بیش از 12 میلیون کد مالی برای مؤدیان مالیاتی صادر شد

به گزارش وبلاگ لاوان، جهانی کیا گفت: از اول مرداد فراوری کد مالی تازه شروع شده و در مجموع برای پرونده های صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، بیش از 12 میلیون شماره مالی صادر شده است.

بیش از 12 میلیون کد مالی برای مؤدیان مالیاتی صادر شد

محمد جهانی کیا گفت: مشمولین استفاده از شماره مالی تازه، مکلف هستند از ابتدای مهر ماه از این شماره در تمام صورتحساب ها، قرارداد ها و اسناد مشابه استفاده نمایند.

مدیرکل امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: برای اشخاص حقوقی، شماره مالی همان شناسه ملی اشخاص حقوقی است.

او گفت: برای صاحبان مشاغل نیز پایه اصلی شماره مالی، شماره ملی افراد است، اما با توجه به امکان فعالیت همزمان فرد در چندین واحد کسبی و احتیاج به تفکیک این فعالیت ها در نظام مالیاتی، شماره مالی اشخاص حقیقی به تفکیک پرونده های مالیاتی آن ها با افزودن یک سریال 4 رقمی به شماره ملی فرد، صادر شده است. بعلاوه در خصوص مشارکت های مدنی، شماره مالی خاص مشارکت به وسیله سازمان امور مالیاتی فراوری شده است.

جهانی کیا شرح داد: فعالان مالی می توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir شماره مالی صادره برای خود را مشاهده نمایند.

وبلاگ لاوان مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 12 میلیون کد مالی برای مؤدیان مالیاتی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 12 میلیون کد مالی برای مؤدیان مالیاتی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید