برترین شهربازی های آسیا را بشناسید (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ لاوان، شهربازی ها، مکان های تفریحی جذابی هستند که علاوه بر اهالی شهرها، میلیون ها توریست را هم به سوی خود می کشانند. برای آشنایی با برترین شهربازی های آسیا، با خبرنگاران همراه باشید.

برترین شهربازی های آسیا را بشناسید (قسمت دوم)

شهربازی ها امروزه به یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی تبدیل شده اند و یکی از منابع عایدی اصلی در صنعت جهانگردی بسیاری از شهرهای جهان هستند. این مکان های سرگرمیی چون جاذبه های سرگرمیی متنوع و امکانات کاملی دارند، مورد توجه قرار گرفته اند به خصوص در خصوص جهانگردانی که همراه با خانواده سفر می نمایند و دوست دارند به جاذبه هایی سر بزنند که برای همه اعضای خانواده، مفرح و مجذوب کننده باشد.

در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از برترین شهربازی های آسیا آشنا شدیم. در این قسمت، این لیست را دنبال می کنیم.

7. دیزنی لند (Disneyland) و دیزنی سی (DisneySea) توکیو

بزرگ ترین برند در زمینه پارک های موضوعی و سرگرمیات و سرگرمی در سراسر جهان، شرکت دیزنی است. این شرکت اولین پارک موضوعی خود را در خاک آمریکا نساخت؛ بلکه سرزمین آفتاب تابان یعنی ژاپن را برای این کار انتخاب کرد. این پارک شبیه به دیزنی لند مشهور کالیفرنیا و مجیک کینگدام (Magic Kingdom) فلوریدا ساخته شده است و جهانیی از جاذبه های سرگرمیی رویایی و جادویی را در فضایی محدود، ارائه می نماید. پیتر پن، میکی ماوس، سفیدبرفی و سایر شخصیت های محبوب و مشهور دیزنی، دست به دست هم می دهند تا در این پارک، همه اعضای خانواده با سلیقه ها و سن و سال گوناگون لذت ببرند و اوقات خوشی را سپری نمایند.

اگر یک روز کامل دیگر هم برای سرگرمی فرصت دارید، حتما از دیزنی سی تماشا کنید؛ مجموعه ای که چهارمین پارک موضوعی پربازدید جهان است و از افسانه ها و داستان های مرتبط با اقیانوس و دریا الهام گرفته است. مثلا با سوار شدن گاندولای ونیزی (Venetian Gondolas) می توانید سفر به ونیز را تجربه کنید. دیزنی سی در سال 2001 افتتاح شده است و 71 هکتار وسعت دارد. در سال 2013، 14 میلیون جهانگرد از این پارک بازدید نموده اند.

8. ترنس استودیو ماکاسار (Trans Studio Makassar)، اندونزی

اگر در پی یک مرکز سرگرمیی سرپوشیده هستید، باید از سومین پارک موضوعی سرپوشیده جهان تماشا کنید که در شهر ماساکار در اندونزی قرار گرفته است. بیش از بیست جاذبه سرگرمیی هیجان انگیز در این مرکز وجود دارد که تمام اعضای خانواده از صبح تا شب فقط زیر یک سقف می توانند از همه آنها لذت ببرند. بخس استودیوی مرکزی (Studio Central) هالیوود را برای شما بازسازی می نماید. در این بخش می توانید مثل ستاره های سینما در مقابل دوربین حرکت کنید و احساس یک سلبریتی را تجربه کنید. بعلاوه می توانید با حقه ها و رازهای پشت صحنه سینما آشنا شوید. در بخش شهر گمشده (Lost City) می توانید کاشف درون تان را به جست و جو وادار کنید. در بخش مجیک کرنر (Magic Corner)، یک جهانی خیالی و سحرآمیز را تجربه می کنید و مات و مبهوت جاذبه های تماشای آن می شوید. این مجموعه در حدود 12 هکتار وسعت دارد و در سال 2009 افتتاح شده است.

9. کیدزانیا (Kidzania)، جاکارتا

اگر به همراه خانواده سفر می کنید و کودک چهار تا دوازده ساله دارید، احتمالا در بسیاری از شهربازی ها با محدودیت روبرو می شوید چون بسیاری از وسایل سرگرمیی دارای محدودیت سنی هستند. کیدزانیا برترین پارک برای خانواده هایی است که چنین شرایطی دارند. این پارک موضوعی آموزشی سرپوشیده، جایی است که در آن بچه ها این فرصت را پیدا می نمایند تا هفتاد شغل مختلف را تجربه نمایند و از نزدیک ببینند. همه ما وقتی کودک بودیم، دوست داشتیم زودتر بزرگ شویم و کارهای بزرگ ترها را انجام دهیم. این پارک، این رویای بچگانه را به واقعیت تبدیل نموده است و برای بچه ها این فرصت را فراهم نموده تا مثل بزرگ ترها شغلی را انتخاب نمایند و کار نمایند.

بچه ها برای انتخاب کردن بعضی از مشاغل باید مبلغی را بپردازند که با واحد پول رایج کیدزانیا یعنی کیدزوس (Kidzos)، محاسبه می گردد. برای به دست آوردن کیدزوس، بچه ها باید در مشاغل دیگر کار نمایند تا پول بیشتری به دست آورند. یکی از بزرگ ترین محاسن این مجموعه سرگرمیی بچگانه این است که لازم نیست پدر و مادرها نگران امنیت و سلامتی بچه ها باشند. همه بچه ها دستبند امنیتی دارند و گم نمی شوند. بنابریان با حیال راحت می توانید در یکی از کافه های این مجموعه استراحت کنید تا کودک تان زندگی واقعی را تجربه کند.

10. یونیورسال استودیو (Universal Studios)، ژاپن

این پارک یکی از چهار پارک موضوعی یونیورسال استودیو است که در اوساکا قرار گرفته است. این مجموعه سرگرمیی 54 هکتاری در سال 2001 افتتاح شده است و در همان اولین سال بازگشایی، 11 میلیون نفر از آن بازدید نموده اند. از آن به بعد این پارک به طور میانه سالانه 8 میلیون بازتماشاماینده دارد. در 29 اکتبر سال 2012، تعداد بازتماشامایندگان از این پارک از ابتدای افتتاحش به 100 میلیون نفر رسید. این پارک مثل یونیورسال استودیوهای دیگر از چندین بخش متعدد تشکیل شده است؛ هالیوود، پارک ژوراسیک، پارک مینیون، یونیورسال واندرلند (Universal Wonderland)، واتر ورلد و...

در این پارک بخش دیگری به نام سرزمین از با الهام از داستان جادوگر شهر از وجود داشته که در سال 2011 تعطیل شده و با بخش یونیورسال واندرلند، جایگزین شده است.

11. پارک Vinpearl، نها ترنگ (Nha Trang)، ویتنام

این پارک در نزدیکی ساحل نها ترنگ قرار گرفته است و میزبان تعداد زیادی جاذبه سرگرمیی و وسایل بازی متعدد است. از میان آنها می توان به سرسره های آبی، آکواریوم بزرگ، استخر موج، تله کابین و... اشاره نمود. یک استخر مخصوص بچه ها هم در این مجموعه سرگرمیی بزرگ، وجود دارد. آکواریوم بزرگ این پارک، سه هزار مترمربع است و جهانی زیر آب نام دارد. در این آکواریوم در حدود سیصد گونه مختلف از ماهیان رنگارنگ نگهداری می گردد. این آکواریوم مدرن و زیبا بزرگ ترین آکواریوم در ویتنام است. علاوه بر اینها، وسایل سرگرمیی رایج در شهربازی ها مثل ترن هوایی و چرخ وفلک هم در این مجموعه وجود دارد. چندین رستوران، انواع غذاهای محلی و فست فود و نوشیدنی سرو می نمایند.

12. پارک واندرلا (Wonderla)، بنگلور (Bangalore)، هند

پارک واندرلا در سال 2005 افتتاح شده است و 33 هکتار وسعت دارد. در این پارک 55 جاذبه سرگرمیی زمینی و آبی وجود دارد. آب نمای موزیکال، نمایش لیزری و نمایش واقعیت مجازی از دیگر جاذبه های این پارک است. پنج رستوران با ظرفیت 1150 نفر در این پارک وجود دارد که کامل نماینده یک سرگرمی خانوادگی است. در سال 2016 یک ترن هوایی نو به این پارک اضافه شده است. این پارک در سال 2014 به وسیله تریپ ادوایزر (Tripadvisor) به عنوان برترین شهربازی هند انتخاب شده است.

منبع: کجارو / tripzilla.com / tripzilla.com

به "برترین شهربازی های آسیا را بشناسید (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهربازی های آسیا را بشناسید (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید