خبرنگاران سومین بخش مراقبت ویژه کرونایی در بیجار فعال شد

به گزارش وبلاگ لاوان، سنندج - خبرنگاران - سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار از فعال شدن سومین بخش مراقبت ویژه کرونا اطلاع داد و گفت: با ورود شهرستان به شرایط بحرانی و افزایش مبتلایان، روزهای سختی، پیش رو خواهیم داشت.

خبرنگاران سومین بخش مراقبت ویژه کرونایی در بیجار فعال شد

دکتر امیر مرسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ لاوان گفت: با افزایش آمار افراد مبتلا به بیماری ویروسی کرونا در شهرستان، بخش جراحی بیمارستان امام حسین (ع) تعطیل شد تا بعنوان بخش مراقبت ویژه مورد استفاده بیماران کرونایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیماران جراحی در بخش اورژانس و جراحی های محدود پذیرش خواهند شد، افزود: اولویت در شرایط فعلی خدمات رسانی به بیماران کرونایی است.

مرسا با اشاره به اینکه در مشاهدات بازرسان بهداشت محیط این شبکه از سطح شهرستان، متأسفانه کمتر از 20 درصد مردم از ماسک استفاده می نمایند و بسیاری به توصیه های بهداشتی توجه ندارند، افزود: فصل سرد سال از راه می رسد و با شیوع آنفلوآنزا و بی توجهی جامعه، روزهای سیاهی در پیش خواهیم داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار یادآور شد: در شرایط بحرانی باید همانند روزهای ابتدای سال، اصناف غیر ضرور دفاتر خدمات دولت، دفاتر پلیس + 10، کافی شاپ ها، روستوران ها، مراکز تهیه و عرضه غذا، قنادی، سالن های وزشی، آرایشگاه ها، لوازم التحریر، مدارس شهری و روستایی، اسباب بازی فروشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پاساژها، مجتمع تجاری اریکه گروس، عرضه نمایندگان لوازم خانگی، ابزار فروشی ها، طلا فروشی ها، فرش فروشی ها به مدت 2 هفته از روز پنجم آبان تعطیل شدند تا شاید زنجیره شیوع این بیماری قطع گردد.

او با تشریح اینکه فعالیت بانک ها نیز باید کاش یابد و به سمت خدمات الکترونیکی و غیر حضوری پیش رود، تاکید نمود: بانک ها باید با کاهش تعداد باجه ارائه خدمات، تعداد پذیرش مراجعه نمایندگان را کاهش داده تا از تجمع مردم در فضای بسته جلوگیری نمایند.

مرسا با تاکید بر اینکه خطوط مسافربری بین شهری و شهری باید محدودیت تعداد مسافران را اعمال نمایند، گفت: در موارد جدید ابتلا به کرونا، تعدادی از معلمان روستایی که با سرویس سر کار می رفتند به این بیماری مبتلا شده اند که در این خصوص اخطارهای کتبی به سازمان تاکسیرانی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه دست فروشان که در مرکز شهر به صورت متراکم در کنار یکدیگر قرار دارند که باید توسط شهرداری به آنها تذکر داد، افزود: فعالیت دست فروشان در این قسمت از شهر که بیشترین جمعیت را دارد در صورت تصمیم ستاد کرونای شهرستان، متوقف خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: چهار اکیپ بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، 24 ساعته از انصاف و مراکز پر خطر بازدید می نمایند که تا به امروز بیش از 100 اخطار کتبی صادر شده که در صورت صدور اخطار چهارم، با دستور قضایی و حضور پلیس واحد صنفی پلمب خواهد شد.

او به آمار مبتلایان بخش کرونایی شهرستان هم اشاره نمود و یادآور شد: در حال حاضر 36 بیماری کرونایی در بیمارستان امام حسین بستری هستند که سه بیمار به دستگاه اکسیژن وصل هستند و حال 6 بیمار دیگر نیز وخیم گزارش شده است.

مرسا تاکید نمود: تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در شهرستان این هفته سه نفر بود که از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بی سابقه بوده البته در صورت بی توجهی مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال 2 رقمی شدن تعداد فوتی ها در آینده دور از انتظار نیست.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سومین بخش مراقبت ویژه کرونایی در بیجار فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سومین بخش مراقبت ویژه کرونایی در بیجار فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید