برترین انتخاب ها برای روشنایی آشپزخانه

به گزارش وبلاگ لاوان، از آنجایی که آشپزخانه بخش مهمی از هر خانه ای به شمار می رود و رفت و آمد زیادی در آن صورت می گیرد، بنابراین نورپردازی و استفاده از منابع نوری مناسب در آن بسیار حائز اهمیت است. طیف گسترده ای از نورها برای روشنایی فضای آشپزخانه پیشنهاد می شوند که هرکدام ویژگی های منحصر به فردی را به این محیط می بخشند. نورهای آشپزخانه می توانند اتاق را گرم و دلپذیر، سرد و تازه یا حتی بزرگتر به نظر برسانند. ما در این مقاله بعضی از برترین انتخاب ها برای روشنایی آشپزخانه را در کنار سوالاتی که در هنگام برگزیدن آن ها می بایست از خود بپرسید را آنالیز نموده ایم.

برترین انتخاب ها برای روشنایی آشپزخانه

چگونه برترین نورپردازی آشپزخانه را برای خود انتخاب کنیم؟

نورپردازی می تواند شامل چراغ های زیر کابینت ها، قفسه های باز یا نورافکن هایی باشد که زاویه آن ها به سمت دیوار است تا نور را به میز منعکس نمایند. در زیر انواع نور و نورپردازی های مناسب آشپزخانه را آنالیز خواهیم کرد.

نورپردازی بالای سر: این نور نقش منبع اصلی اتاق را دارد و ترکیب آن با چراغ های بالای کابینت ها که نور آن ها به سمت سقف متمایل است ترکیب مناسبی را می سازد.

نورپردازی داخلی: نور داخلی همانطور که از نام آن بر می آید، به منظور نورپردازی درون کشوها استفاده می گردد و به شما یاری می نماید تا از طریق LED های به کار گرفته شده محتویات داخل کشوها را به طور واضح تر مشاهده کنید. از این نور می توان در کمد های شیشه ای نیز استفاده کرد.

نورپردازی تزئینی: این نور برای به وجود آوردن تناسب میان نور های آشپزخانه و برجسته کردن نقاط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نورپردازی تزئینی را می توان از طریق آویزها یا انواع چراغ دیواری انجام داد.

نورپردازی حالت: این نوع از نورپردازی محیطی مناسبی را برای نقاط مختلف در آشپزخانه نظیر زیر میز و قفسه ها، پایه ها و قرنیز ها و… ایجاد می نماید. نورپردازی حالت را می توان از طریق نوارهای ال ای دی انجام داد و از آن ها به عنوان نور پس زمینه یا اطراف سقف استفاده کرد.

معرفی انواع چراغ برای روشنایی آشپزخانه

چراغ های آویز و لوستر

این چراغ ها از محبوب ترین منابع نوری آشپزخانه هستند که در سبک های مختلف نظیر کلاسیک و نئو کلاسیک به کار می روند. چراغ های آویز ساده یا انواع لوستر آشپزخانه به یاری یک طناب، زنجیر یا میله ای فلزی نازک از سقف آویزان می شوند. این چراغ ها را می توان به صورت تکی و مجزا یا به شکل چند تایی و جداگانه نصب کرد.

در نورپردازی آشپزخانه می توان از انواع لوسترها نیز بهره برد. در فرآیند انتخاب لوستر برای این محیط می بایست به نوع آن ها توجه کافی داشت. زیرا لوستر ها در انواع کلاسیک و مدرن و در طراح های متعددی فراوری و عرضه می شوند و برای نورپردازی اصولی می بایست با سایر المان های آشپزخانه هماهنگی کافی داشته باشند.

به طور مثال در صورتی که از کابینت های ممبران کلاسیک سفید و طلایی در آشپزخانه خود بهره می برید، توصیه می گردد تا لوستر های طلایی یا برنزی را خریداری نمایید. یا اگر کابینت های سفید رنگ مدرن با دستگیره های طلایی در آشپزخانه دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از لوسترهای ساده طلایی استفاده کنید و با شیرآلات طلایی سینک ظرفشویی آن ها را ست کنید.

در آشپزخانه های کلاسیک و با محیط باز اغلب از لوستر های بزرگ استفاده می نمایند. بعلاوه در آشپزخانه هایی با سبک مدرن می توان از لوسترهای ساده که شعله های کمتری دارند بهره برد.

چراغ های سقفی

یکی دیگر از انواع چراغ های پرطرفدار برای محیط آشپزخانه، چراغ های سقفی هستند. این چرغ ها از برترین گزینه ها برای آشپزخانه هایی با سقف کوتاه به شمار می روند و از آن جهت که انواع مختلفی دارند، می توانند متناسب با انواع سبک ها، فرم کابینت ها و دکوراسیون ها انتخاب شوند. در حال حاضر مدل های مختلف چراغ سقفی کریستالی از منابع نورپردازی مشهور به حساب می آیند که می توانند در آشپزخانه هایی با سبک کلاسیک، با دیگر المان ها و وسایل آشپزخانه ترکیبی استثنایی ایجاد نمایند.

لامپ های هالوژن

هالوژن ها در سقف یا سقف کاذب آشپزخانه نصب می شوند و به افزایش نور این محیط یاری می نمایند. این نوع از چراغ ها به طور معمول در مجاورت لوسترها یا چراغ های آویز مورد استفاده قرار می گیرند تا مکمل مناسبی در نورپردازی آشپزخانه ایجاد نمایند. البته هالوژن ها در آشپزخانه های مدرن به تنهایی می توانند نورپردازی منحصر به فردی را به این محیط ببخشند.

لامپ های هالوژنی به صورت پراکنده در سقف جاسازی می شوند و نور را به شکل پراکنده در محیط منعکس می نمایند. با این وجود مصرف انرژی از طریق این لامپ ها بهینه تر و منجر به کاهش هزینه برق خواهد شد. بعضی دیگر از نقاط آشپزخانه که هالوژن ها در آن ها کاربرد دارند عبارت اند از بالای کابینت های ردیف بالایی، درون کابینت های دکوری، در قسمت فوقانی کانتر اوپن، دیوارهای آشپزخانه و…

منبع: اتاق

به "برترین انتخاب ها برای روشنایی آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انتخاب ها برای روشنایی آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید