلم ها ساخته باشد بیشتر اوقات به نتیجه نرسیده است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
جان ویک 3: پارابلوم 1 57 57
انتقام جویان: سرانجام بازی 4 29.4 770.8
پوکمون: کارآگاه پیکاچو 2 24.8 94
سفر یک سگ 1 8 8
فریب کاری 2 6.1 23.1
مزاحم 3 4 28.1
لانگ شات 3 3.4 25.7
خورشید هم یک ستاره است 1 2.6 2.6
پومز 2 2.1 10
عروسک های زشت 3 1.6 17.2

باکس آفیس هفته گذشته:

منبع: دیجیکالا مگ

به "باکس آفیس؛ جان ویک به سلطنت انتقام جویان انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس؛ جان ویک به سلطنت انتقام جویان انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید