تاثیر رسانه در افزایش کارایی علوم شناختی

به گزارش وبلاگ لاوان، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: رسانه سبک و سیاق کلاسیک دارد و باید با ارائه برنامه های مطلوب بتوانیم سطح آگاهی مردم را از علوم شناختی بالا ببریم و کارایی علوم شناختی را با موثرسازی رسانه افزایش دهیم.

تاثیر رسانه در افزایش کارایی علوم شناختی

حمیدرضا پوراعتمادی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ لاوان در رابطه با علوم شناختی و رسانه، گفت: رسانه سبک و سیاق کلاسیک دارد و اگر بتواند از دانش و فناوری نسبتاً نو استفاده کند بلافاصله سود یا نتیجه اش معطوف به جامعه و در ادامه کلیه نهادهایی که زیرمجموعه کل جامعه هستند از جمله رسانه خواهد بود.

سبک و سیاق کلاسیک رسانه

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: ما برنامه های زیادی را پیشنهاد کردیم تا سطح آگاهی مردم از علوم شناختی بالا برود و کارایی علوم شناختی را در موثرسازی رسانه افزایش دهد.

افزایش دانش، آگاهی و نگرش رسانه در علم و فناوری های شناختی

پوراعتمادی افزود: برنامه های کاملی ارائه داده ایم و آنچه که در عمل رخ داده این است که رسانه باید و شاید از برنامه ها استقبال نمی کند و مقداری فاصله بین درکی که از علوم شناختی و کاربردی که علوم شناختی می تواند داشته باشد وجود دارد.

وی گفت: باید دانش، آگاهی و نگرش رسانه درباره علم و فناوری های شناختی افزایش پیدا کند. ما به جای اینکه بپرسیم علوم شناختی چطور می تواند یاری کند تا من خبری را فراوری کنم که به اذهان مردم بنشیند. ما فکر می کنیم رسانه و علوم شناختی چطور می توانند دست به دست هم شرایط بهتری برای زندگی مردم فراهم نمایند و در آن فضا است که رسانه کارکرد بهتری خواهد داشت و علوم شناختی در خدمت مردم خواهد بود و تا این اکوسیستم بهتر کار کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: به نظر من همایش علوم شناختی و رسانه که وبلاگ لاوان برگزار نموده است نقطه شروعی است برای اینکه تعاملی بین علوم و فناوری های اجتماعی و رسانه بوجود بیاید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاثیر رسانه در افزایش کارایی علوم شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر رسانه در افزایش کارایی علوم شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید