بدهی 2 هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید به بیمه دی، جانبازان بالای 50 درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش وبلاگ لاوان، عباسپور گفت: تمام جانبازان بالای 50 درصد و ایثارگران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بدهی 2 هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید به بیمه دی، جانبازان بالای 50 درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

عبدالرضا عباسپور گفت: جمعیت نرمال سالمندان جامعه 9 الی 10 درصد است اما این آمار در بنیاد شهید و برای ایثارگران و جانبازان 20 درصد است و تا چند سال آینده به 50 درصد خواهد رسید.

او اضافه نمود: به علت اینکه اکنون 20 درصد جامعه ایثارگری و جانبازان در سن سالمندی قرار دارند، در حال ایجاد خانه های ایثار در سراسر کشور ظرف 2 سال آینده هستیم تا در زمینه سالمندی به ایثارگران و جانبازان خدمات رسانی کنیم. حداقل در هر استان باید یک مرکز خانه ایثار راه اندازی گردد، بعلاوه برای اینکه مدیریت مناسبی برای درمان ایثارگران داشته باشیم هرم سلامتی را در بنیاد تعریف کردیم تا تمام احتیاجهای ایثارگران را پیش بینی و برطرف کنیم .

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این هرم حق پرستاری ، فیزتراپی ، آی سی یو در منزل ، افرادی که فرزندی ندارند و تک فرزندشان شهید شده احتیاج به پرستار و مراقب دارند و … پیش بینی شده است. بر اساس ماده 22 و 26 قانون باید به افرادی که احتیاج به نگهداری دارند، حق پرستاری پرداخت کنیم؛ جمعا حدود 110 هزار نفر مشمول دریافت حق پرستاری هستند.

وی اضافه نمود: در پایش سلامت که درمان های غیرمستقیم بنیاد است که ایثارگران بدون مراجعه به بنیاد از خدمات این مراکز درمانی استفاده می نمایند ، با همکاری 1400 پزشک عمومی که با بنیاد در ارتباط هستند بصورت ویزیت در منزل خدمات می دهیم ، تمام جانبازان بالای 50 درصد و ایثارگران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

عباسپور گفت: سرانه هر نفر از ایثارگران ماهانه 350 هزار تومان است اما چون 1620 هزار نفر تحت پوشش هستند، مبلغ 570 میلیارد در ماه هزینه برای بنیاد دارد. تا این لحظه 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار هستیم.

در تامین بودجه بیمه و درمان مسئله ای داریم

او تاکید نمود: به داروخانه ، بیمار و پزشک نمی توان وعده داد. ما در تامین بودجه بیمه و درمان مسئله ای داریم، تامین اعتبار بخش پزشکی بنیاد شهید باید اولویت دولت باشد. بر اساس ماده 12 و 13 قانون باید تمام هزینه های درمانی ایثارگران و جانبازان را تقبل کنیم؛ از سال 79 به 50 هزار نفر که مشکل فک و دندان به صورت مستقیم داشتند را پرداخت نموده ایم ، یعنی کسانی که به فک آنها ترکش برخورد نموده است .

وبلاگ لاوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بدهی 2 هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید به بیمه دی، جانبازان بالای 50 درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی 2 هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید به بیمه دی، جانبازان بالای 50 درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید